Kaf'ı Anlamak
“Kaf” harfi, görünen varlık veya varoluşla ilgili bir remiz/semboldür. Görünün bu varlık hem gayba hem de şehâdete işâret ettiğine ve bu gerçekliği en mükemmel bir şekilde benliğinde toplayan tek varlık insan olduğuna göre, “Kaf” harfinin sırrı da “insan-ı kamil” ile örtüşmektedir.
Ruh'un hakîkatine erişebilmek önce Kaf/beden/nefs dağımızı aşmakla, kısaca var zannettiğimiz “âriyet” varlığımızı ortadan kaldırmakla mümkündür. Tevhid ilmi açısından bakıldığında da Kāf dağını aşmak; “salikin/talibin ef‘alinin, sıfatının ve zatının Hakk'ın olduğunu” bir insan-ı kamil ile zevk etmesi anlamına gelmektedir. “Kaf Dağı” aynı zamanda uzaklığın ve zorluğun da bir karşılığı olarak kullanılmıştır. Aslında dünyayı çevreliyor denen bu dağ, bizi çevreleyen, bizim bedenimizi/varlığımızı/nefsimizi oluşturan bir dağdır. Bu dağda yaşadığı düşünülen “Zümrüdüanka” ise Allah'ın bize emanet ettiği/üflediği “Ruh”a işarettir.
Anlaşılıyor ki; “Kaf”ı tanımak varlığı/varoluşu anlamaktır. “Kaf”ı tanımak, “Zümrüdüanka”yı aramaktır. “Zümrüdüanka”yı bulmak ise “Kaf/Benlik Dağı”nı aşma iradesi/cehdi gösteren insanların, kendi küllerinden yeniden doğarak Hakk ile “özde bir” oluşlarını idrak etmeleridir. Kısaca, dünya “beş” nokta üzerine kurulmuştur. Bunlardan üçü “şın”ın üç noktası, diğeri ise “Kaf”ın iki noktasıdır. Çünkü “Aşk” ancak bu iki harfle yazılır.
- Açıklama
“Kaf” harfi, görünen varlık veya varoluşla ilgili bir remiz/semboldür. Görünün bu varlık hem gayba hem de şehâdete işâret ettiğine ve bu gerçekliği en mükemmel bir şekilde benliğinde toplayan tek varlık insan olduğuna göre, “Kaf” harfinin sırrı da “insan-ı kamil” ile örtüşmektedir.
Ruh'un hakîkatine erişebilmek önce Kaf/beden/nefs dağımızı aşmakla, kısaca var zannettiğimiz “âriyet” varlığımızı ortadan kaldırmakla mümkündür. Tevhid ilmi açısından bakıldığında da Kāf dağını aşmak; “salikin/talibin ef‘alinin, sıfatının ve zatının Hakk'ın olduğunu” bir insan-ı kamil ile zevk etmesi anlamına gelmektedir. “Kaf Dağı” aynı zamanda uzaklığın ve zorluğun da bir karşılığı olarak kullanılmıştır. Aslında dünyayı çevreliyor denen bu dağ, bizi çevreleyen, bizim bedenimizi/varlığımızı/nefsimizi oluşturan bir dağdır. Bu dağda yaşadığı düşünülen “Zümrüdüanka” ise Allah'ın bize emanet ettiği/üflediği “Ruh”a işarettir.
Anlaşılıyor ki; “Kaf”ı tanımak varlığı/varoluşu anlamaktır. “Kaf”ı tanımak, “Zümrüdüanka”yı aramaktır. “Zümrüdüanka”yı bulmak ise “Kaf/Benlik Dağı”nı aşma iradesi/cehdi gösteren insanların, kendi küllerinden yeniden doğarak Hakk ile “özde bir” oluşlarını idrak etmeleridir. Kısaca, dünya “beş” nokta üzerine kurulmuştur. Bunlardan üçü “şın”ın üç noktası, diğeri ise “Kaf”ın iki noktasıdır. Çünkü “Aşk” ancak bu iki harfle yazılır.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim18,8618,8629,8119,6136,6619,9963,3920,3792,3120,75Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim18,8618,8629,8119,6136,6619,9963,3920,3792,3120,75Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim18,8618,8629,8119,6136,6619,9963,3920,3792,3120,75Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim18,8618,8629,8119,6136,6619,9963,3920,3792,3120,75Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim18,8618,8629,8119,6136,6619,9963,3920,3792,3120,75World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim18,8618,8629,8119,6136,6619,9963,3920,3792,3120,75Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim18,8618,862--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları