Kemal Sunal: Çöpcüler Kralı Filminin Göstergebilimsel Çözümlemesiİki Gözümün Çiçeği
“Kemal Sunal,1972 yılında başladığı sinema sektöründe kısa sürede büyük beğeni topladı ve her yaştan insanın sevgisini kazandı. 82 başarılı film ile Türk sinemasının en sevilen ve izlenen oyuncusu oldu. Bu filmler Türk toplumunun aile yaşantısını, samimiyetini, kültürünü, geleneklerini dönemin atmosferi içerisinde tüm gerçekliği ile izleyiciye geçiriyordu. Dolayısıyla da 1978 yapımı, Antalya Film Festivalinde ödül alan, Çöpçüler Kralı filmi tezimin inceleme alanını oluşturdu. Filmin çözümlemesi yapılırken A. Julien Greimas’ın Göstergebilimsel yaklaşımı ışığında Türk Kültürel Kodları esas alındı. Göstergebilimsel çözümlemede Çöpçüler Kralı filmindeki “Türk Kültürel Kodları” altı kessitte, kesitler de kendi içinde karelere ayrıştırılarak yüzeyden derine doğru çözümlendi.
Çalışmada aynı zamanda Kemal Sunal’ın kendi yaşam deneyimlerini, Çöpçüler Kralı filmi ile birleştirmesindeki başarı ve yaşanmışlıklar da vurgulandı. Zira deneyim ve yaşanmışlıklar, ait hissetme(önceden bilme), bir işe dönüştüğünde karşı tarafa daha gerçekçi gelmektedir. Sunal’ın da emekçi, ataerkil, geleneksel Türk aile yapısından gelen bir aktör olması sayesinde oynadığı rollerdeki kişilerin değerleri, duyguları, ihtiyaçları onun için bilinmedik bir durum değildir. Tezimde ele aldığım Kemal Sunal’a ilişkin, aile ve iş arkadaşları ile yapılan röportajlar, sesli kayıtlar, Sunal’ın yaşamı ve rolleri arasındaki yansımayı gözler önüne serdi ve bu değerli arşivlenebilir bilgiler akademik çalışma yolu ile literatüre kazandırıldı.
- Açıklama
“Kemal Sunal,1972 yılında başladığı sinema sektöründe kısa sürede büyük beğeni topladı ve her yaştan insanın sevgisini kazandı. 82 başarılı film ile Türk sinemasının en sevilen ve izlenen oyuncusu oldu. Bu filmler Türk toplumunun aile yaşantısını, samimiyetini, kültürünü, geleneklerini dönemin atmosferi içerisinde tüm gerçekliği ile izleyiciye geçiriyordu. Dolayısıyla da 1978 yapımı, Antalya Film Festivalinde ödül alan, Çöpçüler Kralı filmi tezimin inceleme alanını oluşturdu. Filmin çözümlemesi yapılırken A. Julien Greimas’ın Göstergebilimsel yaklaşımı ışığında Türk Kültürel Kodları esas alındı. Göstergebilimsel çözümlemede Çöpçüler Kralı filmindeki “Türk Kültürel Kodları” altı kessitte, kesitler de kendi içinde karelere ayrıştırılarak yüzeyden derine doğru çözümlendi.
Çalışmada aynı zamanda Kemal Sunal’ın kendi yaşam deneyimlerini, Çöpçüler Kralı filmi ile birleştirmesindeki başarı ve yaşanmışlıklar da vurgulandı. Zira deneyim ve yaşanmışlıklar, ait hissetme(önceden bilme), bir işe dönüştüğünde karşı tarafa daha gerçekçi gelmektedir. Sunal’ın da emekçi, ataerkil, geleneksel Türk aile yapısından gelen bir aktör olması sayesinde oynadığı rollerdeki kişilerin değerleri, duyguları, ihtiyaçları onun için bilinmedik bir durum değildir. Tezimde ele aldığım Kemal Sunal’a ilişkin, aile ve iş arkadaşları ile yapılan röportajlar, sesli kayıtlar, Sunal’ın yaşamı ve rolleri arasındaki yansımayı gözler önüne serdi ve bu değerli arşivlenebilir bilgiler akademik çalışma yolu ile literatüre kazandırıldı.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,00283,20166,40356,53169,60628,80172,80919,56176,00Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,00283,20166,40356,53169,60628,80172,80919,56176,00Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,00283,20166,40356,53169,60628,80172,80919,56176,00Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,00283,20166,40356,53169,60628,80172,80919,56176,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,00283,20166,40356,53169,60628,80172,80919,56176,00World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,00283,20166,40356,53169,60628,80172,80919,56176,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim160,00160,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları