PalimpsestEdebiyat - Eleştiri - Kuram
Etrafımızdaki dünyayı ve kendimizi nasıl anlarız, nasıl “okuruz”? Sarah Dillon'a göre bu sorunun cevabı metinleri okuyuşumuzun palimpsest yoluyla irdelenmesiyle bulunabilir.
Palimpsest, “üstündeki elyazmasından temizlenerek tekrar tekrar kullanılmış parşömen parçası” anlamına geliyor. Bu terimi ilk kez 1845'te Thomas De Quincey bir kavram olarak yaygınlaştırdı. Sarah Dillon, palimpsestin bir metafor olarak kullanımının soykütüğünü çıkarmaya soyunuyor, böylece kuramsal ve eleştirel edebiyat incelemeleri etrafındaki tartışmalara önemli bir katkıda bulunuyor.
Dillon, palimpsestin mantığını ve yapısını araştırıp modern düşünceyi anlama ve ilerletmedeki hayati rolünü gösteriyor. Tarih, öznellik, zamansallık, metafor ve cinsellik kadar farklı kavramları palimpsestin nasıl yeniden biçimlendirdiğini ortaya koyarken, okuma sorununa tekrar tekrar dönüyor. Palimpseste getirdiği kuramsal yaklaşımı Thomas De Quincey, D.H. Lawrence, Arthur Conan Doyle, Umberto Eco, Ian McEwan ve H.D.'nin eserlerinin yakın okumasıyla harmanlıyor.
Sarah Dillon, Cambridge Üniversitesi İngilizce Bölümü'nde öğretim üyesi; feminist edebiyat ve film eleştirmeni ve kuramcısı.
- Açıklama
Etrafımızdaki dünyayı ve kendimizi nasıl anlarız, nasıl “okuruz”? Sarah Dillon'a göre bu sorunun cevabı metinleri okuyuşumuzun palimpsest yoluyla irdelenmesiyle bulunabilir.
Palimpsest, “üstündeki elyazmasından temizlenerek tekrar tekrar kullanılmış parşömen parçası” anlamına geliyor. Bu terimi ilk kez 1845'te Thomas De Quincey bir kavram olarak yaygınlaştırdı. Sarah Dillon, palimpsestin bir metafor olarak kullanımının soykütüğünü çıkarmaya soyunuyor, böylece kuramsal ve eleştirel edebiyat incelemeleri etrafındaki tartışmalara önemli bir katkıda bulunuyor.
Dillon, palimpsestin mantığını ve yapısını araştırıp modern düşünceyi anlama ve ilerletmedeki hayati rolünü gösteriyor. Tarih, öznellik, zamansallık, metafor ve cinsellik kadar farklı kavramları palimpsestin nasıl yeniden biçimlendirdiğini ortaya koyarken, okuma sorununa tekrar tekrar dönüyor. Palimpseste getirdiği kuramsal yaklaşımı Thomas De Quincey, D.H. Lawrence, Arthur Conan Doyle, Umberto Eco, Ian McEwan ve H.D.'nin eserlerinin yakın okumasıyla harmanlıyor.
Sarah Dillon, Cambridge Üniversitesi İngilizce Bölümü'nde öğretim üyesi; feminist edebiyat ve film eleştirmeni ve kuramcısı.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,4098,40251,17102,34334,77104,30617,71106,27912,03108,24Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,4098,40251,17102,34334,77104,30617,71106,27912,03108,24Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,4098,40251,17102,34334,77104,30617,71106,27912,03108,24Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,4098,40251,17102,34334,77104,30617,71106,27912,03108,24Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,4098,40251,17102,34334,77104,30617,71106,27912,03108,24World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,4098,40251,17102,34334,77104,30617,71106,27912,03108,24Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim98,4098,402--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları