Alparslan : Şafak Malazgirt’te SökmüştüŞafak Malazgirt'te Sökmüştü
Alparslan ve Romanos Diogenes…
İki ayrı dünyanın, iki ayrı devletin temsilcileri.
Selçuklu Sultanı Alparslan, insan mihverli bir idare tarzı ortaya koymuştur. İnsanı insan olarak görmüştür.
‘İnsanı yaşat ki devlet yaşasın' düsturunun en iyi uygulayıcılarındandır. Zamanında insanlar adil olarak idare edilmiştir. Müreffehtirler. Pek çok ilim gibi astronomi ilmi de onun zamanında çok ilerlemiştir. Bîrûnî ve benzeri ilim adamları dünyanın yuvarlaklığını, kendi ekseninde ve güneş ekseninde döndüğünü ispat etmişlerdir. Bizans imparatoru Romen Diogenes ise insanı insan olarak görmeyen bir dünyanın temsilcisidir.
Ona ve o zihniyettekilere göre, insan ancak köledir ve zulüm edilecek güruhtan başka bir şey değildir. Haçlı Seferleri sırasında yaptıkları katliamları tarihin unutması mümkün değildir. Refahtan çok uzaktırlar. Cehaletin zifirî karanlığı içinde yüzmektedirler. Batlamyus'un dayattığı ‘dünya bir tepsi gibidir' inancından kurtulamamaktadır.
Alparslan romanında; 1071'de Malazgirt'te şafağın söktüğünü, Anadolu ve Avrupa'yı nurlandırmaya başladığını tarihi delilleriyle bulacaksınız.
- Açıklama
Alparslan ve Romanos Diogenes…
İki ayrı dünyanın, iki ayrı devletin temsilcileri.
Selçuklu Sultanı Alparslan, insan mihverli bir idare tarzı ortaya koymuştur. İnsanı insan olarak görmüştür.
‘İnsanı yaşat ki devlet yaşasın' düsturunun en iyi uygulayıcılarındandır. Zamanında insanlar adil olarak idare edilmiştir. Müreffehtirler. Pek çok ilim gibi astronomi ilmi de onun zamanında çok ilerlemiştir. Bîrûnî ve benzeri ilim adamları dünyanın yuvarlaklığını, kendi ekseninde ve güneş ekseninde döndüğünü ispat etmişlerdir. Bizans imparatoru Romen Diogenes ise insanı insan olarak görmeyen bir dünyanın temsilcisidir.Ona ve o zihniyettekilere göre, insan ancak köledir ve zulüm edilecek güruhtan başka bir şey değildir. Haçlı Seferleri sırasında yaptıkları katliamları tarihin unutması mümkün değildir. Refahtan çok uzaktırlar. Cehaletin zifirî karanlığı içinde yüzmektedirler. Batlamyus'un dayattığı ‘dünya bir tepsi gibidir' inancından kurtulamamaktadır.
Alparslan romanında; 1071'de Malazgirt'te şafağın söktüğünü, Anadolu ve Avrupa'yı nurlandırmaya başladığını tarihi delilleriyle bulacaksınız.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim10,7810,7825,6111,2133,8111,4361,9411,6491,3211,86Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim10,7810,7825,6111,2133,8111,4361,9411,6491,3211,86Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim10,7810,7825,6111,2133,8111,4361,9411,6491,3211,86Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim10,7810,7825,6111,2133,8111,4361,9411,6491,3211,86Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim10,7810,7825,6111,2133,8111,4361,9411,6491,3211,86World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim10,7810,7825,6111,2133,8111,4361,9411,6491,3211,86Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim10,7810,782--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları