Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Bir Osmanlı Kadınının Feminizm Macerası ve Hamidiye Modernleşmesi - Ha

Bir Osmanlı Kadınının Feminizm Macerası ve Hamidiye Modernleşmesi

Stok Kodu
9786054906321
Boyut
14x20
Sayfa Sayısı
216
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-09
Resimleyen
221f244f3ae1466f98ea794deded7309
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
199,00TL
%18 İNDİRİM
163,18TL
Taksitli fiyat : 9 x 19,94TL
Stokta var
9786054906321
520982
Bir Osmanlı Kadınının Feminizm Macerası ve Hamidiye Modernleşmesi
Bir Osmanlı Kadınının Feminizm Macerası ve Hamidiye Modernleşmesi
163.18

Tarihsel yanılgılar çoğu kez bir tarihçi aldanmasıdır.

"Haremden kaçan bir Osmanlı Prensesi" şüphesiz oldukça çekici bir gazete manşetidir. Hele de bu kadın "Uluslararası Kadınlar Kongresi"nde bir konuşma yaptıysa, konuşmasının içeriği Almanca basılmış ve çok yakın bir tarihte de Arapçaya çevrilmişse…

Tarihçi artık bu verilerden hareketle yürüyebilir, Osmanlı'da kadın hareketini takibe başlayabilir; konuşmanın içeriğinden Osmanlı feministlerinin düşünsel dünyasının haritasını çıkarabilir.

Oysa tam da bu kalkış noktası her şey alt üst edildiği yerdir. Tarihçi aldanmış, tarihsel yanılgı başlamıştır.

Adil Baktıaya bir feministin değil bir Osmanlı kadınının, Hayriye bin Ayad'ın ve onun Osmanlı Vikingi kocası, diplomat Ali Nuri'nin yaşamlarından önemli bir kesitin izini sürüyor. Ayak izleri II. Abdülhamit dönemi modernleşmesini boylu boyunca kat ediyor ve "Araba Sevdası"nın, Çamlıca Köşklerinin ve sefasının, omnibüslerin, telgraf tellerinin, devlet yatırımlarının, yeni zenginlerin, giderek ağırlığını hissettiren bürokratik aygıtın ve diplomasinin yapılanmasının; toplumsal, ekonomik ve siyasal olanın içinden geçiyor, tam da bu yaşantıların şekillendiği ortamın içinden:

Feminizmin olduğu gibi her türden özgürlüğün vakti geldiği için her türden baskı, zulüm ve entrikanın seviyesi yükseltiliyordu. Hayriye Hanım ile Ali Nuri Bey'in "mücadelesi" özgürlük mücadelesinin ancak bir karikatürü olabilirdi çünkü karşılarına aldıkları istibdat modern devletin bir karikatürüydü, ona göre konumlanmış ve bizzat onun tarafından belirlenmişlerdi.

Kapat