Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Dinlerin Esir Kadını - Halkkitabevi

Dinlerin Esir Kadını

Stok Kodu
9786054728220
Boyut
14x21
Sayfa Sayısı
254
Basım Tarihi
2014
Resimleyen
5dbfcf7b42c8409b838f829904559485
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
65,00TL
%23 İNDİRİM
50,05TL
Taksitli fiyat : 9 x 6,12TL
Stokta var
9786054728220
477754
Dinlerin Esir Kadını
Dinlerin Esir Kadını
50.05

Her din doğuşunda yaşanan süreçte ölmekte olan dün için değil, doğmakta olan yarın adına bir yapı oluşturur. İslamlıkta Medine Vesikası ya da Medine Anayasası ile kabile toplumun çelişkilerini aşarak devletleşirken Asr-ı Saadeti kurmuş, bir yandan çalışarak kazanç elde edilmesini ve buna bağlı olarak özel mülkiyetin gelişmesini savunmuş, böylece bir önceki dönemin yağmaya dayanan alt yapısını ve kandaş kabile ilişkilerine dayanan üst yapısını red etmiş, diğer yandan, faizi ve tefeciliği yasaklayarak sömürülen halk kitlelerini kendisine bağlamıştı.

Kendi varlığını güvenceye almak için Mekkeli Müslümanları (Muhacirun), Medineli Müslümanları (Ensar), Yahudileri ve bunların müttefiklerini ümmet temelinde ve eşit koşullarda tek bir siyasal otorite ve yasal düzen çerçevesinde geçici olarak bir araya toplamıştı. Kısa zamanda İslam, kendi devletini egemenliğini kurdu.

Ona ilerici, devrimci niteliğini veren; yaşanılana ve yaşanılacak olana uygun inanç yaratma dönemi de böylece son buldu. Doğanın ve toplumun yasaları geriye itildi; inanca dileğe göre bir dünya yaratmak, yaşam kurmak görüntüsü altında sınıflara dayalı yeni bir dönem ortaya çıktı. Bu nedenle Asr-ı Saadet çöktü. Siyasal İslamın kıyıcı ve sömürücü yüzü ortaya çıktı. Despot bir devletin resmi ideolojisine dönüşen Sünni Ortodoksluğa karşı başlatılan toplumsal muhalefet koşullarında, İmam Alinin adıyla simgeleşen, sezgisel akla önem veren ve Kuranın özüne yönelik yorumlarla kendine bir dünya görüşü kuran Ali Yandaşlığı gelişip boy verdi.

Uygarlık öncesi kandaş toplumun bazı eşitli öğelerini de kullanarak baskıcı Sünni dünyanın uzağında yerli halkın, çok tanrıcı dinlerden kopup gelen yığınların birleşip bütünleşerek yeni bir felsefe yarattı. Bu yeni yol sürekli değişen, değişimi savunan, geleceği temsil eden güçlere üstyapı oluşturan, merkezinde insanın bulunduğu, insanın yüceltildiği, insan üzerinden Tanrı dahil tüm değerlerin eleştirildiği İdealizm- Materyalizmbileşimi bir kültür yaratıldı. Bu kültürün özgünleşmesi ise Orta Asya kökenli insanların yoğun akınına uğrayan, medeniyetler merkezi Anadoluda olmuştur.

Anadolu insanın gönlüne yerleşip gönül bilgisiyle beslenerek Alevilik-Bektaşilik adıyla biçimlendi. Bizim insanımızın yaşama biçimini; dünyaya ve çevreye bakışını, yaşamaktan, sevgiden, kavgadan ve ölümden ne anladığını dile getiren bir yaşam görüşü oldu. Toplumsal başkaldırılara ağırlıklı olarak kaynaklık ederek horlanan, sömürülen, haksızlığa uğrayanların tarihini temsil etti.

  • Açıklama
    • Her din doğuşunda yaşanan süreçte ölmekte olan dün için değil, doğmakta olan yarın adına bir yapı oluşturur. İslamlıkta Medine Vesikası ya da Medine Anayasası ile kabile toplumun çelişkilerini aşarak devletleşirken Asr-ı Saadeti kurmuş, bir yandan çalışarak kazanç elde edilmesini ve buna bağlı olarak özel mülkiyetin gelişmesini savunmuş, böylece bir önceki dönemin yağmaya dayanan alt yapısını ve kandaş kabile ilişkilerine dayanan üst yapısını red etmiş, diğer yandan, faizi ve tefeciliği yasaklayarak sömürülen halk kitlelerini kendisine bağlamıştı.

      Kendi varlığını güvenceye almak için Mekkeli Müslümanları (Muhacirun), Medineli Müslümanları (Ensar), Yahudileri ve bunların müttefiklerini ümmet temelinde ve eşit koşullarda tek bir siyasal otorite ve yasal düzen çerçevesinde geçici olarak bir araya toplamıştı. Kısa zamanda İslam, kendi devletini egemenliğini kurdu.

      Ona ilerici, devrimci niteliğini veren; yaşanılana ve yaşanılacak olana uygun inanç yaratma dönemi de böylece son buldu. Doğanın ve toplumun yasaları geriye itildi; inanca dileğe göre bir dünya yaratmak, yaşam kurmak görüntüsü altında sınıflara dayalı yeni bir dönem ortaya çıktı. Bu nedenle Asr-ı Saadet çöktü. Siyasal İslamın kıyıcı ve sömürücü yüzü ortaya çıktı. Despot bir devletin resmi ideolojisine dönüşen Sünni Ortodoksluğa karşı başlatılan toplumsal muhalefet koşullarında, İmam Alinin adıyla simgeleşen, sezgisel akla önem veren ve Kuranın özüne yönelik yorumlarla kendine bir dünya görüşü kuran Ali Yandaşlığı gelişip boy verdi.

      Uygarlık öncesi kandaş toplumun bazı eşitli öğelerini de kullanarak baskıcı Sünni dünyanın uzağında yerli halkın, çok tanrıcı dinlerden kopup gelen yığınların birleşip bütünleşerek yeni bir felsefe yarattı. Bu yeni yol sürekli değişen, değişimi savunan, geleceği temsil eden güçlere üstyapı oluşturan, merkezinde insanın bulunduğu, insanın yüceltildiği, insan üzerinden Tanrı dahil tüm değerlerin eleştirildiği İdealizm- Materyalizmbileşimi bir kültür yaratıldı. Bu kültürün özgünleşmesi ise Orta Asya kökenli insanların yoğun akınına uğrayan, medeniyetler merkezi Anadoluda olmuştur.

      Anadolu insanın gönlüne yerleşip gönül bilgisiyle beslenerek Alevilik-Bektaşilik adıyla biçimlendi. Bizim insanımızın yaşama biçimini; dünyaya ve çevreye bakışını, yaşamaktan, sevgiden, kavgadan ve ölümden ne anladığını dile getiren bir yaşam görüşü oldu. Toplumsal başkaldırılara ağırlıklı olarak kaynaklık ederek horlanan, sömürülen, haksızlığa uğrayanların tarihini temsil etti.

      Format
      :
      Kitap
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,05   
      50,05   
      2
      26,03   
      52,05   
      3
      17,68   
      53,05   
      6
      9,01   
      54,05   
      9
      6,12   
      55,06   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,05   
      50,05   
      2
      26,03   
      52,05   
      3
      17,68   
      53,05   
      6
      9,01   
      54,05   
      9
      6,12   
      55,06   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,05   
      50,05   
      2
      26,03   
      52,05   
      3
      17,68   
      53,05   
      6
      9,01   
      54,05   
      9
      6,12   
      55,06   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,05   
      50,05   
      2
      26,03   
      52,05   
      3
      17,68   
      53,05   
      6
      9,01   
      54,05   
      9
      6,12   
      55,06   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,05   
      50,05   
      2
      26,03   
      52,05   
      3
      17,68   
      53,05   
      6
      9,01   
      54,05   
      9
      6,12   
      55,06   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,05   
      50,05   
      2
      26,03   
      52,05   
      3
      17,68   
      53,05   
      6
      9,01   
      54,05   
      9
      6,12   
      55,06   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,05   
      50,05   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat