Kuşkunun Felsefesi
Stok Kodu
:
9786056159701
Boyut
:
13.50x21.00
Sayfa Sayısı
:
265
Basım Yeri
:
İstanbul
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2010-10
Çeviren
:
C. Cengiz Çevik
Resimleyen
:
c4221b6058ff47fdbce2271445ca8945
Kapak Türü
:
Ciltsiz
Kağıt Türü
:
2. Hamur
Dili
:
Türkçe
18,52TL
%13 İNDİRİM
16,11TL
Stokta yok
9786056159701
411020
https://www.halkkitabevi.com/kuskunun-felsefesi
Kuşkunun Felsefesi
16.11
Biyografilere, tarihî ve kültürel bağlamlara, metinler arasında kimi zaman bıktırıcı ve kimi zaman da baş döndürücü bir şekilde örülmüş bütün bir ilişkiler ağına dair sayısız ayrıntının yarattığı karmaşadan sıyrıldığımız zaman, insanlığın düşünce tarihinin gerçekten de çıplak ve çok sade birkaç fikrin çeşitlemelerinden ibaret kalacağı söylenebilirdi. Düşüncenin daima üzerinde dönüp durduğu daire az çok belirlidir ve tanımlanabilir: Öncelikle dogmatizm ve skeptisizm birbirinden ayrılmaktadır. Dogmatikler şeyleri gerçekten oldukları gibi kavrayan bir bilginin mümkün olduğunu kabul eder, skeptiklerse bunu imkansız sayar. Ardından dogmatizm ve skeptisizmin sayısız çeşitlemesi gelecektir. Örneğin Upanişadlar'ın yazarları da, Platon da, Marx da aynı ölçüde dogmatiktir, ama çok farklı sonuçlara ulaşırlar. Ya da Pyrrhon'un mutlak skeptisizmine karşı Kant bir ara yol bulmayı deneyecektir ve bu ara yol modern düşüncenin birbirinden çok farklı görünen sayısız akımının kaynağını oluşturur. Bu anlamda bugün bilginin eleştirel bir kuramını yinelemeye kalktığımızda da, çeşitli öğretileri tarihî, sosyokültürel, psikolojik ve lingüistik inşalar olarak ele alıp çözümlemeyi denediğimizde de önce Kant'ın öğrencilerinden başka hiçbir şey değiliz ve tam da bu yüzden dogmatikleri aptallar ya da en iyi ihtimalle mistikler olmaktan başka türlü tasarlayamıyoruz.Öyleyse modern düşüncenin temelleri diğer herşeyden önce sofistler ve skeptiklerin görüşleriyle uyum içindedir ve Sextus Empiricus'un eseri de elimizde bulunan literatür içinde onların konumunu en iyi ifade eden metin sayılabilir. Bu bakımdan modern düşüncenin, bizim zihinlerimizi ve algımızı belirleyen çerçevelerin mottolarını Platon ve Aristoteles'te, İncil'de ya da Kur'an'da değil, ama Sextus Empiricus'ta aramak çok daha mantıklı olacaktır.Sextus Empiricus'un metni, aynı zamanda, o dönemde yazar tarafından tanınmakta olan bütün akımların eleştirisini içermesi sayesinde Antik Çağ düşüncesinin genel bir haritası niteliğini taşır.
- Açıklama
- Biyografilere, tarihî ve kültürel bağlamlara, metinler arasında kimi zaman bıktırıcı ve kimi zaman da baş döndürücü bir şekilde örülmüş bütün bir ilişkiler ağına dair sayısız ayrıntının yarattığı karmaşadan sıyrıldığımız zaman, insanlığın düşünce tarihinin gerçekten de çıplak ve çok sade birkaç fikrin çeşitlemelerinden ibaret kalacağı söylenebilirdi. Düşüncenin daima üzerinde dönüp durduğu daire az çok belirlidir ve tanımlanabilir: Öncelikle dogmatizm ve skeptisizm birbirinden ayrılmaktadır. Dogmatikler şeyleri gerçekten oldukları gibi kavrayan bir bilginin mümkün olduğunu kabul eder, skeptiklerse bunu imkansız sayar. Ardından dogmatizm ve skeptisizmin sayısız çeşitlemesi gelecektir. Örneğin Upanişadlar'ın yazarları da, Platon da, Marx da aynı ölçüde dogmatiktir, ama çok farklı sonuçlara ulaşırlar. Ya da Pyrrhon'un mutlak skeptisizmine karşı Kant bir ara yol bulmayı deneyecektir ve bu ara yol modern düşüncenin birbirinden çok farklı görünen sayısız akımının kaynağını oluşturur. Bu anlamda bugün bilginin eleştirel bir kuramını yinelemeye kalktığımızda da, çeşitli öğretileri tarihî, sosyokültürel, psikolojik ve lingüistik inşalar olarak ele alıp çözümlemeyi denediğimizde de önce Kant'ın öğrencilerinden başka hiçbir şey değiliz ve tam da bu yüzden dogmatikleri aptallar ya da en iyi ihtimalle mistikler olmaktan başka türlü tasarlayamıyoruz.Öyleyse modern düşüncenin temelleri diğer herşeyden önce sofistler ve skeptiklerin görüşleriyle uyum içindedir ve Sextus Empiricus'un eseri de elimizde bulunan literatür içinde onların konumunu en iyi ifade eden metin sayılabilir. Bu bakımdan modern düşüncenin, bizim zihinlerimizi ve algımızı belirleyen çerçevelerin mottolarını Platon ve Aristoteles'te, İncil'de ya da Kur'an'da değil, ama Sextus Empiricus'ta aramak çok daha mantıklı olacaktır.Sextus Empiricus'un metni, aynı zamanda, o dönemde yazar tarafından tanınmakta olan bütün akımların eleştirisini içermesi sayesinde Antik Çağ düşüncesinin genel bir haritası niteliğini taşır.Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,1116,1128,3816,7535,6917,0862,9017,4091,9717,72Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,1116,1128,3816,7535,6917,0862,9017,4091,9717,72Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,1116,1128,3816,7535,6917,0862,9017,4091,9717,72Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,1116,1128,3816,7535,6917,0862,9017,4091,9717,72Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,1116,1128,3816,7535,6917,0862,9017,4091,9717,72World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,1116,1128,3816,7535,6917,0862,9017,4091,9717,72Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim16,1116,112--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları