Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği - Halkki

19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği

Stok Kodu
9786059444422
Boyut
14x22
Sayfa Sayısı
475
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-01
Resimleyen
c21c21c3ec4a453baaef5f7734b9a403
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
250,00TL
%28 İNDİRİM
180,00TL
Taksitli fiyat : 9 x 22,00TL
Stokta var
9786059444422
595481
19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği
19. Yüzyıl Merkezli Olarak Osmanlı Ermenileri’nde Türk Müziği
180.00

Türk müziğinin en önemli özelliklerinden biri de içine aldığı unsurlara kendi mayasını katarak yeniden yoğurması, hatta yoğurduğuyla tekrar yoğrulmayı başara bilmesidir. Görünen o ki, çevre kültürler de bu yaklaşımın yarattığı anlayışa gönüllüce katılmış, onunla bütünleşmişlerdir.

Bu kitap; Türk mûsikîsinin özgün kültürel dengesi içinde, Osmanlı Ermenileri'nin XVIII. yüzyılda başlayan bir kendini buluşla, XIX. yüzyılda Türk makam müziğiyle nasıl bütünleştiklerini ve aldıkları aşıyla Kilise merkezli bir üslup oluşturduklarını ortaya koyan bir çalışmadır.

Müzikolog Gazimihal'in tespit ettiği gibi, Ermeni müziğinin “Türk mûsıkîsinin bünye itibariyle bir şûbesi” hâline gelmesinde, Hamparsum Limonciyan'ın kurucu katkı ve çabaları çok büyüktür. Hamparsum'un Türk müziği aralık ve perde sistemini esas alarak geliştirdiği Ermeni harfli notası, besteleriyle kilise müziğine yaptığı katkılar, hocalığı ile yetiştirdiği muganniler, kilisenin Türk müziğine yönelmesini meşrulaştırmıştır. Bu meşrûiyet, bir yönüyle kilisede Türk müziği içinde bir Ermeni üslûbunu haber verirken, bir diğer yönüyle de Ermeni müzisyenlerin Osmanlı toplumu içinde itibarlı ve görünür olmalarını sağlamıştır.

Çalışmada, Hamparsum'a destek olan, onun notasının Müslüman Osmanlılar arasında itibar kazanmasını ve meşrûiyetini temin eden Mevlevîhâne'nin rolü üzerinde de ayrıca durulmuştur.

Osmanlı Ermenileri'nin müzik faaliyetleri: Kilise ve okullarındaki müzik çalışmaları, eğlence muhitleri ve müziği ticâretle birleştiren yaklaşımlar; yâni çalgı yapımı ve pazarlanması, müzik kırtasiyesi üretimi, nota yayıncılığı, özel müzik ve çalgı dersleri ikame etmeleridir. Onların katkısı, bir “meşk mûsikîsi” olan Türk müziğini “piyasa” şartlarına çekmiş olmak noktasında belirginleşmiş görünüyor.

Kitapta, mugannîlerden hânendelere, mûsıkî hocalarına, bestecilerden sâzendelere, çalgı yapımcılarından nota koleksiyonerlerine ve yayıncılara kadar geniş bir Ermeni mûsıkişinasları envanteri ortaya konulmuş, bestelerin tespitine titizlik gösterilmiştir.
Böylece elinizdeki eser, şimdiye kadar Türk müziğindeki Ermeni varlığına en geniş bir açıdan bakmış, bu konudaki mesnetli-mesnetsiz iddiâları somut belgelerle tahkik etmiştir.

  • Açıklama
    • Türk müziğinin en önemli özelliklerinden biri de içine aldığı unsurlara kendi mayasını katarak yeniden yoğurması, hatta yoğurduğuyla tekrar yoğrulmayı başara bilmesidir. Görünen o ki, çevre kültürler de bu yaklaşımın yarattığı anlayışa gönüllüce katılmış, onunla bütünleşmişlerdir.

      Bu kitap; Türk mûsikîsinin özgün kültürel dengesi içinde, Osmanlı Ermenileri'nin XVIII. yüzyılda başlayan bir kendini buluşla, XIX. yüzyılda Türk makam müziğiyle nasıl bütünleştiklerini ve aldıkları aşıyla Kilise merkezli bir üslup oluşturduklarını ortaya koyan bir çalışmadır.

      Müzikolog Gazimihal'in tespit ettiği gibi, Ermeni müziğinin “Türk mûsıkîsinin bünye itibariyle bir şûbesi” hâline gelmesinde, Hamparsum Limonciyan'ın kurucu katkı ve çabaları çok büyüktür. Hamparsum'un Türk müziği aralık ve perde sistemini esas alarak geliştirdiği Ermeni harfli notası, besteleriyle kilise müziğine yaptığı katkılar, hocalığı ile yetiştirdiği muganniler, kilisenin Türk müziğine yönelmesini meşrulaştırmıştır. Bu meşrûiyet, bir yönüyle kilisede Türk müziği içinde bir Ermeni üslûbunu haber verirken, bir diğer yönüyle de Ermeni müzisyenlerin Osmanlı toplumu içinde itibarlı ve görünür olmalarını sağlamıştır.

      Çalışmada, Hamparsum'a destek olan, onun notasının Müslüman Osmanlılar arasında itibar kazanmasını ve meşrûiyetini temin eden Mevlevîhâne'nin rolü üzerinde de ayrıca durulmuştur.

      Osmanlı Ermenileri'nin müzik faaliyetleri: Kilise ve okullarındaki müzik çalışmaları, eğlence muhitleri ve müziği ticâretle birleştiren yaklaşımlar; yâni çalgı yapımı ve pazarlanması, müzik kırtasiyesi üretimi, nota yayıncılığı, özel müzik ve çalgı dersleri ikame etmeleridir. Onların katkısı, bir “meşk mûsikîsi” olan Türk müziğini “piyasa” şartlarına çekmiş olmak noktasında belirginleşmiş görünüyor.

      Kitapta, mugannîlerden hânendelere, mûsıkî hocalarına, bestecilerden sâzendelere, çalgı yapımcılarından nota koleksiyonerlerine ve yayıncılara kadar geniş bir Ermeni mûsıkişinasları envanteri ortaya konulmuş, bestelerin tespitine titizlik gösterilmiştir.
      Böylece elinizdeki eser, şimdiye kadar Türk müziğindeki Ermeni varlığına en geniş bir açıdan bakmış, bu konudaki mesnetli-mesnetsiz iddiâları somut belgelerle tahkik etmiştir.

      Format
      :
      Kitap
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      180,00   
      180,00   
      2
      93,60   
      187,20   
      3
      63,60   
      190,80   
      6
      32,40   
      194,40   
      9
      22,00   
      198,00   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      180,00   
      180,00   
      2
      93,60   
      187,20   
      3
      63,60   
      190,80   
      6
      32,40   
      194,40   
      9
      22,00   
      198,00   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      180,00   
      180,00   
      2
      93,60   
      187,20   
      3
      63,60   
      190,80   
      6
      32,40   
      194,40   
      9
      22,00   
      198,00   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      180,00   
      180,00   
      2
      93,60   
      187,20   
      3
      63,60   
      190,80   
      6
      32,40   
      194,40   
      9
      22,00   
      198,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      180,00   
      180,00   
      2
      93,60   
      187,20   
      3
      63,60   
      190,80   
      6
      32,40   
      194,40   
      9
      22,00   
      198,00   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      180,00   
      180,00   
      2
      93,60   
      187,20   
      3
      63,60   
      190,80   
      6
      32,40   
      194,40   
      9
      22,00   
      198,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      180,00   
      180,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat