Kurşun Kalem Üç Aylık Edebiyat Dergisi Sayı: 58 Ekim-Kasım-Aralık 2020
Merhaba,
Koronavirüsün hızını kaybetmediği günlerdeyiz. Dünya, ekonomik sıkıntı içinde. Doğu Akdeniz'de ise doğalgaz telaşı yaşanıyor. Bulunan doğalgazdan bazı uzak ülkeler de ekonomilerini güçlendirmek adına nasiplenme derdine düşerek zaman zaman Akdeniz ve Ege'de kaos yaratıyor. Denizlerimizde nefes almamızı engelleme çabalarının tek bir nedeni var PARA! Büyük yazar Tolstoy “Sanat, maddi ihtiyaç hissedilerek yapılmıyor.” demişti. Öyleyse yeryüzünün; sevgiye ve sanata çok ihtiyacı var…
“Kuşak Kavramı: Sosyolojik Bir Tespit Mi? Vasatların Kalkanı Mı?” Mustafa Fırat'ın hazırladığı dosyaya Ali Günvar “ 'kuşak çatışması' denen şey, gençlerin kendilerine yer açmak için kullandıkları gözü kara edepsizlikle, yaşlıların da aynı maksatla kullandıkları kibirli öz savunmalarını yumuşatmak ve üstüne teorik bir sos katmak amacıyla uydurulmuş bir nosyon olsa gerektir.”, Haydar Ergülen “Bir şeyler yazıyorsunuz, ama bir şeyler de okuyup etkileniyorsunuz. Bu bile isteyen için bir usta-çırak ilişkisi demektir.”, W.B. Bayrıl “Türk edebiyatında, özellikle de Türk şiirindeki hiçbir kuşak çatışmasının hakiki, gerçek anlamda kuşak çatışması olduğuna inanmıyorum. Yer kapma, isim yapma hevesidir hemen hepsi.”, Barış Erdoğan “Herkes usta, ama çırak yok.”, İsmail Cem Doğru “Büyük Değişim ve Yeni Edebiyat Kuşağı”nı yazarken, Bilgin Güngör “Kuşak” kavramının işaret ettiği tarihsel aralık oldukça belirsizdir. “Kuşaklar kaç yılda bir yenilenir?” sorusunun net veya genel kabule dayalı bir yanıtı yoktur” diyor.. Şerif Fatih ise “Şiirimizde yeni bir kuşak; şiir ortamının özel şartlarından kendiliğinden doğacak bunun dışındaki çabalar yapay kalacaktır.” görüşünü savunuyor.
Nalan Yılmaz'ın önerisi ile Mine Ömer'in hazırladığı “Sanatta Kedi” dosyasına Nigar Pösteki kedinin neden kutsallaştırıldığını örneklerle açıklarken, Hakan Cem Müzik sanatındaki kedileri okurla buluşturuyor. Elçin Sevgi Suçin ise Haydar Ergülen'in “Üzgün Kediler Gazeli” şiir kitabı hakkında yazdı. İlham veren kedileri Nalan Yılmaz kaleme aldı. Hayri Yetik, Yayla Boztaş ve Hakan Balcı da kedi öyküleri ile dosyayı zenginleştirdiler.
Filiz Gülmez “Türk Edebiyatında Büyülü Gerçekçi Etkilenmeler” köşesinde Latife Tekin ve Leyla Erbil'e yer verdi. Geçen sayımızda yer alan 'Sanatta Kötülük' dosyamıza yazısını geç gönderen Aydan Yalçın'ın “Kadın Şairlerin Kötülükle Savaşı”nı bu sayımızda yayımladık.
ŞAİRİN 24 SAATİ köşemizin konuğu Selami Şimşek. Özge Sönmez'in hazırladığı “Geçerken, Şiirle…”nin söyleşi konukları Ahmet Günbaş ve Özlem Tezcan Dertsiz.
Mine Ömer'in bu sayıdaki söyleşi konuğu şair ve eleştirmen Kaan Eminoğlu. Eminoğlu'nun şiir kitabı “Sizi İkna Edebilirim”i Nezihe Altuğ'un değerlendirmeleriyle okuyabilirsiniz. Berna Olgaç'la yapılan söyleşiyi, Nalan Yılmaz'ın Beyaz Karga köşesinde Oya Baydar'ın Kedi Mektuplarını, Mehmet S. Kırımlı'nın “İzmir'de Koronavirüs Günleri”ni, “Dünya'dan Dünyamıza”köşesinde Deniz D. Düzgün'ün, Sabine Huynh ve Laure Gauthier'le yaptığı söyleşiyi, sizlerden gelen ve editörlerimizin seçtikleri öykü ve şiirleri okuyabilirsiniz.
Mine Ömer
- Açıklama
Merhaba,
Koronavirüsün hızını kaybetmediği günlerdeyiz. Dünya, ekonomik sıkıntı içinde. Doğu Akdeniz'de ise doğalgaz telaşı yaşanıyor. Bulunan doğalgazdan bazı uzak ülkeler de ekonomilerini güçlendirmek adına nasiplenme derdine düşerek zaman zaman Akdeniz ve Ege'de kaos yaratıyor. Denizlerimizde nefes almamızı engelleme çabalarının tek bir nedeni var PARA! Büyük yazar Tolstoy “Sanat, maddi ihtiyaç hissedilerek yapılmıyor.” demişti. Öyleyse yeryüzünün; sevgiye ve sanata çok ihtiyacı var…
“Kuşak Kavramı: Sosyolojik Bir Tespit Mi? Vasatların Kalkanı Mı?” Mustafa Fırat'ın hazırladığı dosyaya Ali Günvar “ 'kuşak çatışması' denen şey, gençlerin kendilerine yer açmak için kullandıkları gözü kara edepsizlikle, yaşlıların da aynı maksatla kullandıkları kibirli öz savunmalarını yumuşatmak ve üstüne teorik bir sos katmak amacıyla uydurulmuş bir nosyon olsa gerektir.”, Haydar Ergülen “Bir şeyler yazıyorsunuz, ama bir şeyler de okuyup etkileniyorsunuz. Bu bile isteyen için bir usta-çırak ilişkisi demektir.”, W.B. Bayrıl “Türk edebiyatında, özellikle de Türk şiirindeki hiçbir kuşak çatışmasının hakiki, gerçek anlamda kuşak çatışması olduğuna inanmıyorum. Yer kapma, isim yapma hevesidir hemen hepsi.”, Barış Erdoğan “Herkes usta, ama çırak yok.”, İsmail Cem Doğru “Büyük Değişim ve Yeni Edebiyat Kuşağı”nı yazarken, Bilgin Güngör “Kuşak” kavramının işaret ettiği tarihsel aralık oldukça belirsizdir. “Kuşaklar kaç yılda bir yenilenir?” sorusunun net veya genel kabule dayalı bir yanıtı yoktur” diyor.. Şerif Fatih ise “Şiirimizde yeni bir kuşak; şiir ortamının özel şartlarından kendiliğinden doğacak bunun dışındaki çabalar yapay kalacaktır.” görüşünü savunuyor.
Nalan Yılmaz'ın önerisi ile Mine Ömer'in hazırladığı “Sanatta Kedi” dosyasına Nigar Pösteki kedinin neden kutsallaştırıldığını örneklerle açıklarken, Hakan Cem Müzik sanatındaki kedileri okurla buluşturuyor. Elçin Sevgi Suçin ise Haydar Ergülen'in “Üzgün Kediler Gazeli” şiir kitabı hakkında yazdı. İlham veren kedileri Nalan Yılmaz kaleme aldı. Hayri Yetik, Yayla Boztaş ve Hakan Balcı da kedi öyküleri ile dosyayı zenginleştirdiler.
Filiz Gülmez “Türk Edebiyatında Büyülü Gerçekçi Etkilenmeler” köşesinde Latife Tekin ve Leyla Erbil'e yer verdi. Geçen sayımızda yer alan 'Sanatta Kötülük' dosyamıza yazısını geç gönderen Aydan Yalçın'ın “Kadın Şairlerin Kötülükle Savaşı”nı bu sayımızda yayımladık.
ŞAİRİN 24 SAATİ köşemizin konuğu Selami Şimşek. Özge Sönmez'in hazırladığı “Geçerken, Şiirle…”nin söyleşi konukları Ahmet Günbaş ve Özlem Tezcan Dertsiz.
Mine Ömer'in bu sayıdaki söyleşi konuğu şair ve eleştirmen Kaan Eminoğlu. Eminoğlu'nun şiir kitabı “Sizi İkna Edebilirim”i Nezihe Altuğ'un değerlendirmeleriyle okuyabilirsiniz. Berna Olgaç'la yapılan söyleşiyi, Nalan Yılmaz'ın Beyaz Karga köşesinde Oya Baydar'ın Kedi Mektuplarını, Mehmet S. Kırımlı'nın “İzmir'de Koronavirüs Günleri”ni, “Dünya'dan Dünyamıza”köşesinde Deniz D. Düzgün'ün, Sabine Huynh ve Laure Gauthier'le yaptığı söyleşiyi, sizlerden gelen ve editörlerimizin seçtikleri öykü ve şiirleri okuyabilirsiniz.
Mine ÖmerFormat:Dergi
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,0016,0028,3216,6435,6516,9662,8817,2891,9617,60Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,0016,0028,3216,6435,6516,9662,8817,2891,9617,60Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,0016,0028,3216,6435,6516,9662,8817,2891,9617,60Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,0016,0028,3216,6435,6516,9662,8817,2891,9617,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,0016,0028,3216,6435,6516,9662,8817,2891,9617,60World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,0016,0028,3216,6435,6516,9662,8817,2891,9617,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,0016,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları