Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Alevi Bektaşi Seti - Halkkitabevi

Alevi Bektaşi Seti

Stok Kodu
16152954122625
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-2020
Kağıt Türü
2. Hamur
16152954122625
801818
Alevi Bektaşi Seti
Alevi Bektaşi Seti
220.00

1- Alevilikte Cem Uygulamaları (726 Sayfa)

 
 

Anadolu Aleviliğinin temelinde Hakk, Muhammed, Ali divanı yatar. Kırklar Meclisi'nden esinlenilen Cem ise, Alevilerin olmazsa olmazıdır; Aleviliğin okuludur.

Bu kitap, yaşadığımız coğrafyadaki, Alevi/Bektaşi/Kızılbaş/ Tahtacı/Nusayrî topluluklarının Cem türlerini, ritüellerini ve Cem'in uygulanış şekillerini ortaya koymaktadır. Yazılı tüm kaynaklar titizlikle incelenmiş, derlenip toparlanmış, âdeta fotoğrafları çekilerek, imkân buldukça da yanlarına-yönlerine, hatta özlerine sarkılarak, işin gerçeği, doğrusu-eğrisi yanlışsız ve eksiksiz olarak, çırılçıplak biçimde titizlikle hazırlanıp sunulmaya çalışılmıştır.
Bu Cem'ler, tarih aynasında görülen Alevi inancının gerçek, en yalın somut belgeleridir. Kitapta anlatılan Cem türler, Alevi inancının saf, temiz, içten sıcaklığının gerçek bir yansımasıdır. Bu Cemler, Alevî inancının evrenselleşmesi, evrenlerin de Alevileşmesidir.
Cem'de kadın, erkek; zengin, fakir, bilgili/bilgisiz, yaşlı/genç ayrımı pek yapılmaz, böyle bir şey yoktur, olamaz da; çünkü orada herkes candır, eşittir, birdir, kardeştir, birde bir olmaya çalışanlar vardır. Bu Vahdettir. Canla canan olmadır. Âşıkla maşuk olmadır. Anadır, kardeştir, bacıdır, dosttur. Yoldur, Pirdir. Sonuçta birliktir/vahdettir, içi Kerbela kanıyla doludur.

 

2- Simgeler ve Rıza Kenti-Alevilik Bektaşilik Seti-2 Kitap Takım (1258 Sayfa)

 

Ünlü mutasavvıf Feridüddin Attar, kitabında simgesel anlatım biçimini seçerek kuşlarla birlikte bilinmeze, kuşların ölümsüz padişahı Simurg'u aramaya giderler. Onda, onunla birlikte ölümsüzlüğü tatmak üze re yola çıkarlar. "

Kuşlar ülkesinin bütün kuşları Kaf Dağı'nın ardındaki padişahları ölümsüz Simurg'u bulmak için toplanıp yola koyulurken bu yolculuğun nitelik ve durumunu az çok sezmişlerdir. Çünkü bu yolculuk absurd, uzun, zorlu ve çetin, serüvenli bir yolculuk olacaktır. İsteği, gücü, soluğu ve sebatı az olanlar ile dünyevî şeylere takılanlar yolda birer birer döküleceklerdir. Anlatılan gibi de olur. Kafdağı'na varanların önünde hepsi birbirinden çetin yedi vadi uzanmaktadır.

"Bu vadilerde göklerin şahini bile sinekleşir."

Bu vadiler İstek, Aşk, Marifet, İstiğna, Tevhid, Hayret ve Yokluk-Yoksulluk vadileridir.

Zaten bu vadilerden sonra gitmene, yol yürümene gerek de kalmaz. O, seni kendi sine çeker alıp götürür. Adeta emer. Ama unutma

"Damla bile olsan orada okyanus kesilirsin."

Simgelerin ülkesine giren bir daha dönmez. Öyküde yedi vadiyi aşan son otuz kuşu, Simurg yerine bir sürpriz beklemektedir.

İşte benim şu kitaptaki serüvenim de tıpkı Simurg kuşunun bu öyküsüne benzemektedir.

Okuyun bu aynada kendinizi göreceksiniz.

 

3- Tasavvuf-Dinsel ve Bilimsel Açıklaması (650 Sayfa)

 
 

Basit ve düz bir söyleyişle tasavvuf, felsefedeki idealist ekol içinde yer alan, Tanrı’nın nitelikleri ile evrenin oluşumunu ve insanı, varlık birliğini (Vahdet-i Vücud) felsefesine uygun biçimde açıklamaya çalışan dinsel ve felsefî bir akım olarak tanımlanabilir. Ünlü edebiyatçı Ağâh Sırrı Levend’e göre tasavvufta ana fikir, evrenin ancak bir tek vücudu bulunduğuna inanmak. başka varlıkları, o vücudun tecellilerinden ibaret saymaktır. Tasavvuf bilimi ise, tasavvuf akım ve inancının açıklamalarını ve yorumlarını yapan bir bilim dalıdır. Tasavvuf neşvesi, tasavvuf inancını benimseyenlerin duydukları huzur ve erince sûfîlerin verdiği ad olup insanla Tanrı’nın başbaşa kaldığı bir evreyi anlatır. Sonuçta bu aşama da insan Tanrılaşır, Tanrı insanlaşır gibi görünür; zaten en son amaç turab ve halk olmaktır, ana hedef budur. Bir başka söyleyişle tasavvuf, Tanrı, evren ve insan üçlüsünü bir bütünlük içinde görme olgusu yanında, insanın Tanrı ile, başka insanlarla, dahası insanın bizzat kendisiyle olan içsel ilişkilerini belli yöntemlere göre, bir bütün içinde arama, açıklama şekli olup, bu yolun en eski toplumlardan başlayarak zamanla oluşup geliştiği de yadsınamaz. Bu bakımdan tasavvufun kaynağını Mezepotamya, eski Mısır, Hind ve İran geleneğinde, Orta Asya steplerinde ve bu geleneklerden esinlenen Grek, Yeni Eflatunculuk felsefesinde, ilkel yerel kültürlerde arayanlar olmuştur ki, bunların az da olsa doğru iz sürdüklerini, gerçeğin oturduğu yerleri bildiklerini duraksamasız söylemeliyiz.

 

4- Alevilikte Yüce Güç İnsan

Aleviler yüzlerce yıl önce “Enel Hak” diyerek kendilerinin tanrı olduğunu söylemişler ve o şeriat
koşullarında bu fikri savunmuşladır. Bu görüş bir yerde insanı tanrılaştırırken, bir yerde de
şeriatçıların tanrı yaklaşımına alternatif bir tanrı yaratarak, onların tanrı görüşünü yermektedir.
İnanıyorum ki şartlar iyi olsaydı belki Aleviler bugün değil ta o zaman “Enel Hak” yerine doğrudan
“Ben insanım” diyeceklerdi.

Aleviler ben tanrıyım derken insanın yüceliğini anlatmak istemişlerdir. Aleviler ben tanrıyım derken
şeriatçıların tanrılarını kabul etmediklerini anlatmak istemişlerdir. Şeriatçılar “tanrı o” derken, Aleviler “Hayır tanrı o değil, tanrı benim” demişler, diyebilmişlerdir.

  • Açıklama
    • 1- Alevilikte Cem Uygulamaları (726 Sayfa)

       
       

      Anadolu Aleviliğinin temelinde Hakk, Muhammed, Ali divanı yatar. Kırklar Meclisi'nden esinlenilen Cem ise, Alevilerin olmazsa olmazıdır; Aleviliğin okuludur.

      Bu kitap, yaşadığımız coğrafyadaki, Alevi/Bektaşi/Kızılbaş/ Tahtacı/Nusayrî topluluklarının Cem türlerini, ritüellerini ve Cem'in uygulanış şekillerini ortaya koymaktadır. Yazılı tüm kaynaklar titizlikle incelenmiş, derlenip toparlanmış, âdeta fotoğrafları çekilerek, imkân buldukça da yanlarına-yönlerine, hatta özlerine sarkılarak, işin gerçeği, doğrusu-eğrisi yanlışsız ve eksiksiz olarak, çırılçıplak biçimde titizlikle hazırlanıp sunulmaya çalışılmıştır.
      Bu Cem'ler, tarih aynasında görülen Alevi inancının gerçek, en yalın somut belgeleridir. Kitapta anlatılan Cem türler, Alevi inancının saf, temiz, içten sıcaklığının gerçek bir yansımasıdır. Bu Cemler, Alevî inancının evrenselleşmesi, evrenlerin de Alevileşmesidir.
      Cem'de kadın, erkek; zengin, fakir, bilgili/bilgisiz, yaşlı/genç ayrımı pek yapılmaz, böyle bir şey yoktur, olamaz da; çünkü orada herkes candır, eşittir, birdir, kardeştir, birde bir olmaya çalışanlar vardır. Bu Vahdettir. Canla canan olmadır. Âşıkla maşuk olmadır. Anadır, kardeştir, bacıdır, dosttur. Yoldur, Pirdir. Sonuçta birliktir/vahdettir, içi Kerbela kanıyla doludur.

       

      2- Simgeler ve Rıza Kenti-Alevilik Bektaşilik Seti-2 Kitap Takım (1258 Sayfa)

       

      Ünlü mutasavvıf Feridüddin Attar, kitabında simgesel anlatım biçimini seçerek kuşlarla birlikte bilinmeze, kuşların ölümsüz padişahı Simurg'u aramaya giderler. Onda, onunla birlikte ölümsüzlüğü tatmak üze re yola çıkarlar. "

      Kuşlar ülkesinin bütün kuşları Kaf Dağı'nın ardındaki padişahları ölümsüz Simurg'u bulmak için toplanıp yola koyulurken bu yolculuğun nitelik ve durumunu az çok sezmişlerdir. Çünkü bu yolculuk absurd, uzun, zorlu ve çetin, serüvenli bir yolculuk olacaktır. İsteği, gücü, soluğu ve sebatı az olanlar ile dünyevî şeylere takılanlar yolda birer birer döküleceklerdir. Anlatılan gibi de olur. Kafdağı'na varanların önünde hepsi birbirinden çetin yedi vadi uzanmaktadır.

