Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Aydınlanmanın Müziği Klasik Dönem ve Ustaları - Halkkitabevi

Aydınlanmanın Müziği Klasik Dönem ve Ustaları

Stok Kodu
9786056986611
Boyut
14x21
Sayfa Sayısı
207
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-09
Resimleyen
94b93afa82594680adfad4b440a60ff1
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
9786056986611
776684
Aydınlanmanın Müziği Klasik Dönem ve Ustaları
Aydınlanmanın Müziği Klasik Dönem ve Ustaları
182.70

Kıvılcım Yıldız, "Aydınlanmanın Müziği"ni yazdı...

Yayın yaşamına müzik dizisi ile başlayan Topos Cep Kitapları'nın "Aydınlanmanın Müziği - Klasik Dönem ve Ustaları" başlıklı kitabı, Kıvılcım Yıldız'ın imzasını taşıyor. Yıldız'ın çalışması, Aykut Köksal'ın genel yayın yönetmenliğindeki Topos Cep Kitapları'nın ikinci kitabı.

Kitapta, "Klasik Dönem ve Aydınlanma" ve "Müzikte Klasik Üslup" başlıklı bölümlerin ardından, Haydn, Mozart ve Beethoven'ın ele alındığı "Viyana Klasikleri" başlıklı bölüm yer alıyor. Kitaba bir sonsöz yazan Erdem Çöloğlu şöyle diyor: " Müzikte Klasik üslup, Aydınlanmanın temsil ettiği rasyonel düşüncenin güç kazandığı ve sonraki yüzyılın ortalarında kimlik kazanacak olan tarihçiliğin doğduğu bir döneme denk gelir ve bu değerleri yansıtır. Bir taraftan önceki üslubun özündeki kontrpuan tekniğini ve bunun yarattığı polifonik dokuları, dönemin revaçta olan sadelik ilkesinin karşıtı mühendislik bir çaba olarak değersizleştirir, diğer taraftan 19. yüzyıl teorisyenlerinin diyalektik olarak tanımlayacakları bir ilişkiler ortamında, dönemin giderek baskınlaşan olgusu olan fonksiyonel tonaliteyi çalgı müziğinin merkezine taşır. Elbette bu amaçlara yönelik yeni teknikler geliştirir. Armonik planda sadeleşme, polifonik dokuların yerini, ezginin ve eşliğin aynı ses gerecinden türetildiği homofonik dokuların almasıyla gerçekleşir. Bu yolla fonksiyonel tonalitenin ve ‘fonksiyonel' biçimin yönlendirdiği yeni bir hiyerarşi ortaya çıkar. Bu hiyerarşi, Barok üslupta gördüklerimizden çok daha geniş tonal bölgelerin tasarlanmasına imkan tanır. Yeni akort düzeninin getirdiği uzak tonalitelere modülasyon imkanı yapıt sürelerinin uzamasını sağlar ve yapıda geniş planlar arasında karşıtlık ve benzerlik ilişkilerinin kurulmasına olanak tanır. Böylece bu hiyerarşi ile diyalektik ilişkinin etkileşiminin bir sonucu olarak dönemin önde gelen senfoni, konçerto, sonat gibi türlerinin ortak biçim kaynağı olan sonat biçimi doğar ve gelişir.

Kıvılcım Yıldız, bu süreci detaylıca tanımlıyor ve sonat biçimi, tema, tonalite gibi müziğin teknik terimlerinden soyut/soğuk birer terim olarak bahsetmekten kaçınarak bunları müzik tarihinin organik bir parçası olarak, tarihsel ve sosyal bir çerçeveye yerleştirerek ve yukarıda değindiğimiz tarihsel sürekliliği vurgulayarak ele alıyor. Ayrıca müzikal tasarımın ve teknik tercihlerin kökeninde arz-talep dinamiklerindeki değişimin yattığını gösteriyor."

  • Açıklama
    • Kıvılcım Yıldız, "Aydınlanmanın Müziği"ni yazdı...

      Yayın yaşamına müzik dizisi ile başlayan Topos Cep Kitapları'nın "Aydınlanmanın Müziği - Klasik Dönem ve Ustaları" başlıklı kitabı, Kıvılcım Yıldız'ın imzasını taşıyor. Yıldız'ın çalışması, Aykut Köksal'ın genel yayın yönetmenliğindeki Topos Cep Kitapları'nın ikinci kitabı.

      Kitapta, "Klasik Dönem ve Aydınlanma" ve "Müzikte Klasik Üslup" başlıklı bölümlerin ardından, Haydn, Mozart ve Beethoven'ın ele alındığı "Viyana Klasikleri" başlıklı bölüm yer alıyor. Kitaba bir sonsöz yazan Erdem Çöloğlu şöyle diyor: " Müzikte Klasik üslup, Aydınlanmanın temsil ettiği rasyonel düşüncenin güç kazandığı ve sonraki yüzyılın ortalarında kimlik kazanacak olan tarihçiliğin doğduğu bir döneme denk gelir ve bu değerleri yansıtır. Bir taraftan önceki üslubun özündeki kontrpuan tekniğini ve bunun yarattığı polifonik dokuları, dönemin revaçta olan sadelik ilkesinin karşıtı mühendislik bir çaba olarak değersizleştirir, diğer taraftan 19. yüzyıl teorisyenlerinin diyalektik olarak tanımlayacakları bir ilişkiler ortamında, dönemin giderek baskınlaşan olgusu olan fonksiyonel tonaliteyi çalgı müziğinin merkezine taşır. Elbette bu amaçlara yönelik yeni teknikler geliştirir. Armonik planda sadeleşme, polifonik dokuların yerini, ezginin ve eşliğin aynı ses gerecinden türetildiği homofonik dokuların almasıyla gerçekleşir. Bu yolla fonksiyonel tonalitenin ve ‘fonksiyonel' biçimin yönlendirdiği yeni bir hiyerarşi ortaya çıkar. Bu hiyerarşi, Barok üslupta gördüklerimizden çok daha geniş tonal bölgelerin tasarlanmasına imkan tanır. Yeni akort düzeninin getirdiği uzak tonalitelere modülasyon imkanı yapıt sürelerinin uzamasını sağlar ve yapıda geniş planlar arasında karşıtlık ve benzerlik ilişkilerinin kurulmasına olanak tanır. Böylece bu hiyerarşi ile diyalektik ilişkinin etkileşiminin bir sonucu olarak dönemin önde gelen senfoni, konçerto, sonat gibi türlerinin ortak biçim kaynağı olan sonat biçimi doğar ve gelişir.

      Kıvılcım Yıldız, bu süreci detaylıca tanımlıyor ve sonat biçimi, tema, tonalite gibi müziğin teknik terimlerinden soyut/soğuk birer terim olarak bahsetmekten kaçınarak bunları müzik tarihinin organik bir parçası olarak, tarihsel ve sosyal bir çerçeveye yerleştirerek ve yukarıda değindiğimiz tarihsel sürekliliği vurgulayarak ele alıyor. Ayrıca müzikal tasarımın ve teknik tercihlerin kökeninde arz-talep dinamiklerindeki değişimin yattığını gösteriyor."

      Format
      :
      Kitap
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      182,70   
      182,70   
      2
      95,00   
      190,01   
      3
      64,55   
      193,66   
      6
      32,89   
      197,32   
      9
      22,33   
      200,97   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      182,70   
      182,70   
      2
      95,00   
      190,01   
      3
      64,55   
      193,66   
      6
      32,89   
      197,32   
      9
      22,33   
      200,97   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      182,70   
      182,70   
      2
      95,00   
      190,01   
      3
      64,55   
      193,66   
      6
      32,89   
      197,32   
      9
      22,33   
      200,97   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      182,70   
      182,70   
      2
      95,00   
      190,01   
      3
      64,55   
      193,66   
      6
      32,89   
      197,32   
      9
      22,33   
      200,97   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      182,70   
      182,70   
      2
      95,00   
      190,01   
      3
      64,55   
      193,66   
      6
      32,89   
      197,32   
      9
      22,33   
      200,97   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      182,70   
      182,70   
      2
      95,00   
      190,01   
      3
      64,55   
      193,66   
      6
      32,89   
      197,32   
      9
      22,33   
      200,97   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      182,70   
      182,70   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat