Fotografik Düşünme Tarihi
İnsanoğlu mağara duvarlarına resim yapmaya, bir çok amacının yanında, iki şeyi önemseyerek başladı;
Birincisi; yaptığım şey, nesnenin doğadaki biçimine benzemeli...
İkincisi; yaptığımla duygu ve düşüncemi aktarabilmeliyim...
Antik dönem filozofları, birinciye “mimesis”, ikinciye “katharsis” ismini verdiler. Elli bin yıl önce mağaraduvarlarına çizilmiş resimlere baktığımızda görüyoruz ki, mimesisi doğadaki nesnesini temsil edebilecekkadar beceriyle yapabilen insanlar çıktı. Baktığınızda ne güzel atlar veya aynı gergedan gibi olmuşdiyebileceğiniz resimler çizdiler.Ama dikkat ediniz; onlara, “gergedan” demiyoruz, “aynı gergedan gibi olmuş” diyebiliyoruz ancak.Muhtemelen resimler ilk çizildiğinde, ressam ve izleyicileri de benzer düşünceye kapılmışlardır. Doğada
bir gergedanla karşılaştıklarında, bulundukları yeri değiştirip, gergedanın öbür yüzünü de görebilmelerinerağmen, duvardaki resmin arka tarafını göremediklerini düşünerek, bu tahmini yapıyorum. Butahminim doğru olmalı ki, sanat tarihi, iki boyutlu yüzeyde, zahiri de olsa üçüncü boyutu gösterebilmeçabasıyla doludur.Bakınız tam burada bir düşünme faaliyeti başlıyor:“Benim iki boyutlu bir yüzeye çizdiğim şey, üç boyutlu dünyadaki gerçeğine ne kadar benziyor?”Aklına bu soru takılmış olanlardan bazıları, daha ileri düzeyde düşünmeye devam ederse, “gerçek nedir”sorusuna da bulaşabilirler. Bulaşmıştırlar da...
- Açıklama
İnsanoğlu mağara duvarlarına resim yapmaya, bir çok amacının yanında, iki şeyi önemseyerek başladı;
Birincisi; yaptığım şey, nesnenin doğadaki biçimine benzemeli...
İkincisi; yaptığımla duygu ve düşüncemi aktarabilmeliyim...
Antik dönem filozofları, birinciye “mimesis”, ikinciye “katharsis” ismini verdiler. Elli bin yıl önce mağaraduvarlarına çizilmiş resimlere baktığımızda görüyoruz ki, mimesisi doğadaki nesnesini temsil edebilecekkadar beceriyle yapabilen insanlar çıktı. Baktığınızda ne güzel atlar veya aynı gergedan gibi olmuşdiyebileceğiniz resimler çizdiler.Ama dikkat ediniz; onlara, “gergedan” demiyoruz, “aynı gergedan gibi olmuş” diyebiliyoruz ancak.Muhtemelen resimler ilk çizildiğinde, ressam ve izleyicileri de benzer düşünceye kapılmışlardır. Doğada
bir gergedanla karşılaştıklarında, bulundukları yeri değiştirip, gergedanın öbür yüzünü de görebilmelerinerağmen, duvardaki resmin arka tarafını göremediklerini düşünerek, bu tahmini yapıyorum. Butahminim doğru olmalı ki, sanat tarihi, iki boyutlu yüzeyde, zahiri de olsa üçüncü boyutu gösterebilmeçabasıyla doludur.Bakınız tam burada bir düşünme faaliyeti başlıyor:“Benim iki boyutlu bir yüzeye çizdiğim şey, üç boyutlu dünyadaki gerçeğine ne kadar benziyor?”Aklına bu soru takılmış olanlardan bazıları, daha ileri düzeyde düşünmeye devam ederse, “gerçek nedir”sorusuna da bulaşabilirler. Bulaşmıştırlar da...Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim282,72282,722147,01294,03399,89299,68650,89305,34934,55310,99Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim282,72282,722147,01294,03399,89299,68650,89305,34934,55310,99Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim282,72282,722147,01294,03399,89299,68650,89305,34934,55310,99Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim282,72282,722147,01294,03399,89299,68650,89305,34934,55310,99Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim282,72282,722147,01294,03399,89299,68650,89305,34934,55310,99World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim282,72282,722147,01294,03399,89299,68650,89305,34934,55310,99Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim282,72282,722--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları