Estetik ve PolitikaRealizm-Modernizm Çatışması
İletişim Yayınevi
1930'larda Ernst Bloch ile Georg Lukács arasında başlayan modernizm ve realizm konusundaki tartışma 20. yüzyıl estetiğinin rehberlerinden biri olmuştur. Estetik ve Politika derlemesi, bu iki filozofun yanı sıra Walter Benjamin, Theodor W. Adorno ve Bertolt Brecht'in de katıldığı bu tartışmanın kilit metinlerini biraraya getirmektedir. Bu metinler estetiğin kimi temel kavramlarının aydınlatılması bakımından da temel bir kaynak oluşturuyor: “Sanatın özerkliği ve toplumsallığı”, “popüler sanat ve elitizm”, “form-içerik”...
Modernizm-realizm çatışması, İkinci Dünya Savaşı arifesinde doğar ve Soğuk Savaş'ın dinmesine kadar sürer. Bu dönemdeki yoğun siyasal, toplumsal, kültürel kavgaların estetik cephesini oluşturur. Fredric Jameson'un “Sonsöz”ü bu çerçevede bir incelemedir.
Günümüzde sanat, özelleştirilmesi, finansallaşması, endüstrileşmesi ve iletişim teknolojileriyle kaynaşması sonucu özerkliğini yitiriyor.
Dolayısıyla sahip olduğu politik gücü koruyabilmesi hayati bir önem taşıyor. Ayrıca çağdaş bir realizm tutulması yaşanıyor. Yani modernizm-realizm çatışması da aşılmış sayılmaz. Onun için Estetik ve Politika tartışmaları hala yol gösteriyor.
Kapak: John Heartfield, “Burjuva basınını okumak sizi kör ve sağır yapar“ AIZ kapağı, 1930.
- Açıklama
1930'larda Ernst Bloch ile Georg Lukács arasında başlayan modernizm ve realizm konusundaki tartışma 20. yüzyıl estetiğinin rehberlerinden biri olmuştur. Estetik ve Politika derlemesi, bu iki filozofun yanı sıra Walter Benjamin, Theodor W. Adorno ve Bertolt Brecht'in de katıldığı bu tartışmanın kilit metinlerini biraraya getirmektedir. Bu metinler estetiğin kimi temel kavramlarının aydınlatılması bakımından da temel bir kaynak oluşturuyor: “Sanatın özerkliği ve toplumsallığı”, “popüler sanat ve elitizm”, “form-içerik”...
Modernizm-realizm çatışması, İkinci Dünya Savaşı arifesinde doğar ve Soğuk Savaş'ın dinmesine kadar sürer. Bu dönemdeki yoğun siyasal, toplumsal, kültürel kavgaların estetik cephesini oluşturur. Fredric Jameson'un “Sonsöz”ü bu çerçevede bir incelemedir.
Günümüzde sanat, özelleştirilmesi, finansallaşması, endüstrileşmesi ve iletişim teknolojileriyle kaynaşması sonucu özerkliğini yitiriyor.
Dolayısıyla sahip olduğu politik gücü koruyabilmesi hayati bir önem taşıyor. Ayrıca çağdaş bir realizm tutulması yaşanıyor. Yani modernizm-realizm çatışması da aşılmış sayılmaz. Onun için Estetik ve Politika tartışmaları hala yol gösteriyor.
Kapak: John Heartfield, “Burjuva basınını okumak sizi kör ve sağır yapar“ AIZ kapağı, 1930.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim232,00232,002120,64241,28381,97245,92641,76250,56928,36255,20Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim232,00232,002120,64241,28381,97245,92641,76250,56928,36255,20Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim232,00232,002120,64241,28381,97245,92641,76250,56928,36255,20Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim232,00232,002120,64241,28381,97245,92641,76250,56928,36255,20Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim232,00232,002120,64241,28381,97245,92641,76250,56928,36255,20World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim232,00232,002120,64241,28381,97245,92641,76250,56928,36255,20Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim232,00232,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları