Ethica ve Nazariyat
Ethicainın kaynağı ve esasları üzerine bir değerlendirme
"Ethica", "etkilenişler'in (affectuum)", "iyi (bonum)" ve "kötü (malum)" esasında tanzim edilmesi,
"rasyonel yetin vasıtasıyla bastırılması ve ölçüye bağlanması suretiyle "hürriyet'e (libertas)" götüren yolu tasvir eden fikriyattır.
"Ethica'ya" mahsus tasavvurun kaynağı "Tanrı (Deus)", "cevher (substantia)" ve "asl'i sıfat (attributum)" kavramlarıdır.
Her "asl'i sıfat", bir "isim" teşkiline mahsus esastır. Bu bakımdan, "Ethica'ya" mahsus "cevher", "asl'i sıfat'lar" esasında "isimler'den" müteşekkil "çokluk'tur". Ancak, bu surette "çokluk'a", "Ethica'ya" mahsus zemin esasında "birlik" vermek ve "Tanrı'yı (Deus)" bu yolla "tek (unicus)" olarak ele almak imkan dahilinde değildir.
"Ethica" bu itibarla "Tanrılar'a" mahsus "mutho-logia'dır". Bu hususu, "nazariyat" cihetinden açtık, inceledik ve değerlendirdik.
Bu bakımdan, "Ethica'ya" mahsus tasavvur, "sahte-ethicaidan (pseudo-ethica)", "beşer'e" mahsusen tasvir edilen "hürriyet (libertas)", "sahte-hürriyet' ten (pseudo-libertas)" ve "erdem (virtus)" ise esasen "sahte-erdem'den (pseudo-virtus)" ibarettir.
- Açıklama
Ethicainın kaynağı ve esasları üzerine bir değerlendirme
"Ethica", "etkilenişler'in (affectuum)", "iyi (bonum)" ve "kötü (malum)" esasında tanzim edilmesi,"rasyonel yetin vasıtasıyla bastırılması ve ölçüye bağlanması suretiyle "hürriyet'e (libertas)" götüren yolu tasvir eden fikriyattır.
"Ethica'ya" mahsus tasavvurun kaynağı "Tanrı (Deus)", "cevher (substantia)" ve "asl'i sıfat (attributum)" kavramlarıdır.
Her "asl'i sıfat", bir "isim" teşkiline mahsus esastır. Bu bakımdan, "Ethica'ya" mahsus "cevher", "asl'i sıfat'lar" esasında "isimler'den" müteşekkil "çokluk'tur". Ancak, bu surette "çokluk'a", "Ethica'ya" mahsus zemin esasında "birlik" vermek ve "Tanrı'yı (Deus)" bu yolla "tek (unicus)" olarak ele almak imkan dahilinde değildir.
"Ethica" bu itibarla "Tanrılar'a" mahsus "mutho-logia'dır". Bu hususu, "nazariyat" cihetinden açtık, inceledik ve değerlendirdik.
Bu bakımdan, "Ethica'ya" mahsus tasavvur, "sahte-ethicaidan (pseudo-ethica)", "beşer'e" mahsusen tasvir edilen "hürriyet (libertas)", "sahte-hürriyet' ten (pseudo-libertas)" ve "erdem (virtus)" ise esasen "sahte-erdem'den (pseudo-virtus)" ibarettir.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim58,5058,50230,4260,84320,6762,01610,5363,1897,1564,35Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim58,5058,50230,4260,84320,6762,01610,5363,1897,1564,35Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim58,5058,50230,4260,84320,6762,01610,5363,1897,1564,35Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim58,5058,50230,4260,84320,6762,01610,5363,1897,1564,35Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim58,5058,50230,4260,84320,6762,01610,5363,1897,1564,35World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim58,5058,50230,4260,84320,6762,01610,5363,1897,1564,35Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim58,5058,502--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları