Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
İstanbul (L’Orient) - Halkkitabevi

İstanbul (L’Orient)19. Yüzyıl

Stok Kodu
9786054909001
Boyut
25x33
Sayfa Sayısı
140
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2014-02
Çeviren
Orhan Koloğlu
Resimleyen
08bf1d23b0d047659f4c5b7b30037756
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
750,00TL
%15 İNDİRİM
637,50TL
Taksitli fiyat : 9 x 77,92TL
Stokta var
9786054909001
427171
İstanbul (L’Orient)
İstanbul (L’Orient) 19. Yüzyıl
637.50

Batılıların Türklere ve İslam’a olan ilgisi Osmanlı İmparatorluğu’nun güçlenmesinden sonra iyice arttı. Özellikle 16. yüzyıldan sonra Türkler ve İstanbul üzerine Batı’da çok çeşitli yayınlar çıktı.
Bu yayınların önemli bir kısmı Oryantalist bakış açısını içerdiği için pek objektif değildi. Genelde Türkler aşağılanır ve küçümsenirdi. Osmanlı İmparatorluğu’nun güç kaybetmeye başladığı 18. yüzyıldan sonra bu tür yayınlar daha da arttı. Aşağılama ve küçümseme bu yayınlarda da ağırlıktaydı.

Bazı istisna çalışmalarsa Türklere, İstanbul’a, İslam’a daha objektif yaklaşıyordu. Bunlardan biri de 19. yüzyılda İstanbul’u ve diğer birçok yeri ziyaret eden Eugene Flandin’in İstanbul  (L’Orient) isimli eseridir. Gravür, portre ve manzara ressamı olan Eugene Flandin sosyal ve siyasal yorumlarda bulunan diğer yazarların aksine farklı ve tarafsız yaklaşımda bulunuyor.  Flandin’in İstanbul’un camileriyle çok yakından ilgilendiği yazdığı ayrıntılı notlarla belli oluyor. Mimariyi çok sevdiğinden ve camilere eklenen estetik minarelerden övgüyle bahsediyor. Tabii bunda Flandin’in ressam olmasının büyük katkısı var.

Kitabı büyük bir titizlikle çeviren Orhan Koloğlu, Flandin’in camilerle ilgili tasviriyle ilgili şöyle diyor: “İstanbul’un profilini belirlemekte en önde gelen Süleymaniye camii hakkında Flandin’in değerlendirmesi şöyledir: ‘İbadet yerinin boyutları ve kubbesinin yüksekliği ile İstanbul’un en büyük ve gösterişli camiidir. Altın Boynuz’a (= Haliç), Tersane’ye ve İstanbul semtlerinden birinin üzerine yerleştiği küçük vadilerden birine egemen durumdaki bir tepenin doruğuna yerleşmiş olup, şahane bir mabedin bütün ihtişamını kendinde gösterir.’ Dünyanın en ünlü eserlerinin de zamanın yıpratıcı etkilerini yaşadıkları bilinir. İtalyanların eğriliği ile ünlü Piza kulesini ayakta tutabilmek için nasıl çırpındıkları malumdur. Bizim de Tanrısal Bilgelik (Hagia Sophia) anlamını taşıyan adını değiştirmeye hiç kalkmadan minarelerle zenginleştirdiğimiz Ayasofya Camii’nin yaşaması için durmadan çaba sarfettiğimiz bilinir. Dolayısıyla Dünyanın en ünlü mimarları arasında sayılan Mimar Sinan’ın Süleymaniye şaheserinin de ebediyen yaşamasını sağlayacak her düzenlemeyi takdirle karşılamak gerekiyor.”

Flandin bakmaya doyamadığı İstanbul için kitabından şöyle diyor: “Her köşeden İstanbul’un sunduğu manzaralar o kadar güzeldir ki, en güzel olanını söylemeye kalkışsa insan şaşırır. Üş şehir ile –Suriçi İstanbul, Galata, Pera –sarılı Altın Boynuz şüphesiz en yücesidir. Çeşitli yerlerden sağlanan kısmi görüntüler, genel görünümüyle heyecan verici olduğu kadar, ayrıntılarıyla da baştan çıkarıcıdır. Ama İstanbul’un bir manzarası vardır ki, Victor Hugo’ya ‘Orientales’de şu dizelere ilham vermiştir.”

- Bu kıyıda İstanbul,
Bin oku birlikte yükselterek denizin içinde demirlemiş uyuyan  bir donanmayı salıncakta sallar Çok özel bir baskıyla basılan İstanbul kitabı meraklıların kütüphanesinde yer alması gereken önemli bir çalışma.

