Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Çapraz Yansımalar: Mimarlık Fotoğraf ve Metin / Cross Reflections: Arc

Çapraz Yansımalar: Mimarlık Fotoğraf ve Metin / Cross Reflections: Architecture Photography and Text (Ciltli)Cemal Emdem'in Objektifinden Le Corbusier Yapılar ve Başka Yorumlar

Stok Kodu
9789757710486
Boyut
32x44
Sayfa Sayısı
15
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-04
Çeviren
Gümeç Karamuk
Resimleyen
2b721561bd724d22ae65823270f424c5
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe İngilizce
9789757710486
504317
Çapraz Yansımalar: Mimarlık Fotoğraf ve Metin / Cross Reflections: Architecture Photography and Text (Ciltli)
Çapraz Yansımalar: Mimarlık Fotoğraf ve Metin / Cross Reflections: Architecture Photography and Text (Ciltli) Cemal Emdem'in Objektifinden Le Corbusier Yapılar ve Başka Yorumlar
88.89

Mimar ve fotoğrafçı Cemal Emden, beş yıldan bu yana, mimarlık alanındaki hemen herkesin aşina olduğu Le Corbusier yapıtlarını tekrar ve özgün biçimde fotoğraflama işine soyundu. Bu hem cesaret hem de samimi bir ilgi göstergesi. Cemal Emden, ünlü mimarın Avrupa, Asya ve Amerika’da bulunan 50 yapısını, bazılarına birkaç sefer giderek fotoğrafladı ve Le Corbusier yapılarının güncel durumuna dair en kapsamlı fotoğraf portfolyosunu oluşturdu. Çapraz Yansımalar, bu geniş arşivin içinden küçük ve özel bir seçkiyi, mimarlık ve fotoğrafa ek olarak metni de işin içine sokan bir küratoryel fikirle izleyiciye sunuyor. Le Corbusier ve fotoğraf üzerine düşünmeyi, yazmayı heyecan verici bulabilecek Doğan Kuban, İhsan Bilgin’in de aralarında olduğu bir grup akademisyenden kendi seçtikleri bir Emden fotoğrafı üzerine kısa bir metin yazmaları istendi. Metinler,ünlü görsel kültür düşünürü Roland Barthes’ın fikirlerinden ilhamla, her bir katılımcının seçtiği fotoğrafa dair kişisel deneyimini ve bundan çıkan yorumu aktarmayı hedefliyor. Fotoğraf seçimleriyle küratoryel sürecin parçası olan 15 katılımcıdan kiminin yorumu ağırlıklı olarak mimarlığa, kimininki fotoğrafa dair; kimininki ise bu iki alanın tam kesişiminde yer alıyor ve fotoğraflar ile göndergeleri (referent) arasındaki bağın –Barthes’ın ifadesiyle “tutkalın”– niteliğini test ediyor. Bir başka deyişle bu sergi, Le Corbusier yapılarından Cemal Emden’in objektifine, oradan da bir grup yazarın kalemine yansıyarak izleyiciye ulaşan, mimarlık, imge ve metin dünyaları arasında çaprazlar çizen fikirlerin bir kompozisyonu.

Kapat