Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din - Devlet İlişkisi - Halkkitabevi

Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din - Devlet İlişkisi

Stok Kodu
9786054495269
Boyut
14x21
Sayfa Sayısı
176
Basım Yeri
Ankara
Baskı
2
Basım Tarihi
2015-01
Resimleyen
e9a2d08bc5f44ed0939f8b6aa439337e
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
220,00TL
%13 İNDİRİM
191,40TL
Taksitli fiyat : 9 x 23,39TL
Stokta var
9786054495269
495354
Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din - Devlet İlişkisi
Dört Halife ve Emeviler Döneminde Din - Devlet İlişkisi
191.40

Devletin teorik tanım ve temel fonksiyonları dikkate alındığında, Dört Halife dönemindeki siyasî-sosyal yapının bir “devlet” olduğu söylenebilir. Bu devletin yönetim şekli hilâfet idi. Hilâfet kaynağını Kur'ân-Sünnet, Sahâbe icmaı ve Araplara komşu olan Bizans ve Sâsânî yönetimlerinden değil de, İslam öncesi Arap kabile yönetiminden almış ve İslâmîleştirmiştir. Hilâfet, siyasî gücü elinde bulundurma şekline göre üç temel yönetim biçimi olan monarşi, oligarşi ve cumhuriyetin bir karşılığı değildir. Hilâfet, “dinî-siyasî meşrûiyet açısından belirlenen şartları taşıyan adayın, belli niteliklere sahip halkın temsilcileri tarafından seçildiği, seçilene Kur'an-Sünnet'e bağlı kalması şartıyla itaat edilmeye söz verildiği bir yönetim biçimidir.”

Dönemin kültürel şartlarına göre oluşturulan, bu yönüyle aklî ve dünyevî bir yönetim şekli olan hilafette hâkimiyet, toplumundu. Hilâfet, din-devlet ilişkilerinin niteliğine göre isimlendirilen teokrasi, Bizantinizm ve laiklikten farklıdır. Dine uygun ancak dinin kendisi olmayan hilâfetin dinî bir bağlayıcılığı da yoktur. Devletin yapısı ve işleyişine bakıldığında, bu dönemde din-devlet ilişkilerinde “din için devlet” anlayışının esas alındığı söylenebilir.

Kapat