Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
2011 Sonrası Türkiye'deki Gayrimüslim Göçmenlerin Durumu - Halkkitabev

2011 Sonrası Türkiye'deki Gayrimüslim Göçmenlerin DurumuGöçmen Hukuku Bağlamında

Stok Kodu
9786257656580
Boyut
16x23.5
Sayfa Sayısı
119
Baskı
1
Basım Tarihi
2021-03
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
190,00TL
Taksitli fiyat : 9 x 23,22TL
Stokta var
9786257656580
860366
2011 Sonrası Türkiye'deki Gayrimüslim Göçmenlerin Durumu
2011 Sonrası Türkiye'deki Gayrimüslim Göçmenlerin Durumu Göçmen Hukuku Bağlamında
190.00

Bu kitap; Av. Sedat ANARAN tarafından yazılmış 19.08.2020 tarihinde jüri tarafından oy birliği ile yeterli kabul edilmiş olan “Göçmen Hukuku Bağlamında 2011 Sonrası Türkiye’deki Gayrimüslim Göçmenlerin Durumu” isimli yüksek lisans tezi esas alınarak meydana getirilmiştir.

Türkiye, 2011 yılı ve sonrasında komşu ülkelerden gelen kitlesel göçe maruz kalmıştır. Bu göçün büyük bir kesimini Müslüman ülke vatandaşları oluştursa da azımsanmayacak derecede Gayrimüslim azınlık da Türkiye’ye sığınmıştır. Bu araştırma temel olarak 2011 yılı ve sonrası göç eden Gayrimüslim azınlıkların Türkiye’deki durumlarını hukuken sorgulamak ve konuyla ilgili Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası antlaşmalara ne derece uyduğunu araştırmak üzerine şekillenmiştir.

Göçmen hukuku bağlamında gayrimüslim azınlıkların haklarının ve hukuki statülerinin incelendiği bu araştırmanın birinci bölümünde; konuya dair ön bir bilgi sağlamak adına göç, göçmen, mülteci ve sığınmacı terimleri ile azınlık kavramları açıklanmıştır. Ayrıca, göçmen açısından göç ettiği yerde dini değerlere saygı; haklar itibariyle de özgür hissetme ve temel haklardan yararlanabilme durumları göç- din ilişkisi ve göç-hukuk ilişkisi ekseninde değerlendirilmiştir.

Kitabın ikinci bölümünde, göçmen hukuku ana başlığı altında ulusal ve uluslararası mevzuat açıklanmıştır. Burada amaç, uluslararası mevzuatta yapılan sözleşmelerin ve düzenlemelerin ulusal mevzuattaki karşılığını ortaya koymaktır.

Üçüncü bölümde, Türkiye’de yaşayan Müslüman olmayan azınlıkların hukuki durumları ve sahip oldukları dini kimlikleri ile bu kimliklerin Türkiye toplumuna yansımaları üzerinde durulmuştur.

Kitabın son bölümünde ise, 2011 yılı sonrası Müslüman olmayan azınlıklara yönelik yapılan yasal düzenlemelere, Türkiye’nin AB ile uyumu neticesinde yürüttüğü entegrasyon politikalarına ve Türkiye’nin Müslüman olmayan göçmenlere yönelik yürüttüğü politikasına karşı AB’nin tutumuna değinilerek; 2011-2019 yılları arasındaki AB ilerleme raporları incelenmiştir.

Kapat