Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Hasan Bin Mevla Muhammed'in Tasavvufi Görüşleri - Halkkitabevi

Hasan Bin Mevla Muhammed'in Tasavvufi GörüşleriMünebbihatü'l-Kulüb (Kalpleri Uyaran) İsimli Eseri Bağlamında

Stok Kodu
9786057974440
Boyut
13x21
Sayfa Sayısı
296
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2019-03
Resimleyen
d5154c1dc99743f08bed2bbddf977a0d
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
217,00TL
%23 İNDİRİM
167,09TL
Taksitli fiyat : 9 x 20,42TL
Stokta var
9786057974440
609662
Hasan Bin Mevla Muhammed'in Tasavvufi Görüşleri
Hasan Bin Mevla Muhammed'in Tasavvufi Görüşleri Münebbihatü'l-Kulüb (Kalpleri Uyaran) İsimli Eseri Bağlamında
167.09

Hasan Bin Mevla Muhammed, Münebbihatu'l-Kulüb isimli eserini, zamanın padişahı Sultan II. Beyazid Han'a sunmak üzere hazırlamıştır. Eserin, padişaha sunulacak düzeyde olması, ne kadar değerli ve önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Münebbihatu'l-Kulüb isimli bu eser, ibadetlerin ve kulluğun icrasında kalbin fonksiyonunu ortaya koyması ve pek çok tasavvufî konuya açıklık getirmesi bakımından da önem arz etmektedir.

Kalp, dünyevi, nefsani, şeytani havatırla doldurulur ve ibadet için de hazır olmazsa sarhoş gibi olur ve ne yaptığını ne söylediğini bilemez. Gaflet, dalgınlık, unutkanlık halinde, ne yaptığını ve ne okuduğunu bilmeden yapılan ibadetler, kalp ve vücutla birlikte eda edilmiş olmaz. Kalbî olmayan ibadetlerde değer kazanmaz. İbadetin makbul olması için nefs dikenlerinden temizlenmiş temiz bir kalp toprağında icra edilmesi gerekir.

Bedenen yapılan ibadetler zahire göre farz olduğu gibi, ibadetlerdeki ihlas ve nefs tezkiyesi de batına göre farzdır. Zahiri amellerin kabul edilmesi, batıni amellerden olan ihlasla ve kalp temizliği ile yapılmasına bağlıdır. Ameller, cam gibi kırılgan olup, yalan, dedikodu, riya, kibir ve kin gibi kötü eylemlerle kırılarak sevaptan mahrum kalmaya sebep olabilir. Kötü sıfatlar, amelleri kırıp dökmekle kalmayıp cehennemde azap görmeye de sebep olur. Kemal ve mutluluk, amellerin yapılmasında değil, kabul olmasındadır. Tefekkür ve zikirden yoksun ibadetler, içi boş ve kabuktan oluşan buğday tanelerine benzer. Hasat zamanı, görünenlerin kabuktan ibaret olduğu anlaşılır.

Kapat