Andrei’in Bakışı Tarkovsky Sineması’nda Psikanalitik-Semiyolojik Açılımlar
![Andrei’in Bakışı Tarkovsky Sineması’nda Psikanalitik-Semiyolojik Açılımlar](/u/halkkitabevi/img/b/a/n/andrei-in-bakisi-tarkovsky-sinemasi-nda-psikanalitik-semiyolojik-acilimlareb6d9b74a14c0ec8a027bf63c3ad4976.jpg)
Sinema izleyicisi kitlenin Tarkovsky filmleriyle ilişkisi, genellikle bir türlü yanıtlanamayan sorular çerçevesinde biçimlenmiştir: "Ayna'da anlatılan tam olarak nedir?" veya "Solaris'teki uzun tünel görüntüleriyle yönetmen ne anlatmak istiyor?" ya da "Stalker'daki 'oda' ne anlama gelmektedir?" gibi... Bu ve benzeri sorulara politik, sosyolojik, dinsel, felsefi bağlamlı bir çok tartışma eşlik etmiş, ardından da tüm bu tartışmalara rağmen sırrını ele vermemekte direnen sinemasıyla birlikte Andrei Tarkovsky neredeyse tüm insani özelliklerinden soyutlanarak temelde mistik ve metafizik kökenli tanımlamalara sığdırılmaya çalışılmıştır.
Kutay'ın bu derinlemesine çalışmasındaysa, Tarkovsky'nin tüm filmleri, şimdiye dek yapılmış Tarkovsky araştırmalarında örneği görülmemiş şekilde neredeyse kare kare ele alınıp psikanaliz temelli bir semiyolojik yöntem çerçevesinde çözümlemeye tabi tutularak biçim ve içerik özellikleri belirlenmekte, böylelikle hem yukarıdaki sorulara hem de daha yüzlercesine yanıt aranmakta ve "derviş yönetmen" gibi soyutlamaların ötesinde Tarkovsky'nin bir insan olarak portresi yeniden çizilmektedir.
- Açıklama
Sinema izleyicisi kitlenin Tarkovsky filmleriyle ilişkisi, genellikle bir türlü yanıtlanamayan sorular çerçevesinde biçimlenmiştir: "Ayna'da anlatılan tam olarak nedir?" veya "Solaris'teki uzun tünel görüntüleriyle yönetmen ne anlatmak istiyor?" ya da "Stalker'daki 'oda' ne anlama gelmektedir?" gibi... Bu ve benzeri sorulara politik, sosyolojik, dinsel, felsefi bağlamlı bir çok tartışma eşlik etmiş, ardından da tüm bu tartışmalara rağmen sırrını ele vermemekte direnen sinemasıyla birlikte Andrei Tarkovsky neredeyse tüm insani özelliklerinden soyutlanarak temelde mistik ve metafizik kökenli tanımlamalara sığdırılmaya çalışılmıştır.
Kutay'ın bu derinlemesine çalışmasındaysa, Tarkovsky'nin tüm filmleri, şimdiye dek yapılmış Tarkovsky araştırmalarında örneği görülmemiş şekilde neredeyse kare kare ele alınıp psikanaliz temelli bir semiyolojik yöntem çerçevesinde çözümlemeye tabi tutularak biçim ve içerik özellikleri belirlenmekte, böylelikle hem yukarıdaki sorulara hem de daha yüzlercesine yanıt aranmakta ve "derviş yönetmen" gibi soyutlamaların ötesinde Tarkovsky'nin bir insan olarak portresi yeniden çizilmektedir.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim315,00315,002163,80327,603111,30333,90656,70340,20938,50346,50Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim315,00315,002163,80327,603111,30333,90656,70340,20938,50346,50Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim315,00315,002163,80327,603111,30333,90656,70340,20938,50346,50Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim315,00315,002163,80327,603111,30333,90656,70340,20938,50346,50Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim315,00315,002163,80327,603111,30333,90656,70340,20938,50346,50World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim315,00315,002163,80327,603111,30333,90656,70340,20938,50346,50Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim315,00315,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları