Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Kutu Karanlık Oda Hikayeleri - Halkkitabevi

Kutu Karanlık Oda HikayeleriEverest Modern Klasikler Dizisi 56

Stok Kodu
9786051852591
Boyut
14x20
Sayfa Sayısı
180
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-05
Çeviren
Levent Konca
Resimleyen
692d0ff63cc84c96838d7e415b31179e
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
110,00TL
%23 İNDİRİM
84,70TL
Taksitli fiyat : 9 x 10,35TL
Stokta var
9786051852591
573256
Kutu Karanlık Oda Hikayeleri
Kutu Karanlık Oda Hikayeleri Everest Modern Klasikler Dizisi 56
84.70

“Grass’ın romanla deney yapma konusundaki tükenmez tutkusundan ve Kutu’daki olağanüstü pasaj ve hikayelerden etkilenmemek olanaksız.”

- Charles Simic

Nobel ödüllü Alman romancı Günter Grass’ın büyük tartışmalar yaratan Soğanı Soyarken adlı yaşamöyküsünün devamı niteliğindeki Kutu, aynı zamanda deneysel bir kurmaca.

Romanın gizli kahramanı Günter Grass, farklı kadınlardan olan sekiz çocuğunu bir araya getiriyor ve onlardan, çocukluklarını, birbirleriyle ve genellikle yeni bir kitabın peşinde olduğu için ortalarda görünmeyen babalarıyla ilişkilerini anlatıp kaydetmelerini rica ediyor. Çocukların konuşmaları, anıları, bellekleri bir süre sonra üst üste biniyor; çekişmeler, suçlamalar, kıskançlıklar, yalanlar ortaya saçılıyor.

Tüm bu performansın merkezinde ise, Grass’ın teneke trampet gibi büyülü nesnelerinden biri yer alıyor: Agfa Box fotoğraf makinesi. Adeta usta yazarın gölgesine dönüşen, makinesiyle yazarın temalarına ilişkin binlerce kare çeken gizemli Mariecik’in elinden düşürmediği sihirli “Kutu”su, kimi zaman gerçeklikte olmayan şeyleri kimi zaman da geleceği gösteriyor, sıradan görünümlerin ardındaki gizli niyetleri, arzuları ortaya çıkartıyor.

Artık kendileri de birer ebeveyn olan çocuklar, roman boyunca, Pandora’nın “Kutu”su misali ortaya çıkan bu sihri anlamlandırmaya çalışıyorlar; yazarın ilham kaynağı mı, sanatın gücü mü, tanrının gözü mü, yoksa yalnızca çok ünlü, çok önemli bir yazarın ölmeden önceki son cüretkâr hesaplaşması, son fantezisi mi?

 “Günter Grass, ressamlığından dolayı görsel bir yazardı. Hikaye ne kadar acımasız, sert ve siyasi olursa olsun, hikayeyi yazarın yaratıcılığına dayandırmayı öğretti bize.

Yaşayan en büyük Alman yazarıydı…”

Orhan Pamuk

Kapat