  • Açıklama
    • Batılıların Türklere ve İslam’a olan ilgisi Osmanlı İmparatorluğu’nun güçlenmesinden sonra iyice arttı. Özellikle 16. yüzyıldan sonra Türkler ve İstanbul üzerine Batı’da çok çeşitli yayınlar çıktı.
      Bu yayınların önemli bir kısmı Oryantalist bakış açısını içerdiği için pek objektif değildi. Genelde Türkler aşağılanır ve küçümsenirdi. Osmanlı İmparatorluğu’nun güç kaybetmeye başladığı 18. yüzyıldan sonra bu tür yayınlar daha da arttı. Aşağılama ve küçümseme bu yayınlarda da ağırlıktaydı.

      Bazı istisna çalışmalarsa Türklere, İstanbul’a, İslam’a daha objektif yaklaşıyordu. Bunlardan biri de 19. yüzyılda İstanbul’u ve diğer birçok yeri ziyaret eden Eugene Flandin’in İstanbul  (L’Orient) isimli eseridir. Gravür, portre ve manzara ressamı olan Eugene Flandin sosyal ve siyasal yorumlarda bulunan diğer yazarların aksine farklı ve tarafsız yaklaşımda bulunuyor.  Flandin’in İstanbul’un camileriyle çok yakından ilgilendiği yazdığı ayrıntılı notlarla belli oluyor. Mimariyi çok sevdiğinden ve camilere eklenen estetik minarelerden övgüyle bahsediyor. Tabii bunda Flandin’in ressam olmasının büyük katkısı var.

      Kitabı büyük bir titizlikle çeviren Orhan Koloğlu, Flandin’in camilerle ilgili tasviriyle ilgili şöyle diyor: “İstanbul’un profilini belirlemekte en önde gelen Süleymaniye camii hakkında Flandin’in değerlendirmesi şöyledir: ‘İbadet yerinin boyutları ve kubbesinin yüksekliği ile İstanbul’un en büyük ve gösterişli camiidir. Altın Boynuz’a (= Haliç), Tersane’ye ve İstanbul semtlerinden birinin üzerine yerleştiği küçük vadilerden birine egemen durumdaki bir tepenin doruğuna yerleşmiş olup, şahane bir mabedin bütün ihtişamını kendinde gösterir.’ Dünyanın en ünlü eserlerinin de zamanın yıpratıcı etkilerini yaşadıkları bilinir. İtalyanların eğriliği ile ünlü Piza kulesini ayakta tutabilmek için nasıl çırpındıkları malumdur. Bizim de Tanrısal Bilgelik (Hagia Sophia) anlamını taşıyan adını değiştirmeye hiç kalkmadan minarelerle zenginleştirdiğimiz Ayasofya Camii’nin yaşaması için durmadan çaba sarfettiğimiz bilinir. Dolayısıyla Dünyanın en ünlü mimarları arasında sayılan Mimar Sinan’ın Süleymaniye şaheserinin de ebediyen yaşamasını sağlayacak her düzenlemeyi takdirle karşılamak gerekiyor.”

      Flandin bakmaya doyamadığı İstanbul için kitabından şöyle diyor: “Her köşeden İstanbul’un sunduğu manzaralar o kadar güzeldir ki, en güzel olanını söylemeye kalkışsa insan şaşırır. Üş şehir ile –Suriçi İstanbul, Galata, Pera –sarılı Altın Boynuz şüphesiz en yücesidir. Çeşitli yerlerden sağlanan kısmi görüntüler, genel görünümüyle heyecan verici olduğu kadar, ayrıntılarıyla da baştan çıkarıcıdır. Ama İstanbul’un bir manzarası vardır ki, Victor Hugo’ya ‘Orientales’de şu dizelere ilham vermiştir.”

      - Bu kıyıda İstanbul,
      Bin oku birlikte yükselterek denizin içinde demirlemiş uyuyan  bir donanmayı salıncakta sallar Çok özel bir baskıyla basılan İstanbul kitabı meraklıların kütüphanesinde yer alması gereken önemli bir çalışma.

      Format
      :
      Kitap
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      637,50   
      637,50   
      2
      331,50   
      663,00   
      3
      225,25   
      675,75   
      6
      114,75   
      688,50   
      9
      77,92   
      701,25   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      637,50   
      637,50   
      2
      331,50   
      663,00   
      3
      225,25   
      675,75   
      6
      114,75   
      688,50   
      9
      77,92   
      701,25   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      637,50   
      637,50   
      2
      331,50   
      663,00   
      3
      225,25   
      675,75   
      6
      114,75   
      688,50   
      9
      77,92   
      701,25   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      637,50   
      637,50   
      2
      331,50   
      663,00   
      3
      225,25   
      675,75   
      6
      114,75   
      688,50   
      9
      77,92   
      701,25   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      637,50   
      637,50   
      2
      331,50   
      663,00   
      3
      225,25   
      675,75   
      6
      114,75   
      688,50   
      9
      77,92   
      701,25   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      637,50   
      637,50   
      2
      331,50   
      663,00   
      3
      225,25   
      675,75   
      6
      114,75   
      688,50   
      9
      77,92   
      701,25   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      637,50   
      637,50   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
  • Yazarın Diğer Kitapları
Kapat