Dünya Edebiyatı Nedir?
Dünya edebiyatı dendiğinde, akla Batı başyapıtları gelse de yeni bir küresel anlayışla, bu görüş sorgulanmaya başladı. Dünya Edebiyatı Nedir? yazın kültüründe, dünya edebiyatının ve bu kavramın önemini irdeliyor.Damrosch'a göre, dünya edebiyatı, Batı'dan dünyaya yayılan başyapıtlardan oluşmuyor. Damrosch bu kitabında, dünya edebiyatını, çeviriyle değer kazanan eserlerin dolaşımı olarak yorumluyor. Bu eserler, doğru sunumla, kaynak ve hedef kültürler arasında, ikisinden de etkilenen bir alana yerleşir. Kabul görmüş klasikler kadar, yeni keşifler de kendilerine yer edinebilirler. Sümer ve Aztek edebî geleneğinden ve eserlerinden olduğu kadar, yakın tarihte Rigorberta Menchú gibi isimlerle ortaya çıkan tanıklık edebiyatından da örnekler vererek yaptığı incelemelerinde David Damrosch, eserlerin doğdukları topraklardan ayrılıp, çeviri yoluyla dolaşıma girerken hangi yollarla değiştiğini sorguluyor. Dünya edebiyatı eserlerinin çeviriyle değer kazandığını öne sürerken, çevirinin önemine vurgu yaparak, Gılgamış Destanı ve Rigoberta Menchú örnekleri üzerinden, eserlerin editörler ve çevirmenler tarafından kolaylıkla manipüle edilebileceğini öne sürüyor.İnce detaylarla yazılmış, tüm tartışmaların örnekler üzerinden yürütüldüğü bu kitap, dünya edebiyatı çalışmalarında bir öncü olma niteliği taşıyor.
- Açıklama
Dünya edebiyatı dendiğinde, akla Batı başyapıtları gelse de yeni bir küresel anlayışla, bu görüş sorgulanmaya başladı. Dünya Edebiyatı Nedir? yazın kültüründe, dünya edebiyatının ve bu kavramın önemini irdeliyor.Damrosch'a göre, dünya edebiyatı, Batı'dan dünyaya yayılan başyapıtlardan oluşmuyor. Damrosch bu kitabında, dünya edebiyatını, çeviriyle değer kazanan eserlerin dolaşımı olarak yorumluyor. Bu eserler, doğru sunumla, kaynak ve hedef kültürler arasında, ikisinden de etkilenen bir alana yerleşir. Kabul görmüş klasikler kadar, yeni keşifler de kendilerine yer edinebilirler. Sümer ve Aztek edebî geleneğinden ve eserlerinden olduğu kadar, yakın tarihte Rigorberta Menchú gibi isimlerle ortaya çıkan tanıklık edebiyatından da örnekler vererek yaptığı incelemelerinde David Damrosch, eserlerin doğdukları topraklardan ayrılıp, çeviri yoluyla dolaşıma girerken hangi yollarla değiştiğini sorguluyor. Dünya edebiyatı eserlerinin çeviriyle değer kazandığını öne sürerken, çevirinin önemine vurgu yaparak, Gılgamış Destanı ve Rigoberta Menchú örnekleri üzerinden, eserlerin editörler ve çevirmenler tarafından kolaylıkla manipüle edilebileceğini öne sürüyor.İnce detaylarla yazılmış, tüm tartışmaların örnekler üzerinden yürütüldüğü bu kitap, dünya edebiyatı çalışmalarında bir öncü olma niteliği taşıyor.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim28,5228,52214,8329,66310,0830,2365,1330,8093,4931,37Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim28,5228,52214,8329,66310,0830,2365,1330,8093,4931,37Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim28,5228,52214,8329,66310,0830,2365,1330,8093,4931,37Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim28,5228,52214,8329,66310,0830,2365,1330,8093,4931,37Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim28,5228,52214,8329,66310,0830,2365,1330,8093,4931,37World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim28,5228,52214,8329,66310,0830,2365,1330,8093,4931,37Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim28,5228,522--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları