Muhammedi BilinçKülli Aklın Evrene Yansıması
Yüce Peygamber, kâinatın sebebi, hilkatin evveli, insan nev'inin en mükemmeli, hidâyetin sırrı, kâinat ağacının çekirdeği, âlemin aydınlanan nuru, Kur'ân'ın hakikat noktası, nübüvvetin hâtemidir. Hakk'ın bütün isim ve sıfatlarının mazharı olarak enbiyanın serveri, evliyanın rehberi, rahmetin habercisi, Allah'ın aynasıdır. Kâinatın yaratılış sebebi olan Hz. Peygamber; azimet, şecâat, kahramanlık, sabır, şükür, tevekkül, fedakârlık ve kanaat gibi insanların özlemini çektiği bütün ahlâkî niteliklere eksiksiz ve katıksız olarak sahip olmasıyla; o, halk bahçesinin çekirdeği ve o bahçenin açılmış son gülüdür. Onun bahçesine girip de kokusundan sarhoş olmayan gönül, gönül değildir. Onun insanlıkla ilgili vücudu, bizim gibi bir anadan ve bir babadan doğmuştur. Ancak bu doğuş, onun âlemlere rahmet olmasına sadece bir sebeptir. Dünya sahnesinde et ve kemikten ibaretmiş gibi gözüken bu üstün varlık, tüm insanlığın özüdür ve insanın yaratılışındaki şerefli maksada da öncülük etmektedir. Nitekim insan, zuhuru sebebiyle mümtaz olmakla ve risaletin yüce Nur'una dayanmakla, "eşrefi mahlûkat" (yaratılmışların en şereflisi) sıfatına erişmiştir.
- Açıklama
Yüce Peygamber, kâinatın sebebi, hilkatin evveli, insan nev'inin en mükemmeli, hidâyetin sırrı, kâinat ağacının çekirdeği, âlemin aydınlanan nuru, Kur'ân'ın hakikat noktası, nübüvvetin hâtemidir. Hakk'ın bütün isim ve sıfatlarının mazharı olarak enbiyanın serveri, evliyanın rehberi, rahmetin habercisi, Allah'ın aynasıdır. Kâinatın yaratılış sebebi olan Hz. Peygamber; azimet, şecâat, kahramanlık, sabır, şükür, tevekkül, fedakârlık ve kanaat gibi insanların özlemini çektiği bütün ahlâkî niteliklere eksiksiz ve katıksız olarak sahip olmasıyla; o, halk bahçesinin çekirdeği ve o bahçenin açılmış son gülüdür. Onun bahçesine girip de kokusundan sarhoş olmayan gönül, gönül değildir. Onun insanlıkla ilgili vücudu, bizim gibi bir anadan ve bir babadan doğmuştur. Ancak bu doğuş, onun âlemlere rahmet olmasına sadece bir sebeptir. Dünya sahnesinde et ve kemikten ibaretmiş gibi gözüken bu üstün varlık, tüm insanlığın özüdür ve insanın yaratılışındaki şerefli maksada da öncülük etmektedir. Nitekim insan, zuhuru sebebiyle mümtaz olmakla ve risaletin yüce Nur'una dayanmakla, "eşrefi mahlûkat" (yaratılmışların en şereflisi) sıfatına erişmiştir.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim147,60147,60276,75153,50352,15156,46626,57159,41918,04162,36Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim147,60147,60276,75153,50352,15156,46626,57159,41918,04162,36Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim147,60147,60276,75153,50352,15156,46626,57159,41918,04162,36Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim147,60147,60276,75153,50352,15156,46626,57159,41918,04162,36Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim147,60147,60276,75153,50352,15156,46626,57159,41918,04162,36World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim147,60147,60276,75153,50352,15156,46626,57159,41918,04162,36Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim147,60147,602--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları