Dijital Oyun Sektörünün Gelişim Süreci: İş Ahlakı İkilemlerinde Farklı Ufuklar
Dijital oyunlar sektörünün gelişimi dünyanın son elli yılının farklı ufuklar altındaki bir özeti olarak ifade edilebilir. Dünya soğuk savaşın bitişinden yeni bir dünya düzenine doğru uzanırken dijital oyunlar kendilerine özgü yeni bir dünya yaratmaya başlamıştı. Basit teknolojik hayallerle başlayan bu sektör günümüzde bu hayallerin çok daha ötesinde bir gerçekliğe ulaşmıştır. Bu kitap dijital oyun sektörünün doğuşundan bugüne kadar yaşanan önemli gelişmeleri iş ahlakı açısından değerlendirilmektedir. Dijital oyun sektöründeki büyük şirketlerin yükseliş ve çöküşlerinin yanı sıra sektörün başlangıcından bu yana sektördeki oyunların teknolojik ve ekonomik yapılarındaki değişim ve sektörün süreklilik gösteren sorunları olan cinsellik ve şiddet sömürüsünün teknolojiyle beraber geçirdiği evrim de anlatılmaktadır. Bu kitabın amacı dinamik bir sektör olan dijital oyun sektörünün başlangıcından itibaren içinden geçtiği süreçleri iş ahlakı açısından irdeleyerek dijital oyun sektöründe karşılaşılabilecek yeni iş ahlakı sorunlarına karşı daha hazırlıklı duruma gelebilmektir. Böyle bir hazırlık sayesinde yeni iş ahlakı sorunlarıyla karşılaşıldığında bunların gerçekten yeni sorunlar mı yoksa teknolojinin gelişmesiyle yeni gibi görünebilen klasik sorunlar mı olduğunu takdir edebilmek mümkün olacaktır. Böyle bir yaklaşım gerçekten yeni olan sorunlara hak ettikleri ilgiyi göstermeyi ve yeni görünebilen klasik sorunlara da hızlı müdahale edebilmeyi sağlayabilir. Dijital oyun sektörünün gelişiminin yavaşça evrim geçirdiği dönemler olsa da gerek teknolojik gerekse kültürel olayların da etkisiyle sektörün büyük devrimlerden geçtiği de görülmektedir. Gerçekleştirilen doğru uygulamaların yanı sıra yapılan hataların incelenmesi bugüne ve geleceğe ışık tutabilecek değerli dersleri içermektedir. Bu süreçler incelenirken yalnızca Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya’da olanları incelenmekle yetinilmemiş, dijital oyun sektörün dünya geneline yayılışı, ülkemizdeki gelişmeler ve Güney Kore dijital oyun sektörünün kendine özgü dinamizmi de değerlendirilmiştir.
- Açıklama
Dijital oyunlar sektörünün gelişimi dünyanın son elli yılının farklı ufuklar altındaki bir özeti olarak ifade edilebilir. Dünya soğuk savaşın bitişinden yeni bir dünya düzenine doğru uzanırken dijital oyunlar kendilerine özgü yeni bir dünya yaratmaya başlamıştı. Basit teknolojik hayallerle başlayan bu sektör günümüzde bu hayallerin çok daha ötesinde bir gerçekliğe ulaşmıştır. Bu kitap dijital oyun sektörünün doğuşundan bugüne kadar yaşanan önemli gelişmeleri iş ahlakı açısından değerlendirilmektedir. Dijital oyun sektöründeki büyük şirketlerin yükseliş ve çöküşlerinin yanı sıra sektörün başlangıcından bu yana sektördeki oyunların teknolojik ve ekonomik yapılarındaki değişim ve sektörün süreklilik gösteren sorunları olan cinsellik ve şiddet sömürüsünün teknolojiyle beraber geçirdiği evrim de anlatılmaktadır. Bu kitabın amacı dinamik bir sektör olan dijital oyun sektörünün başlangıcından itibaren içinden geçtiği süreçleri iş ahlakı açısından irdeleyerek dijital oyun sektöründe karşılaşılabilecek yeni iş ahlakı sorunlarına karşı daha hazırlıklı duruma gelebilmektir. Böyle bir hazırlık sayesinde yeni iş ahlakı sorunlarıyla karşılaşıldığında bunların gerçekten yeni sorunlar mı yoksa teknolojinin gelişmesiyle yeni gibi görünebilen klasik sorunlar mı olduğunu takdir edebilmek mümkün olacaktır. Böyle bir yaklaşım gerçekten yeni olan sorunlara hak ettikleri ilgiyi göstermeyi ve yeni görünebilen klasik sorunlara da hızlı müdahale edebilmeyi sağlayabilir. Dijital oyun sektörünün gelişiminin yavaşça evrim geçirdiği dönemler olsa da gerek teknolojik gerekse kültürel olayların da etkisiyle sektörün büyük devrimlerden geçtiği de görülmektedir. Gerçekleştirilen doğru uygulamaların yanı sıra yapılan hataların incelenmesi bugüne ve geleceğe ışık tutabilecek değerli dersleri içermektedir. Bu süreçler incelenirken yalnızca Amerika Birleşik Devletleri ve Japonya’da olanları incelenmekle yetinilmemiş, dijital oyun sektörün dünya geneline yayılışı, ülkemizdeki gelişmeler ve Güney Kore dijital oyun sektörünün kendine özgü dinamizmi de değerlendirilmiştir.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim96,0096,00249,9299,84333,92101,76617,28103,68911,73105,60Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim96,0096,00249,9299,84333,92101,76617,28103,68911,73105,60Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim96,0096,00249,9299,84333,92101,76617,28103,68911,73105,60Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim96,0096,00249,9299,84333,92101,76617,28103,68911,73105,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim96,0096,00249,9299,84333,92101,76617,28103,68911,73105,60World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim96,0096,00249,9299,84333,92101,76617,28103,68911,73105,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim96,0096,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları