Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Felek'in Felsefesi - Halkkitabevi

Felek'in FelsefesiKabul ve Ret Cihetinden Tartışmalar

Stok Kodu
9786051962511
Boyut
14x22
Sayfa Sayısı
392
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-01
Resimleyen
4b2f8f493f084cf7be27a0177dc5bc3a
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
280,00TL
%7 İNDİRİM
260,40TL
Taksitli fiyat : 9 x 31,83TL
Stokta var
9786051962511
602355
Felek'in Felsefesi
Felek'in Felsefesi Kabul ve Ret Cihetinden Tartışmalar
260.40

Felekler ve bunların dairesel deviniminde yer bulan göksel varlıkların canlılığı, idrak ve itaat özelliklerinden dolayı bir iradeye sahip olmaları gibi hususlar bugün için modern bilimde kabul edilebilir şeyler değildir. Keldâniler, Bâbilliler, Sabiîler ve Antik Yunan'dan bu yana kutsallığı kabul edilen gökseller, genellikle Tanrı'dan sonra ikinci öneme sahip varlıklar olarak kabul edilmişlerdir. Geçmişte maddenin çekim kanununun bilinmediği ve bu sebeple feleklere canlılık, irade ve devrî hareket özelliği verildiği gibi çeşitli iddialar olmasına rağmen, hem bilimsel hem de düşünsel bilgi birikiminin mimarları filozofların kastını doğru anlamak gerekir. Her şeyden önce bugün modern fiziğin bir taş olarak algıladığı gökteki varlıkları, metafizik bağlamından kopararak maneviyatsız bir bilimin kütle yığınları olduğuna hükmetmek, felsefenin peşinden koştuğu hakikati anlamada ortaya koyduğu emeğe haksızlık olacaktır. Kindî'nin dediği gibi, bütün âlemi yaratan ve "Hayy" ismiyle varlığa tecelli eden Allah'ın, yarattığı birçok şeyi cansız, hissiz ve bilinçsiz yaratması ne kadar doğru bir çıkarımdır? Özellikle Fârâbî ve İbn Sînâ tarafından varlığın Allah'tan taşmasında önemli bir konumda yer alan göksel varlıklar, nefis ve maddeleriyle beraber meleklere benzetilmiş, böylece hem metafizik bir temellendirmeye, hem de din-felsefe uzlaşısı ekseninde dinî bir delillendirmeye tabi tutulmuştur. Bu konuda Gazzâlî'nin eleştirilerine rağmen feleklere canlılık ve irade vermede kararlı olan filozoflar, Aristo'nun aksine bütün âlemi, Allah'ın varlığının canlı bir tecellisine dönüştürmüşlerdir.

Kapat