Nüzul Sırasına Göre Tebyinü’l Kur’an - İşte Kur’an 2 (Ciltli)32.-39. Sureler
Stok Kodu
:
9789753501996
Boyut
:
14x20
Sayfa Sayısı
:
652
Basım Tarihi
:
2008
Resimleyen
:
d65097950ded41ff8bd74572e40bc2c4
Kapak Türü
:
Ciltli
Kağıt Türü
:
1. Hamur
Dili
:
Türkçe
29,70TL
%18 İNDİRİM
24,35TL
Stokta yok
9789753501996
510120
https://www.halkkitabevi.com/nuzul-sirasina-gore-tebyinu-l-kur-an-iste-kur-an-2-ciltli
Nüzul Sırasına Göre Tebyinü’l Kur’an - İşte Kur’an 2 (Ciltli) 32.-39. Sureler
24.35
Bu eser "tefsîr" değil "tebyîn"dir. Çünkü tefsîr sözcüğü terim olarak "Kur'ân'ı Yüce Allah'ın muradına delâlet etmesi yönünden beşerî takat oranında açıklamak" demektir. Tefsîr sözcüğünün kökü "açıklamak örtülü şeyi açmak" anlamına gelen "fesr" sözcüğüdür. "Fesr" sözcüğünün tef'il babından mastarı olan "tefsîr" sözcüğü de bu anlama paralel olarak "iyice araştırmak çok açıklamak" anlamında kullanılmaktadır. Bütün bunlar tefsîr sözcüğünün filolojik olarak şu anlamlara delalet ettiğini göstermektedir: "Anlaşılmamış kapalı müşkil müphem bir sözü konuyu ya da meseleyi anlaşılır hâle getirmek." Bu bilgilere göre "Kur'ân tefsiri" diye yazılan eserler müellifleri böyle düşünmeseler de Kur'ân'ın kapalı müphem ve örtülü olduğunu peşinen kabul etmiş olmaktadırlar.
Hakkı Yılmaz'ın büyük bir tititzlikle hazırladığı "Tebyinü'l Kur'an" işte bu nedenlerden dolayı "tefsir" olarak değil daha doğru bir ifade olan "tebyîn" olarak tavsif edilmiştir. Çünkü müellif eserinde Kur'ân'ın insanlar tarafından tefsir edilmeye ihtiyacı olmadığı gibi ezber bozan önemli bir düşünce serdetmektedir. Buna ilaveten Kur'ân'ın bizzat kendisinin Yüceler Yücesi Rabbimiz tarafından yapılmış en güzel tefsir olduğunu beyan etmektedir. Müellif bu düşüncesini ise şu âyetle desteklemektedir: "Onların sana getirdikleri hiçbir temsil yoktur ki sana hakkı ve en güzel açıklamayı getirmeyelim" (Furkan 33) Böylelikle Kur'ân'ın kendisinin en iyi tefir olduğunu ele aldığı meseleleri en güzel şekilde açıkladığını ve problemleri tamamen çözdüğünü ifade etmiştir.
Sûrelerin nüzûl sırasına göre tertip edilen ve Kur'ân-ı Kerim'in "tebyîn"i olarak kaleme alınan bu özgün çalışmanın tamamı 11 cilttir.
Tebyinü'l Kur'an'ın bu cildinde 32 ila 39. sûrelere yer verilmiştir.
(Sunuş Yazısından)
Hakkı Yılmaz'ın büyük bir tititzlikle hazırladığı "Tebyinü'l Kur'an" işte bu nedenlerden dolayı "tefsir" olarak değil daha doğru bir ifade olan "tebyîn" olarak tavsif edilmiştir. Çünkü müellif eserinde Kur'ân'ın insanlar tarafından tefsir edilmeye ihtiyacı olmadığı gibi ezber bozan önemli bir düşünce serdetmektedir. Buna ilaveten Kur'ân'ın bizzat kendisinin Yüceler Yücesi Rabbimiz tarafından yapılmış en güzel tefsir olduğunu beyan etmektedir. Müellif bu düşüncesini ise şu âyetle desteklemektedir: "Onların sana getirdikleri hiçbir temsil yoktur ki sana hakkı ve en güzel açıklamayı getirmeyelim" (Furkan 33) Böylelikle Kur'ân'ın kendisinin en iyi tefir olduğunu ele aldığı meseleleri en güzel şekilde açıkladığını ve problemleri tamamen çözdüğünü ifade etmiştir.
Sûrelerin nüzûl sırasına göre tertip edilen ve Kur'ân-ı Kerim'in "tebyîn"i olarak kaleme alınan bu özgün çalışmanın tamamı 11 cilttir.
Tebyinü'l Kur'an'ın bu cildinde 32 ila 39. sûrelere yer verilmiştir.
(Sunuş Yazısından)
- Açıklama
- Bu eser "tefsîr" değil "tebyîn"dir. Çünkü tefsîr sözcüğü terim olarak "Kur'ân'ı Yüce Allah'ın muradına delâlet etmesi yönünden beşerî takat oranında açıklamak" demektir. Tefsîr sözcüğünün kökü "açıklamak örtülü şeyi açmak" anlamına gelen "fesr" sözcüğüdür. "Fesr" sözcüğünün tef'il babından mastarı olan "tefsîr" sözcüğü de bu anlama paralel olarak "iyice araştırmak çok açıklamak" anlamında kullanılmaktadır. Bütün bunlar tefsîr sözcüğünün filolojik olarak şu anlamlara delalet ettiğini göstermektedir: "Anlaşılmamış kapalı müşkil müphem bir sözü konuyu ya da meseleyi anlaşılır hâle getirmek." Bu bilgilere göre "Kur'ân tefsiri" diye yazılan eserler müellifleri böyle düşünmeseler de Kur'ân'ın kapalı müphem ve örtülü olduğunu peşinen kabul etmiş olmaktadırlar.
Hakkı Yılmaz'ın büyük bir tititzlikle hazırladığı "Tebyinü'l Kur'an" işte bu nedenlerden dolayı "tefsir" olarak değil daha doğru bir ifade olan "tebyîn" olarak tavsif edilmiştir. Çünkü müellif eserinde Kur'ân'ın insanlar tarafından tefsir edilmeye ihtiyacı olmadığı gibi ezber bozan önemli bir düşünce serdetmektedir. Buna ilaveten Kur'ân'ın bizzat kendisinin Yüceler Yücesi Rabbimiz tarafından yapılmış en güzel tefsir olduğunu beyan etmektedir. Müellif bu düşüncesini ise şu âyetle desteklemektedir: "Onların sana getirdikleri hiçbir temsil yoktur ki sana hakkı ve en güzel açıklamayı getirmeyelim" (Furkan 33) Böylelikle Kur'ân'ın kendisinin en iyi tefir olduğunu ele aldığı meseleleri en güzel şekilde açıkladığını ve problemleri tamamen çözdüğünü ifade etmiştir.
Sûrelerin nüzûl sırasına göre tertip edilen ve Kur'ân-ı Kerim'in "tebyîn"i olarak kaleme alınan bu özgün çalışmanın tamamı 11 cilttir.
Tebyinü'l Kur'an'ın bu cildinde 32 ila 39. sûrelere yer verilmiştir.
(Sunuş Yazısından)Format:Kitap (Dini)
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim24,3524,35212,6625,3238,6025,8164,3826,3092,9826,79Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim24,3524,35212,6625,3238,6025,8164,3826,3092,9826,79Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim24,3524,35212,6625,3238,6025,8164,3826,3092,9826,79Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim24,3524,35212,6625,3238,6025,8164,3826,3092,9826,79Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim24,3524,35212,6625,3238,6025,8164,3826,3092,9826,79World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim24,3524,35212,6625,3238,6025,8164,3826,3092,9826,79Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim24,3524,352--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları