Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Polonya Sanatında Oryantalizm - Halkkitabevi

Polonya Sanatında OryantalizmOrientalism in Polish Art

Stok Kodu
9786054642373
Boyut
24x28
Sayfa Sayısı
360
Basım Tarihi
2014
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
Dili
Türkçe / İngilizce
9786054642373
421501
Polonya Sanatında Oryantalizm
Polonya Sanatında Oryantalizm Orientalism in Polish Art
95.70

Doğu kültürlerine yönelen bir ilgi olarak tanımlanan ve kendini sanat, mimari, müzik, edebiyat ve tiyatro dallarında gösteren, Avrupa merkezli bir kültür akımı olan Oryantalizm, akademik resmin içinden, öncelikli olarak da Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Mağribi İspanya'daki İslam ülkelerinin kültürlerinden etkilenerek belirginleşmiş, 19. yüzyılda zirvesine ulaşmıştır. Polonya özelinde, Doğuya duyulan ilgi, Ortaçağ'da başlar, bu, doğudan gelen etkilere açık olan coğrafi konumunun doğal bir sonucudur. Polonya tarihinde bu döneme büyük ölçüde, Osmanlılara karşı verilen ve birbirini izleyen savaşlar damgasını vurmuş ve kültüründe kalıcı bir iz bırakmıştır. Çeşitli atlı tipleri, çarpışmalar ve tarihteki büyük savaşlar yetenekli sanatçılar tarafından defalarca betimlenmiş, sanatçıların eserlerine doğulu insan tipleri, manzaralar ve harem özellikle konu olmuş, yoğun ilgi gören gündelik yaşam sahneleri doğuya hiç gitmemiş ressamlar tarafından da işlenmiştir. Sergi kataloğu aralarında Jan Matejko, Waclaw Pawliszak, Jan Ciaglinski, Jacek Malczewski ve özellikle Abdülaziz döneminde saray ressamlığı yapmış Stanislaw Chlebowski gibi isimlerin bulunduğu Polonyalı Oryantalist ressamların sergide yer alan yapıtlarını belgelerken aynı zamanda çeşitli makalelerle Batı Avrupalı yaklaşımdan farklı bir Oryantalizm anlayışına sahip Polonya'nın Doğu'ya bakışını tarih, diplomatik ilişkiler, savaşlar, seyyahlar aracılığıyla kurulan kültürel etkileşim ve sanata yansımaları bağlamında sunuyor.

The apogee of Orientalism, which refers to a cultural current in Europe centred on an interest in the cultures of the East manifesting itself in art, architecture, music, literature, and the theatre, arrived in the 19th century, when a distinct Orientalist current sprang forth from academic painting, inspired first and foremost by the cultures of the Islamic countries of the Middle East and North Africa, as well as of Moorish Spain. In the specific case of Poland, interest in the Orient goes back to medieval times; a natural result of her geographic location, which rendered Poland particularly susceptible to influences from the East. To a large extent, this period in Polish history was defined by successive wars with the Ottomans, and it left an indelible trace in culture. A variety of equestrian types, generic skirmishes and great historic battles were depicted many times by various skilled artists, as well as Oriental characters, landscapes, and genre scenes -first and foremost of the harem. The latter subject matter, popular among audiences, was often taken up by painters who had never been to the East themselves. Exhibition catalogue presents works by the artists among them Jan Matejko, Waclaw Pawliszak, Jan Ciaglinski, Jacek Malczewski, and especially Stanislaw Chlebowski, the court artist of Sultan Abdülaziz, are included, and also sheds light on the artistic influences of Poland's cultural interaction with the East, different from the Western Orientalist approach, through history, diplomacy, battles and travellers.

Kapat