Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Hatıra-i Uhuvvet Portre Fotoğrafların Cazibesi:1846-1950 (Ciltli) - Ha

Hatıra-i Uhuvvet Portre Fotoğrafların Cazibesi:1846-1950 (Ciltli)Portre Fotoğrafların Cazibesi: 1846-1950

Stok Kodu
9789759837204
Boyut
24x34
Sayfa Sayısı
359
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
2
Basım Tarihi
2003
Resimleyen
98f0fc9f68ed46dab88ac9b9215bd647
Kapak Türü
Ciltli
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe
9789759837204
489052
Hatıra-i Uhuvvet Portre Fotoğrafların Cazibesi:1846-1950 (Ciltli)
Hatıra-i Uhuvvet Portre Fotoğrafların Cazibesi:1846-1950 (Ciltli) Portre Fotoğrafların Cazibesi: 1846-1950
127.41

Portre fotoğrafların dayanılmaz cazibeleri bu kağıttan kayıtların insanın dış görünüşünün ve iç dünyasının tam kesişim noktasında bulunmalarından kaynaklanır. Gerek politika, gerek sanat ve gerekse bilim dünyasında iz bırakmış kişiler üzerine asırlardır yazılan ve basılan sayfalar dolusu biyoğrafiler, bu kişilerin portreleri eşliğinde çok daha okunabilir ve dikkat çekici hale gelirler. Bu kitapta kullanılan fotoğrafların önemli bir bölümü sahiplerinin imza ve ithaflarını taşıyor. Geçmişten günümüze kalan iki boyutlu ve kağıttan kayıtlara canlılık katan bu türden ilaveler onlara âdeta sonsuza dek yaşatacak bir ruh kazandırmaktadır.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün hayatının en önemli sayılacak bir döneminden ,1917-1927 yılları arasında kalan imzalı ve ithaflı portreleri ;Ankara zindanı avlusundaki Nazım Hikmet ;henüz 31 yaşında yaşama veda eden Muhiddin Sebati ;kederli yüz ifadesiyle Tevfik Fikret; masumiyet simgesi Dürrüşehvar Sultan ;sefahat dolu yaşama düşkünlüğü vurgulanmak istenen Halil Şerif Paşa; tahttan indirilmiş sabık Sultan Abdülaziz ; esir düşdükten sonra kılıcı iade edilmiş Gazi Osman Paşa ; Rus işgalinden İstanbul'u kurtarmaya çalışan nefer kıyafetinde Osman Hamdi Bey ; fesiyle poz veren Fausto Zanaro; otoportreleriyle fotoğrafçılar James Robertson , francis Frith , Vasilaki Kargopulo ,Viçen Abdullah ve Boğos Tarkulyan ; Halifelik makamına seçilmiş Abdülmecid Efendi; kırmızı pastel kalemle yazılmış gözalıcı ithafıyla Muhsin Ertuğrul; tüm cazibesiyle genç Bedia Muvahhit; fırtınalı dünyasıbda çırpınan delikanlı Fikret Mualla kalıplaşmış toplumsal değerleri sadece bir 'hiç' olarak gören Neyzen Tevfik ve yine bu kitapta kullanılan ve toplam sayıları180'i geçen diğer çarpıcı örnekler , portre fotoğrafların sanatsal ve belgesel açıdan önemlerini ortaya koymaktadır.

Kapat