Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Ayrıntılı Makam Tanımlarıyla Birlikte Sekiz Makamda Dokuz Beste - Halk

Ayrıntılı Makam Tanımlarıyla Birlikte Sekiz Makamda Dokuz BesteKoro ve Orkestra Eşlikli - Türk Müziği Eğitimi İçin Karşılaştırmalı Araştırma Kitabı

Stok Kodu
9786052880548
Boyut
16x24
Sayfa Sayısı
395
Baskı
1
Basım Tarihi
2017-11
Resimleyen
bd2dec29b6f74f6b8872791ab9134055
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
9786052880548
583273
Ayrıntılı Makam Tanımlarıyla Birlikte Sekiz Makamda Dokuz Beste
Ayrıntılı Makam Tanımlarıyla Birlikte Sekiz Makamda Dokuz Beste Koro ve Orkestra Eşlikli - Türk Müziği Eğitimi İçin Karşılaştırmalı Araştırma Kitabı
445.71

Bu kitapta, Geleneksel Türk Sanat Müziği‘nin şarkı, saz semaisi ve oyun havası formlarında bestelenmiş özgün çalışmalar bulunmaktadır. Seçilen makamların bazılarında çok fazla sayıda eser bulunmamaktadır. Neveser, mahur buselik ve şehnazbuselik bunlara örnek verilebilecek makamlardır. Bu kitabın hazırlanmasındaki amaç, Eğitim Fakülteleri müzik eğitimi ana bilim dallarında, Türk müziği konservatuvarlarında ve Güzel Sanatlar Fakültelerinin müzik bölümlerinde okutulmakta olan Türk Müziği dersi repertuarına yeni ve özgün eserler kazandırmk ve ayrıca, kitapta yer alan makamların farklı tanımlarına yer vermek suretiyle bu makamların iyi anlaşılmasını sağlamaktır.

Makamlar hakkındaki betimlemeler çeşitli kaynaklardan araştırılarak verilmiş olup, bu tanımlamalar gençlerin anlayacağı biçimde yalın bir dille anlatılmaya çalışılmıştır. Örneklemde yer alan makamların her birine ait örnek eser notalarının da yer aldığı bu kitapta, örnekleme dahil edilen her bir makam için ayrı ayrı özgün beste çalışmalarına da yer verilmiştir.

Bu kitabın başta Cumhuriyet Üniversitesi Güzel sanatlar Fakültesi müzik bilimleri ve müzik teknolojisi bölüm öğrencileri, Devlet Türk Müziği Konservatuvarı ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı öğrencileri olmak üzere yurdumuzdaki tüm üniversitelerin müzik öğrencilerine ve öğretim elemanlarına yararlı olmasını bütün kalbimle dilerken, Türk makam müziğimizde kullanılmakta olan formlar, usuller ve makamlardan hiç olmazsa bir kısmının, günümüz Türkçesiyle yazılmış bu örnekler sayesinde, müzik eğitimi almakta olan genç müzisyenlerin, hafızalarında yer etmesini arzu ederim. Saygılarımla.
Prof. Dr. Mustafa Hilmi BULUT

Kapat