Dünya Acısı (Weltschmerz)Alman Felsefesinde Kötümserlik 1860-1900
![Dünya Acısı (Weltschmerz)](/u/halkkitabevi/img/b/d/u/dunya-acisi-weltschmerz864d1b21fac707f0a6afd07b585cf419.jpg)
Dünya Acısı (Weltschmerz), on dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında Alman felsefesine egemen olan kötümserliğe dair bir çalışmadır. Kötümserlik, esasen hayatın yaşamaya değmediği teorisiydi. Bu teori, felsefesi 1860’larda çok moda olan Schopenhauer tarafından Alman felsefesine tanıtıldı. Frederick C. Beiser, Almanya’da felsefenin gündemini bilimlerin mantığından uzaklaştıran ve yaşamın değerinin incelenmesine doğru değiştiren Schopenhauer’in kötümserliğinden doğan yoğun ve uzun tartışmayı irdeliyor. Kötümserliğin başlıca savunucularını (Philipp Mainländer, Eduard von Hartmann ve Julius Bahnsen) ve başlıca eleştirmenlerini, özellikle Eugen Dühring ve Yeni-Kantçıları ele alıyor.
Yüzyılın ikinci yarısının kötümserlik tartışması, ikincil literatürde büyük ölçüde göz ardı edilmiştir ve bu kitap, 1880’lerden bu yana, onu yeniden incelemeye ve ortaya attığı önemli felsefi sorunları analiz etmeye yönelik ilk girişimdir. Tartışma, hepsinin en temel felsefi sorunuyla ilgiliydi: Hayatın yaşamaya değer olup olmadığı.
- Açıklama
Dünya Acısı (Weltschmerz), on dokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında Alman felsefesine egemen olan kötümserliğe dair bir çalışmadır. Kötümserlik, esasen hayatın yaşamaya değmediği teorisiydi. Bu teori, felsefesi 1860’larda çok moda olan Schopenhauer tarafından Alman felsefesine tanıtıldı. Frederick C. Beiser, Almanya’da felsefenin gündemini bilimlerin mantığından uzaklaştıran ve yaşamın değerinin incelenmesine doğru değiştiren Schopenhauer’in kötümserliğinden doğan yoğun ve uzun tartışmayı irdeliyor. Kötümserliğin başlıca savunucularını (Philipp Mainländer, Eduard von Hartmann ve Julius Bahnsen) ve başlıca eleştirmenlerini, özellikle Eugen Dühring ve Yeni-Kantçıları ele alıyor.
Yüzyılın ikinci yarısının kötümserlik tartışması, ikincil literatürde büyük ölçüde göz ardı edilmiştir ve bu kitap, 1880’lerden bu yana, onu yeniden incelemeye ve ortaya attığı önemli felsefi sorunları analiz etmeye yönelik ilk girişimdir. Tartışma, hepsinin en temel felsefi sorunuyla ilgiliydi: Hayatın yaşamaya değer olup olmadığı.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502136,50273,00392,75278,25647,25283,50932,08288,75Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim262,50262,502--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları