İslamın Adalet SavaşçılarıHz. Peygamber Sonrası Yönetim ve Hilafet Mücadeleleri
Bu çalışmanın amacı, meşruiyetini şûrâ ve biat ilkesinden alan “Hilafet” kurumunu, daha İslâmın ilk asrında, saltanata dönüştüren anlayışa karşı verilen mücadele ve kıyam (başkaldırı) hareketlerini incelemektir. Bilhassa Muaviye'nin, Hz. Osman'ın katledilmesinden sonra O'nun kanını bahane ederek, Hz. Ali'ye karşı çıkması ve daha sonra Hz. Hasan'ın da devre dışı kalmasıyla sahip olduğu yönetimi, kendi ölümünden sonra yerine geçmek üzere oğlu Yezid'e devrederek, hilâfet sistemini saltanat sistemine dönüştürmesi, müslümanların tarih boyunca eleştirdikleri konu olmuştur.
Tüm Emevî ve Abbasîler dönemi boyunca tahta geçen sultanlardan – birkaçı hariç - büyük çoğunluğu sahip olduğu otoriteyi, gerek halkın, gerekse İslâm ulemâsının üzerinde bir baskı unsuru olarak kullanmışlardır. Bu baskılardan en çok etkilenenler, her iki dönemde de sultanların keyfî uygulamalarına karşı çıkan alimler olmuştur. Bunların başında Ehli-Beyt soyundan gelen alimler üzerindeki baskıları çoğunluktadır.
Bu çalışmamızın esas konusunu oluşturan, saltanata karşı yapılan isyanlara geçmeden önce, İslâmî yönetim biçimi olan hilâfet kurumunun, niteliğini ve niceliğini, İslâm'da iktidarın kaynağını ve İslâmî yönetimin dayandığı temel ilkeri araştırdık. Temel ilkerin ne olduğu bilinirse, bu ilkelerden yapılan sapmalar daha kolay anlaşılır.
- Açıklama
Bu çalışmanın amacı, meşruiyetini şûrâ ve biat ilkesinden alan “Hilafet” kurumunu, daha İslâmın ilk asrında, saltanata dönüştüren anlayışa karşı verilen mücadele ve kıyam (başkaldırı) hareketlerini incelemektir. Bilhassa Muaviye'nin, Hz. Osman'ın katledilmesinden sonra O'nun kanını bahane ederek, Hz. Ali'ye karşı çıkması ve daha sonra Hz. Hasan'ın da devre dışı kalmasıyla sahip olduğu yönetimi, kendi ölümünden sonra yerine geçmek üzere oğlu Yezid'e devrederek, hilâfet sistemini saltanat sistemine dönüştürmesi, müslümanların tarih boyunca eleştirdikleri konu olmuştur.
Tüm Emevî ve Abbasîler dönemi boyunca tahta geçen sultanlardan – birkaçı hariç - büyük çoğunluğu sahip olduğu otoriteyi, gerek halkın, gerekse İslâm ulemâsının üzerinde bir baskı unsuru olarak kullanmışlardır. Bu baskılardan en çok etkilenenler, her iki dönemde de sultanların keyfî uygulamalarına karşı çıkan alimler olmuştur. Bunların başında Ehli-Beyt soyundan gelen alimler üzerindeki baskıları çoğunluktadır.
Bu çalışmamızın esas konusunu oluşturan, saltanata karşı yapılan isyanlara geçmeden önce, İslâmî yönetim biçimi olan hilâfet kurumunun, niteliğini ve niceliğini, İslâm'da iktidarın kaynağını ve İslâmî yönetimin dayandığı temel ilkeri araştırdık. Temel ilkerin ne olduğu bilinirse, bu ilkelerden yapılan sapmalar daha kolay anlaşılır.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim113,10113,10258,81117,62339,96119,89620,36122,15913,82124,41Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim113,10113,10258,81117,62339,96119,89620,36122,15913,82124,41Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim113,10113,10258,81117,62339,96119,89620,36122,15913,82124,41Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim113,10113,10258,81117,62339,96119,89620,36122,15913,82124,41Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim113,10113,10258,81117,62339,96119,89620,36122,15913,82124,41World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim113,10113,10258,81117,62339,96119,89620,36122,15913,82124,41Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim113,10113,102--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları