Hayatın Yeniden İnşası İçin
Hayatı inşa etmek için var edilen insan, öz elleriyle hayatı imha etmek- tedir. En sonunda insan, değeri olan bir varlıkken fiyatı olan bir nesneye indirgenmiştir. O halde önce, hayatı inşa sorumluluğu üstlenecek insanın inşası şarttır. İşşe vahiy bu noktada devreye girmektedir. İlahi bir inşa projesi olan vahiy, insanın;
1) Tasavvurunu,
2) Aklını,
3) Şahsiyetini inşa etmek için indirilmiştir. Vahiy insanı inşa eden bir özne olarak indirilmişken, onun inşasına teslim olması gereken müslümanlar eliyle nesneleştirilmiştir.
Bu nesneleştirme birbirine zıt iki kutupta gerçekleşmiştir:
1) Hissi nesneleştirme
2) Akli nesneleştirme. Fakat ikisi de aynı kapıya çıkmıştır. Bunun bedeli, müslümanlar için çok ağır olmuştur. Sonuçta ümmet tarih yapan özneyken, tarihe maruz kalan nesne haline gelmiş insanlığın en etken ve aktif unsu- ruyken, en edilgen ve pasif unsuru haline gelmiş; zamana yatak açan bir ırmakken, zamanın hasbel kader açtığı yataklarda akan çer çöp haline gelmiştir. İnsanın ve hayatın topyekün yeniden inşasını savunan bu eser, bu inşanın müfredatı olarak vahyi işaret etmektedir. Bu eserin çağrısı, vahyi nesneleştiren müslümanlara bir tevbe, bir istiğfar; yani bir özeleştiri çağrısıdır. Özetle, vahyin inşa ettiği insan eliyle hayatı inşa çağrısıdır.
- Açıklama
Hayatı inşa etmek için var edilen insan, öz elleriyle hayatı imha etmek- tedir. En sonunda insan, değeri olan bir varlıkken fiyatı olan bir nesneye indirgenmiştir. O halde önce, hayatı inşa sorumluluğu üstlenecek insanın inşası şarttır. İşşe vahiy bu noktada devreye girmektedir. İlahi bir inşa projesi olan vahiy, insanın;
1) Tasavvurunu,
2) Aklını,
3) Şahsiyetini inşa etmek için indirilmiştir. Vahiy insanı inşa eden bir özne olarak indirilmişken, onun inşasına teslim olması gereken müslümanlar eliyle nesneleştirilmiştir.
Bu nesneleştirme birbirine zıt iki kutupta gerçekleşmiştir:1) Hissi nesneleştirme
2) Akli nesneleştirme. Fakat ikisi de aynı kapıya çıkmıştır. Bunun bedeli, müslümanlar için çok ağır olmuştur. Sonuçta ümmet tarih yapan özneyken, tarihe maruz kalan nesne haline gelmiş insanlığın en etken ve aktif unsu- ruyken, en edilgen ve pasif unsuru haline gelmiş; zamana yatak açan bir ırmakken, zamanın hasbel kader açtığı yataklarda akan çer çöp haline gelmiştir. İnsanın ve hayatın topyekün yeniden inşasını savunan bu eser, bu inşanın müfredatı olarak vahyi işaret etmektedir. Bu eserin çağrısı, vahyi nesneleştiren müslümanlara bir tevbe, bir istiğfar; yani bir özeleştiri çağrısıdır. Özetle, vahyin inşa ettiği insan eliyle hayatı inşa çağrısıdır.Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim92,0092,00247,8495,68332,5197,52616,5699,36911,24101,20Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim92,0092,00247,8495,68332,5197,52616,5699,36911,24101,20Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim92,0092,00247,8495,68332,5197,52616,5699,36911,24101,20Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim92,0092,00247,8495,68332,5197,52616,5699,36911,24101,20Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim92,0092,00247,8495,68332,5197,52616,5699,36911,24101,20World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim92,0092,00247,8495,68332,5197,52616,5699,36911,24101,20Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim92,0092,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları