Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Arama için en az 3 karakter girmelisiniz.
Kadim ile Cedid Arasında - III. Selim Döneminde Bir Mevlevi Şeyhi: Abd

Kadim ile Cedid Arasında - III. Selim Döneminde Bir Mevlevi Şeyhi: Abdülbaki Nasır Dede’nin Musıki Yazmaları

Stok Kodu
9789750853579
Boyut
16.5x24
Sayfa Sayısı
448
Baskı
1
Basım Tarihi
2022-05
Resimleyen
9b719c85a0e54ae7be4c7531aa4f3188
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
300,00TL
%23 İNDİRİM
231,00TL
Taksitli fiyat : 9 x 28,23TL
Stokta var
9789750853579
849616
Kadim ile Cedid Arasında - III. Selim Döneminde Bir Mevlevi Şeyhi: Abdülbaki Nasır Dede’nin Musıki Yazmaları
Kadim ile Cedid Arasında - III. Selim Döneminde Bir Mevlevi Şeyhi: Abdülbaki Nasır Dede’nin Musıki Yazmaları
231.00

“Bu ilmin [musıki ilminin] kıylükâli [lafı, dedikodusu] çoktur.”

Hızır Ağa

“İstanbul’un Yenikapı Mevlevîhanesi şeyhlerinden Abdülbâki Nâsır Dede (1765-1821; şeyhliği 1804-1821) 1794 ile 1796 yılları arasında geleneksel Osmanlı/Türk musıkisiyle ilgili çok önemli iki eser kaleme almıştır. Bunların ilki bu musıkinin kullandığı perdeleri listeleyen, bunların nasıl duyurulacağını gösteren, usûlleri, makam ve terkipleri sıralayıp açıklayan ve musıki icrası hakkında bazı faydalı bilgiler de içeren bir tür musıki teorisi kitabı olan Tedkik ve Tahkik’le birlikte onun kısa bir ilâvesidir (yani Zeyl). İkincisi ise kendi geliştirdiği bir notalama sistemini açıkladıktan sonra buna örnek olmak üzere yeni bestelenmiş birkaç musıki eserini notaya aldığı risaledir ve Tahririyetü’l Musıki [Musıkinin Yazıyla İfadesi] başlığını taşır. Bu eser genellikle Tahririye olarak bilinir. Yani Abdülbâki Nâsır Dede bir yandan müziğin teorisiyle uğraşırken, diğer yandan da eser besteleyip musıki icra etmiş (kendisi neyzendi, Yenikapı Mevlevîhanesi’nde neyzenbaşılık yapmıştı) ve bu icranın kâğıda dökülmesini sağlayacak bir notalama sistemi geliştirmiştir.”

Cem Behar, Abdülbâki Nâsır Dede’nin yapıtları üzerinden dönemin musıki anlayışını, icra yöntemlerini, arka planda yaşanan toplumsal-siyasî gelişmelerin ve geleneksel kadîm ilimlere sirayet eden yeniliklerin musıkiye etkisini inceliyor.

Kadîm ile Cedîd Arasında’yla Cem Behar Osmanlı/Türk musıkisi tarihine ilişkin, düz tarihçiliğin sınırlarını aşan çalışmalarına bir yenisini ekliyor.

Kapat