Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ahval-i Ruh - Halkkita

Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ahval-i Ruhİnsanın Hakikati Hakkında En Son Açıklama yahut Psikoloji

Stok Kodu
9786055022969
Boyut
14x22
Sayfa Sayısı
84
Baskı
1
Basım Tarihi
2014-12
Resimleyen
6538546907ff49208d01b2e5bb682a21
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe Osmanlıca
85,00TL
%7 İNDİRİM
79,05TL
Taksitli fiyat : 9 x 9,66TL
Stokta var
9786055022969
411524
Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ahval-i Ruh
Gayetü'l-Beyan Fi Hakikati'l-İnsan Yahud 'İlm-i Ahval-i Ruh İnsanın Hakikati Hakkında En Son Açıklama yahut Psikoloji
79.05

"Hikemi ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Natık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkar olunamaz. Görünüşler alemine olan inancın zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lakin hiç bir vakit natık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir.

İmdi insan ruhu vücut binasının ortadan kaldırılmayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım.

Yukarıda beyan olduğu üzere bilinç natık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız filozoflarından Descartes demiştir ki bilmel başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; İşte bu bilinç bilgisi kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, natık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur."

Kapat