El-Medinetü’l Fazıla - İdeal Toplum
Fârâbî, MS 870-950 yılları arasında yaşamış büyük Türk-İslâm filozofudur. O, klasik Yunan felsefesi, özellikle Yunan siyaset felsefesi ile İslâm’ı birbiriyle uzlaştırmaya çalışmış olan ilk filozoftur. Fârâbî, Eflatun, Aristotelesçi siyaset felsefesini İslâm’la bağdaştırmak, uzlaştırmak çabası ve bu amaçla gerçekleştirmiş olduğu sistemiyle İslâm düşüncesini ve kendisinden sonra gelen diğer filozofları derinden etkilemiştir.
Ana fikir olarak Fârâbî’nin erdemli toplum meydana getirmek üzere tasarımını verdiği İdeal Devlet’in Eflâtun’un Devlet ve Kanunlar’da sözünü ettiği ütopik devlet anlayışının izlerini taşıdığı görülmektedir. Ancak filozofun “ilk reis” ve “imam” diye nitelediği devlet başkanına tanıdığı misyon dikkate alındığında bunun iddia edilenin aksine Şiî imamlarından ziyade İslâm halifelerinin özelliklerini yansıttığı söylenebilir. Zira Fârâbî’nin eserlerinde mâsum imam akîdesini veya Ehl-i Beyt’i çağrıştıracak hiçbir ifadeye rastlanmaz. Fârâbî’nin başta sudûr teorisi olmak üzere bu eserde temellendirdiği görüşler daha sonra gelen filozof ve mutasavvıflar üzerinde hayli etkili olmuştur.
- Açıklama
Fârâbî, MS 870-950 yılları arasında yaşamış büyük Türk-İslâm filozofudur. O, klasik Yunan felsefesi, özellikle Yunan siyaset felsefesi ile İslâm’ı birbiriyle uzlaştırmaya çalışmış olan ilk filozoftur. Fârâbî, Eflatun, Aristotelesçi siyaset felsefesini İslâm’la bağdaştırmak, uzlaştırmak çabası ve bu amaçla gerçekleştirmiş olduğu sistemiyle İslâm düşüncesini ve kendisinden sonra gelen diğer filozofları derinden etkilemiştir.
Ana fikir olarak Fârâbî’nin erdemli toplum meydana getirmek üzere tasarımını verdiği İdeal Devlet’in Eflâtun’un Devlet ve Kanunlar’da sözünü ettiği ütopik devlet anlayışının izlerini taşıdığı görülmektedir. Ancak filozofun “ilk reis” ve “imam” diye nitelediği devlet başkanına tanıdığı misyon dikkate alındığında bunun iddia edilenin aksine Şiî imamlarından ziyade İslâm halifelerinin özelliklerini yansıttığı söylenebilir. Zira Fârâbî’nin eserlerinde mâsum imam akîdesini veya Ehl-i Beyt’i çağrıştıracak hiçbir ifadeye rastlanmaz. Fârâbî’nin başta sudûr teorisi olmak üzere bu eserde temellendirdiği görüşler daha sonra gelen filozof ve mutasavvıflar üzerinde hayli etkili olmuştur.Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,0098,00250,96101,92334,63103,88617,64105,84911,98107,80Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,0098,00250,96101,92334,63103,88617,64105,84911,98107,80Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,0098,00250,96101,92334,63103,88617,64105,84911,98107,80Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,0098,00250,96101,92334,63103,88617,64105,84911,98107,80Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,0098,00250,96101,92334,63103,88617,64105,84911,98107,80World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,0098,00250,96101,92334,63103,88617,64105,84911,98107,80Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,0098,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları