Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Bastırma ve Bastırılanın Geri Dönüşü - Halkkitabevi

Bastırma ve Bastırılanın Geri Dönüşü

Stok Kodu
9786058495012
Boyut
10x14
Sayfa Sayısı
52
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
2
Basım Tarihi
2016-09
Çeviren
Oya Kasap
Resimleyen
81525e7a57084d2785708e3757998b29
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
60,00TL
%3 İNDİRİM
58,20TL
Taksitli fiyat : 9 x 7,11TL
Stokta var
9786058495012
405601
Bastırma ve Bastırılanın Geri Dönüşü
Bastırma ve Bastırılanın Geri Dönüşü
58.20

Telos Yayınevi Freud'un temel metinlerini Almanca aslından çevirileriyle ve yeni terim önerileriyle yayınlamaya devam ediyor.

Psikanaliz Dizisi'nin yeni kitabı: Bastırma ve Bastırılanın Geri Dönüşü.

Bastırma kavramı psikanaliz kuramının kalbinde yer alır. Freud'un deyişiyle: “Bastırmayı merkeze alıp psikanaliz kuramın bütün öğelerini onunla ilişkisinde konumlandırmak olasıdır.”

Kitap 1915 tarihli Bastırma makalesi ile birlikte 1939 yılında ilk basımı yapılan Musa ve Tektanrılı Din adlı yapıttaki Bastırılanın Geri Dönüşü pasajını ve 1923 tarihli Hayırlama makalesini Oya Kasap'ın yetkin çevirisiyle bir araya getiriyor.

Cemal Dindar'ın Bastırma ve Psikanalizin Diyalektiği başlıklı sunuş yazısı psikanaliz kuramının gelişimi ve diyalektiği üzerine bir değerlendirme içeriyor:

Freud, 1915 tarihli Bastırma makalesinde psikanalizin diyalektiğini düşünmenin birçok ipucunu vermektedir. Öncelikle bastırma da dâhil ruhsallığın insanın ‘oluş'uyla ortaya çıktığını, başlangıçtan verili olmadığını ileri sürerek: “Bastırmanın kökensel olarak mevcut olan bir savunma düzeneği olmadığı, bilinçli ve bilinçsiz ruhsal etkinliklerin keskin bir ayrımı gerçekleşmeden oluşamadığı ve özünün ancak bilinçli olanın reddedilmesi ve uzakta tutulmasından oluştuğu sonucuna varmak zorundayız.”

Haz - hazsızlık diyalektiğinin bir türevi olarak bastırma, sıklıkla düşülen bir hatayla sadece bilincin bir etkinliği gibi yorumlanıyor. Oysa Freud, Hegel mantığının oluş, nicelik, itme, çekme, devinim gibi önemli kavramlarını kullanarak bastırma işleminde bilinçli olandan bilinçsiz olana ve bilinçsiz olandan bilinçli olana, çifte geçişe özellikle vurguda bulunuyor…”

Kapat