      "Bu vadilerde göklerin şahini bile sinekleşir."

      Bu vadiler İstek, Aşk, Marifet, İstiğna, Tevhid, Hayret ve Yokluk-Yoksulluk vadileridir.

      Zaten bu vadilerden sonra gitmene, yol yürümene gerek de kalmaz. O, seni kendi sine çeker alıp götürür. Adeta emer. Ama unutma

      "Damla bile olsan orada okyanus kesilirsin."

      Simgelerin ülkesine giren bir daha dönmez. Öyküde yedi vadiyi aşan son otuz kuşu, Simurg yerine bir sürpriz beklemektedir.

      İşte benim şu kitaptaki serüvenim de tıpkı Simurg kuşunun bu öyküsüne benzemektedir.

      Okuyun bu aynada kendinizi göreceksiniz.

       

      3- Tasavvuf-Dinsel ve Bilimsel Açıklaması (650 Sayfa)

       
       

      Basit ve düz bir söyleyişle tasavvuf, felsefedeki idealist ekol içinde yer alan, Tanrı’nın nitelikleri ile evrenin oluşumunu ve insanı, varlık birliğini (Vahdet-i Vücud) felsefesine uygun biçimde açıklamaya çalışan dinsel ve felsefî bir akım olarak tanımlanabilir. Ünlü edebiyatçı Ağâh Sırrı Levend’e göre tasavvufta ana fikir, evrenin ancak bir tek vücudu bulunduğuna inanmak. başka varlıkları, o vücudun tecellilerinden ibaret saymaktır. Tasavvuf bilimi ise, tasavvuf akım ve inancının açıklamalarını ve yorumlarını yapan bir bilim dalıdır. Tasavvuf neşvesi, tasavvuf inancını benimseyenlerin duydukları huzur ve erince sûfîlerin verdiği ad olup insanla Tanrı’nın başbaşa kaldığı bir evreyi anlatır. Sonuçta bu aşama da insan Tanrılaşır, Tanrı insanlaşır gibi görünür; zaten en son amaç turab ve halk olmaktır, ana hedef budur. Bir başka söyleyişle tasavvuf, Tanrı, evren ve insan üçlüsünü bir bütünlük içinde görme olgusu yanında, insanın Tanrı ile, başka insanlarla, dahası insanın bizzat kendisiyle olan içsel ilişkilerini belli yöntemlere göre, bir bütün içinde arama, açıklama şekli olup, bu yolun en eski toplumlardan başlayarak zamanla oluşup geliştiği de yadsınamaz. Bu bakımdan tasavvufun kaynağını Mezepotamya, eski Mısır, Hind ve İran geleneğinde, Orta Asya steplerinde ve bu geleneklerden esinlenen Grek, Yeni Eflatunculuk felsefesinde, ilkel yerel kültürlerde arayanlar olmuştur ki, bunların az da olsa doğru iz sürdüklerini, gerçeğin oturduğu yerleri bildiklerini duraksamasız söylemeliyiz.

       

      4- Alevilikte Yüce Güç İnsan

      Aleviler yüzlerce yıl önce “Enel Hak” diyerek kendilerinin tanrı olduğunu söylemişler ve o şeriat
      koşullarında bu fikri savunmuşladır. Bu görüş bir yerde insanı tanrılaştırırken, bir yerde de
      şeriatçıların tanrı yaklaşımına alternatif bir tanrı yaratarak, onların tanrı görüşünü yermektedir.
      İnanıyorum ki şartlar iyi olsaydı belki Aleviler bugün değil ta o zaman “Enel Hak” yerine doğrudan
      “Ben insanım” diyeceklerdi.

      Aleviler ben tanrıyım derken insanın yüceliğini anlatmak istemişlerdir. Aleviler ben tanrıyım derken
      şeriatçıların tanrılarını kabul etmediklerini anlatmak istemişlerdir. Şeriatçılar “tanrı o” derken, Aleviler “Hayır tanrı o değil, tanrı benim” demişler, diyebilmişlerdir.

  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      220,00   
      220,00   
      2
      114,40   
      228,80   
      3
      77,73   
      233,20   
      6
      39,60   
      237,60   
      9
      26,89   
      242,00   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      220,00   
      220,00   
      2
      114,40   
      228,80   
      3
      77,73   
      233,20   
      6
      39,60   
      237,60   
      9
      26,89   
      242,00   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      220,00   
      220,00   
      2
      114,40   
      228,80   
      3
      77,73   
      233,20   
      6
      39,60   
      237,60   
      9
      26,89   
      242,00   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      220,00   
      220,00   
      2
      114,40   
      228,80   
      3
      77,73   
      233,20   
      6
      39,60   
      237,60   
      9
      26,89   
      242,00   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      220,00   
      220,00   
      2
      114,40   
      228,80   
      3
      77,73   
      233,20   
      6
      39,60   
      237,60   
      9
      26,89   
      242,00   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      220,00   
      220,00   
      2
      114,40   
      228,80   
      3
      77,73   
      233,20   
      6
      39,60   
      237,60   
      9
      26,89   
      242,00   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      220,00   
      220,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat