Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Başlangıçların Başlangıcı Nahcivan - Marağa Mimarlık Biçimlerinin Mahi

Başlangıçların Başlangıcı Nahcivan - Marağa Mimarlık Biçimlerinin Mahiyeti

Stok Kodu
9786054673674
Boyut
16x23.5
Sayfa Sayısı
486
Basım Tarihi
2015-12
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
400,00TL
%13 İNDİRİM
348,00TL
Taksitli fiyat : 9 x 42,53TL
Stokta var
9786054673674
871686
Başlangıçların Başlangıcı Nahcivan - Marağa Mimarlık Biçimlerinin Mahiyeti
Başlangıçların Başlangıcı Nahcivan - Marağa Mimarlık Biçimlerinin Mahiyeti
348.00

Yüksek olgunluk zirvesine ulaşmış Türk sanatı Türk sosyal-felsefi düşüncesinin, Türk sanat tefekkürünün (düşünce) kutsal sayfalarıdır. Yüzyılların sınavından çıkmış olan bu sanat, kurulduğu günden mensup olduğu halkla beraber yaşayıp, kendi şekliyle kalmış, nesilden nesile aktarılıp günümüze kadar ulaşmıştır. Türk inancının özelliklerini yansıtan bu üslup, farklı coğrafyalarda değişik biçimlerde görünse de, milli benliğini koruyarak her zaman kalkınmıştır.

    Selçuklu devletinin, kültür tarihi kısa ömürlü olmasına rağmen, bu devlet dünya kültürü ve sanatı tarihinde eşsiz rol oynamış ve çok kıymetli miraslar bırakmıştır. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın ifade ettiği gibi: "Selçuklu Rönesansı zamansız bastıran kar fırtınası altında kalmış baharlara benziyor" [123.s.16]. Ortaya konulan sorunları aşağıdaki şekilde karakterize edebiliriz: "Rönesans sanatımızın bir kolu olan Nahçıvan-Marağa mimarlık formları neden oluştu? Kim yarattı? Ne zaman yarattı? Varlığının aslı ve içeriği hangi ilkelere göredir?" Buna benzer soruların mahiyetini, başlangıcını anlamak, bilmek bizim öne koyduğumuz temel problemi oluşturmaktadır.

       Eski Türkçe konuşan kabileler dahil Azerbaycan Türklerinin bakış açılarının şekillenmesinde önemli bir rol oynayan "başlanğıclar başlangıcı", "İlk yaratılış" fikri bu temel sorulara cevap veriyor. Bu öyle bir düşünce şeklidir ki, onun teorisi bilimlerin alanları arasında sınırları köküne kadar sarsmakta ve  kavramanın tek mantığı teorisinin bir bölümüne çevirmektedir.

         Öne sürülen sorunun çözümünde matematiksel analizlere öncelik verilmiştir. Sorunun çözümüne karmaşık ve farklı yönlerden yaklaşarak matematiksel bilimlerde inanca, metafiziğe hissi kavrama veya sanatsal tasavvura, doğa hakkındaki bilimlerin esaslarından mantıki sonuçlarına da  atıfta bulunulmaktadır. Öncelikle Nahçıvan'da Gemikaya yapılarından başlayıp, önce Yunan, Ortaçağ ve Müslüman Doğu felsefi fikirlerinin, Nahçıvan mimarlık biçimlerinin yapısının şekillenmesinde oynadığı rolleri araştırarak temel prensiplerine bakılmış, bu felsefi fikirlerin değerini aydınlatmakla öne sürülen sorunun çözümünde oynadığı rolü de gösterilmeye çalışılmıştır. Ortaçağ Nahçıvan-Marağa mimarlık biçimlerinin ve formalarının oluşmasının kökü M.Ö. V binyıla ait olan Gemikaya yapıtları ile yakından ilişkili olacağı  sonucuna varılmıştır.

           Bu araştırma eseriyle bir bilim insanı olarak, Türk sanat dünyasına olan önemli bir görevin az bir bölümü yerine getirilmeye çalışılmıştır. "Bu konuda ne kadar başarlı olabildim ?" sorusunun yanıtını sadece istekli okurlarım verebilir. Eski Türk sanatı, mimarisi, özellikle bu sanat eserlerinin felsefesi hakkında ne söylenmesine bakılmaksızın, Türk Sanatı kendi ihtişamı, görkemi ile tüm dünyayı hayrete düşürmeye devam etmektedir. Aslında bu sanat hala kendi sözünü dememiştir. O, ne zamansa gaflet uykusundan uyanacak, onun içeriğinin sahtesini yapmağa çalışanlara kendi cevabını verecek diye inanmaktayım.

  • Açıklama
    • Yüksek olgunluk zirvesine ulaşmış Türk sanatı Türk sosyal-felsefi düşüncesinin, Türk sanat tefekkürünün (düşünce) kutsal sayfalarıdır. Yüzyılların sınavından çıkmış olan bu sanat, kurulduğu günden mensup olduğu halkla beraber yaşayıp, kendi şekliyle kalmış, nesilden nesile aktarılıp günümüze kadar ulaşmıştır. Türk inancının özelliklerini yansıtan bu üslup, farklı coğrafyalarda değişik biçimlerde görünse de, milli benliğini koruyarak her zaman kalkınmıştır.

          Selçuklu devletinin, kültür tarihi kısa ömürlü olmasına rağmen, bu devlet dünya kültürü ve sanatı tarihinde eşsiz rol oynamış ve çok kıymetli miraslar bırakmıştır. Ahmet Hamdi Tanpınar'ın ifade ettiği gibi: "Selçuklu Rönesansı zamansız bastıran kar fırtınası altında kalmış baharlara benziyor" [123.s.16]. Ortaya konulan sorunları aşağıdaki şekilde karakterize edebiliriz: "Rönesans sanatımızın bir kolu olan Nahçıvan-Marağa mimarlık formları neden oluştu? Kim yarattı? Ne zaman yarattı? Varlığının aslı ve içeriği hangi ilkelere göredir?" Buna benzer soruların mahiyetini, başlangıcını anlamak, bilmek bizim öne koyduğumuz temel problemi oluşturmaktadır.

             Eski Türkçe konuşan kabileler dahil Azerbaycan Türklerinin bakış açılarının şekillenmesinde önemli bir rol oynayan "başlanğıclar başlangıcı", "İlk yaratılış" fikri bu temel sorulara cevap veriyor. Bu öyle bir düşünce şeklidir ki, onun teorisi bilimlerin alanları arasında sınırları köküne kadar sarsmakta ve  kavramanın tek mantığı teorisinin bir bölümüne çevirmektedir.

               Öne sürülen sorunun çözümünde matematiksel analizlere öncelik verilmiştir. Sorunun çözümüne karmaşık ve farklı yönlerden yaklaşarak matematiksel bilimlerde inanca, metafiziğe hissi kavrama veya sanatsal tasavvura, doğa hakkındaki bilimlerin esaslarından mantıki sonuçlarına da  atıfta bulunulmaktadır. Öncelikle Nahçıvan'da Gemikaya yapılarından başlayıp, önce Yunan, Ortaçağ ve Müslüman Doğu felsefi fikirlerinin, Nahçıvan mimarlık biçimlerinin yapısının şekillenmesinde oynadığı rolleri araştırarak temel prensiplerine bakılmış, bu felsefi fikirlerin değerini aydınlatmakla öne sürülen sorunun çözümünde oynadığı rolü de gösterilmeye çalışılmıştır. Ortaçağ Nahçıvan-Marağa mimarlık biçimlerinin ve formalarının oluşmasının kökü M.Ö. V binyıla ait olan Gemikaya yapıtları ile yakından ilişkili olacağı  sonucuna varılmıştır.

                 Bu araştırma eseriyle bir bilim insanı olarak, Türk sanat dünyasına olan önemli bir görevin az bir bölümü yerine getirilmeye çalışılmıştır. "Bu konuda ne kadar başarlı olabildim ?" sorusunun yanıtını sadece istekli okurlarım verebilir. Eski Türk sanatı, mimarisi, özellikle bu sanat eserlerinin felsefesi hakkında ne söylenmesine bakılmaksızın, Türk Sanatı kendi ihtişamı, görkemi ile tüm dünyayı hayrete düşürmeye devam etmektedir. Aslında bu sanat hala kendi sözünü dememiştir. O, ne zamansa gaflet uykusundan uyanacak, onun içeriğinin sahtesini yapmağa çalışanlara kendi cevabını verecek diye inanmaktayım.

  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      348,00   
      348,00   
      2
      180,96   
      361,92   
      3
      122,96   
      368,88   
      6
      62,64   
      375,84   
      9
      42,53   
      382,80   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      348,00   
      348,00   
      2
      180,96   
      361,92   
      3
      122,96   
      368,88   
      6
      62,64   
      375,84   
      9
      42,53   
      382,80   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      348,00   
      348,00   
      2
      180,96   
      361,92   
      3
      122,96   
      368,88   
      6
      62,64   
      375,84   
      9
      42,53   
      382,80   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      348,00   
      348,00   
      2
      180,96   
      361,92   
      3
      122,96   
      368,88   
      6
      62,64   
      375,84   
      9
      42,53   
      382,80   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      348,00   
      348,00   
      2
      180,96   
      361,92   
      3
      122,96   
      368,88   
      6
      62,64   
      375,84   
      9
      42,53   
      382,80   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      348,00   
      348,00   
      2
      180,96   
      361,92   
      3
      122,96   
      368,88   
      6
      62,64   
      375,84   
      9
      42,53   
      382,80   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      348,00   
      348,00   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat