Nesnesiz DünyaSuprematizm Manifestosu
Stok Kodu
:
9786054708307
Boyut
:
13x20
Sayfa Sayısı
:
96
Basım Yeri
:
İstanbul
Baskı
:
1
Basım Tarihi
:
2013-09
Çeviren
:
F. Cansu Tapan
Resimleyen
:
5db327c250144698ab81de258ec7b2a1
Kapak Türü
:
Ciltsiz
Kağıt Türü
:
2. Hamur
Dili
:
Türkçe
16,00TL
%10 İNDİRİM
14,40TL
Stokta yok
9786054708307
422511
https://www.halkkitabevi.com/nesnesiz-dunya
Nesnesiz Dünya Suprematizm Manifestosu
14.40
Maleviç sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kırılma noktalarından birisidir. O güne değin geçerliliğini koruyan alışıla gelen Konstrüktivizmin (Yapısalcılık) faydacı amaçlarının soruşturularak yıpratılmasına neden olmuştur. Hilberseimer'in bu konudaki sözleri oldukça açıklayıcıdır: "Maleviç süprematizmiyle Platon gibi gerçekliğin duyularla algılanması engelini aştı. İkisi de dünyanın duyularımız aracılığıyla bildirilen halinin bir hayal olduğunu düşünüyordu. Maleviç'in yalınlığı ve özlülüğü sadece Rusya'da değil Batı'da da soyut resmi güçlü bir şekilde etkilemişti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikâyesi anlatılır. Lissitzky esasında Marc Chagall'ın öğrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'ı bırakır ve Maleviç'in takipçisi olur. Her şeye bir isim gerektiğinden tabloları için yeni bir "izm" icat eder - Proun ve tablolarını resimle mimari arasındaki bağ olarak görür.
- Açıklama
- Maleviç sanat tarihinde ve görsel sanatlarda kırılma noktalarından birisidir. O güne değin geçerliliğini koruyan alışıla gelen Konstrüktivizmin (Yapısalcılık) faydacı amaçlarının soruşturularak yıpratılmasına neden olmuştur. Hilberseimer'in bu konudaki sözleri oldukça açıklayıcıdır: "Maleviç süprematizmiyle Platon gibi gerçekliğin duyularla algılanması engelini aştı. İkisi de dünyanın duyularımız aracılığıyla bildirilen halinin bir hayal olduğunu düşünüyordu. Maleviç'in yalınlığı ve özlülüğü sadece Rusya'da değil Batı'da da soyut resmi güçlü bir şekilde etkilemişti. El Lissitzky'nin bu konuda bir hikâyesi anlatılır. Lissitzky esasında Marc Chagall'ın öğrencisidir. Fakat Maleviç'in Süprematizminden öyle bir etkilenir ki Chagall'ı bırakır ve Maleviç'in takipçisi olur. Her şeye bir isim gerektiğinden tabloları için yeni bir "izm" icat eder - Proun ve tablolarını resimle mimari arasındaki bağ olarak görür.Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim14,4014,4027,4914,9835,0915,2662,5915,5591,7615,84Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim14,4014,4027,4914,9835,0915,2662,5915,5591,7615,84Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim14,4014,4027,4914,9835,0915,2662,5915,5591,7615,84Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim14,4014,4027,4914,9835,0915,2662,5915,5591,7615,84Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim14,4014,4027,4914,9835,0915,2662,5915,5591,7615,84World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim14,4014,4027,4914,9835,0915,2662,5915,5591,7615,84Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim14,4014,402--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları