Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Roman Kahramanları Sayı: 36 Ekim-Aralık 2018 - Halkkitabevi

Roman Kahramanları Sayı: 36 Ekim-Aralık 2018Üç Aylık Edebiyat Dergisi

Stok Kodu
4440000000206
Boyut
19x24
Sayfa Sayısı
1
Baskı
1
Basım Tarihi
2018-10
Resimleyen
3a483382114f4b67a5b682d161f5e19a
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
1. Hamur
130,00TL
%23 İNDİRİM
100,10TL
Taksitli fiyat : 9 x 12,23TL
Stokta var
4440000000206
782589
Roman Kahramanları Sayı: 36 Ekim-Aralık 2018
Roman Kahramanları Sayı: 36 Ekim-Aralık 2018 Üç Aylık Edebiyat Dergisi
100.10

Roman Kahramanları Dergisi, 9 yıllık birikimini uluslar arası bir projeyle dünyaya duyurarak sürdürmeye karar verdi. Kültür, sanat ve edebiyat ansiklopedisi oluşturma amacıyla yola çıkan Roman Kahramanları, 10 dilde içerik üretecek “Novel Heroes” uluslar arası sosyal medya platformunu kurdu. Novel Heroes, oluşturacağı ansiklopediyle kültürlerarası iletişime kapı açarak barış dilini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Ancak bu şekilde sınırları aşıp aynı dilde konuşabileceğimiz kanaatindeyiz. Farklı kimliklerimizle yaşamın her alanına sirayet etmiş durumdayız. Bu dili birlikte inşa edebiliriz çünkü hepimiz birer roman kahramanıyız! 36. sayıya, eserlerinde Anadolu’yu, toplumsal yapıyı, sınıflar arası çatışmayı sade bir dille işleyen Sabahattin Ali’yle başlıyoruz. Kuyucaklı Yusuf romanının ana kahramanı Yusuf’tan İçimizdeki Şeytan’ın ve Ömer’ine ve Kürk Mantolu Madonna’nın Raif Efendi’sine kadar birçok eserin kahramanını inceledi bu dosyada yazarlarımız. “Kirpi” takma adıyla kaleme aldığı mizah yazılarıyla tanıdığımız Refik Halid Karay, ikinci dosyamızda bize eşlik edecek. Tanzimat ve Cumhuriyet dönemlerinin edebiyat anlayışından izler bulacağınız yazılarla toplumun yaşam biçimindeki değişikliklere tanık olacaksınız bu dosyada. Gerek İstanbul’un Bir Yüzü romanının İsmet’inin söylemleri gerekse de Anahtar romanında yanlış batılılaşma özelinde ele alınan Kenan’ın davranışlarıyla yazarın eleştirileri de gözler önüne serilecek. Nerede ve hangi zamanda yaşamış olursanız olun, her şekilde karşılaşmış olacağınız, hele de kadınsanız iliklerinize kadar hissedeceğiniz bir konuya yer verdik son dosyada: “Erkeklik Hâlleri”. Dosyadaki eserlerin tümü erkek yazarlara ait. Aslında çok bilindik yazarları ve kahramanları hiç erkeklik hâlleri açısından düşünmüş müydünüz? Yusuf Atılgan Zebercet’e, Orhan Kemal Süleyman’a, Orhan Pamuk Ka’ya ve daha birçok kahramanına nasıl yedirdi erkekliği? Yazarlarımız eser sahipleriyle kahramanların ilişkilenmesine de genişçe yer verdi bu dosyamızda. Hepimiz kendimizce üretiyoruz ve bazı etkenler şekil veriyor bu üretime. Ötekinden bağımsız değil hiçbiri, aksine biri diğerini tetikliyor ve ürün ortaya çıkıyor. Yaşadığımız dönem, çevre, kimliğimiz, cinsiyetimiz ve birçok etmen bizi “biz” yapıyor. 36. Sayı da tam olarak “biz”i anlatıyor. Emeği geçen yazarlarımıza teşekkür ediyor, siz değerli edebiyat okurlarına keyifli okumalar diliyoruz…

Neslihan Solmaz

 

İÇİNDEKİLER

Sabahattin Ali
Coğrafyanın Kaderinden Sonsuz Kederine: Sabahattin Ali’nin Roman Kahramanları / Gökhan Reyhanoğulları
Yabancı, Uyumsuz ve Yalnızın Trajiği: Kuyucaklı Yusuf / Arif Özgen
“Çekingen, Tutuk, Saygılı” Bir Ruh: Raif Efendi / Tuba Emircan Çetok
Platon’un Daimon’undan Ömer’in “İçindeki Şeytan”a / Mecnun Kandemir
Tarih Bir Dönme Dolaptır, Hep Aynı Yere Varır / Müge Kökdamar
“Kendi Dilinde Kekeme”: Sivaslı Ali / Gökhan Reyhanoğulları
Esere Karışan Hayatlar, Hayata Karışan Eserler Sabahattin Ali’nin “Duvar” Hikâyesi / Hatice Büşra Topsakal
Gerçeklikten Kurmacaya Sabahattin Ali’nin Anlatı Kişileri / Mehmet Güneş
Sabahattin Ali’nin Aşk Konulu Eserlerinin Kurgusunda Geleneksel Anlatı İzleri / Esra Yıldız

Refik Halid Karay
Fecr-i Atî Beyannamesinden Sürgüne Yazgılı Bir Hasret: Refik Halid / Oğuz Şenses
Refik Halid ve İstanbul / Selim İleri
Yezidin Kızı: Bir Siyasi Özür Romanı / Tuncay Birkan
“Anahtar”ın Açmazında Bir Kahraman: Kenan / Ünal Çelik
Öğretmen Nezih’ken Çete Başı Kıran, Prenses Nina’yken Köylü Nene Olmanın Tarihi / Sinem Torun
Hasan ve Eskici’nin Eskimeyen Hikâyesi / Engin Ömeroğlu
Refik Halid Karay’ın Sürgün Romanındaki Üç Sürgün Karakter / Tuğba Eroğlu
İstanbul’un Bir Yüzü: Eski İle Yeni Devir Arasında Bir Roman Kahramanı, İsmet / Kaan Yalnız
Anadolu’dan Gelen Ses; Refik Halit Karay ve Sabahattin Ali / Ufuk Sarıtaş

Dosya: Erkeklik Hâlleri
Çirkinlik Gururun, Gurur Erkekliğin Mayasıdır / Altay Ömer Erdoğan
Dokuzuncu Hariciye Koğuşu’nda Saçları Kesilmiş Bir Samson: Hasta Çocuk / Erkan Karakiraz
Aylak Adam: Eril Dilin Hâkimiyetinde Bir Anti-Kahraman / Medeni Yılmaz
Erkekliğin Yerleşmiş Kalıplarıyla Kedi Gibi Oynamak: Tersine Dünya Romanında Dilin Fonksiyonu / Neslihan Yalman
Bir Başarısız İbrahim: Zebercet / Abdurrahman Aydın
Ağır Roman: Bir Erkek Olma Hikâyesi / Behre Övgü Özalp
Kar Romanında Erkeklik Hâlleri ve Erkekler / Müzeyyen Sağlam Gümüş
Bu Filmin Kötü Adamı Benim “Geride Sadece Yaralı Ruhunu Onarmak İçin Yazan Biri Kaldı” / Batıgün Sarıkaya

Serbest İnceleme
Unutulan mı Unutulamayan mı? Oğuz Atay’ın “Unutulan” Hikâyesine Psikanalitik Bir Yaklaşım / Havva Emre

  • Açıklama
    • Roman Kahramanları Dergisi, 9 yıllık birikimini uluslar arası bir projeyle dünyaya duyurarak sürdürmeye karar verdi. Kültür, sanat ve edebiyat ansiklopedisi oluşturma amacıyla yola çıkan Roman Kahramanları, 10 dilde içerik üretecek “Novel Heroes” uluslar arası sosyal medya platformunu kurdu. Novel Heroes, oluşturacağı ansiklopediyle kültürlerarası iletişime kapı açarak barış dilini yaygınlaştırmayı hedefliyor. Ancak bu şekilde sınırları aşıp aynı dilde konuşabileceğimiz kanaatindeyiz. Farklı kimliklerimizle yaşamın her alanına sirayet etmiş durumdayız. Bu dili birlikte inşa edebiliriz çünkü hepimiz birer roman kahramanıyız! 36. sayıya, eserlerinde Anadolu’yu, toplumsal yapıyı, sınıflar arası çatışmayı sade bir dille işleyen Sabahattin Ali’yle başlıyoruz. Kuyucaklı Yusuf romanının ana kahramanı Yusuf’tan İçimizdeki Şeytan’ın ve Ömer’ine ve Kürk Mantolu Madonna’nın Raif Efendi’sine kadar birçok eserin kahramanını inceledi bu dosyada yazarlarımız. “Kirpi” takma adıyla kaleme aldığı mizah yazılarıyla tanıdığımız Refik Halid Karay, ikinci dosyamızda bize eşlik edecek. Tanzimat ve Cumhuriyet dönemlerinin edebiyat anlayışından izler bulacağınız yazılarla toplumun yaşam biçimindeki değişikliklere tanık olacaksınız bu dosyada. Gerek İstanbul’un Bir Yüzü romanının İsmet’inin söylemleri gerekse de Anahtar romanında yanlış batılılaşma özelinde ele alınan Kenan’ın davranışlarıyla yazarın eleştirileri de gözler önüne serilecek. Nerede ve hangi zamanda yaşamış olursanız olun, her şekilde karşılaşmış olacağınız, hele de kadınsanız iliklerinize kadar hissedeceğiniz bir konuya yer verdik son dosyada: “Erkeklik Hâlleri”. Dosyadaki eserlerin tümü erkek yazarlara ait. Aslında çok bilindik yazarları ve kahramanları hiç erkeklik hâlleri açısından düşünmüş müydünüz? Yusuf Atılgan Zebercet’e, Orhan Kemal Süleyman’a, Orhan Pamuk Ka’ya ve daha birçok kahramanına nasıl yedirdi erkekliği? Yazarlarımız eser sahipleriyle kahramanların ilişkilenmesine de genişçe yer verdi bu dosyamızda. Hepimiz kendimizce üretiyoruz ve bazı etkenler şekil veriyor bu üretime. Ötekinden bağımsız değil hiçbiri, aksine biri diğerini tetikliyor ve ürün ortaya çıkıyor. Yaşadığımız dönem, çevre, kimliğimiz, cinsiyetimiz ve birçok etmen bizi “biz” yapıyor. 36. Sayı da tam olarak “biz”i anlatıyor. Emeği geçen yazarlarımıza teşekkür ediyor, siz değerli edebiyat okurlarına keyifli okumalar diliyoruz…

      Neslihan Solmaz

       

      İÇİNDEKİLER

      Sabahattin Ali
      Coğrafyanın Kaderinden Sonsuz Kederine: Sabahattin Ali’nin Roman Kahramanları / Gökhan Reyhanoğulları
      Yabancı, Uyumsuz ve Yalnızın Trajiği: Kuyucaklı Yusuf / Arif Özgen
      “Çekingen, Tutuk, Saygılı” Bir Ruh: Raif Efendi / Tuba Emircan Çetok
      Platon’un Daimon’undan Ömer’in “İçindeki Şeytan”a / Mecnun Kandemir
      Tarih Bir Dönme Dolaptır, Hep Aynı Yere Varır / Müge Kökdamar
      “Kendi Dilinde Kekeme”: Sivaslı Ali / Gökhan Reyhanoğulları
      Esere Karışan Hayatlar, Hayata Karışan Eserler Sabahattin Ali’nin “Duvar” Hikâyesi / Hatice Büşra Topsakal
      Gerçeklikten Kurmacaya Sabahattin Ali’nin Anlatı Kişileri / Mehmet Güneş
      Sabahattin Ali’nin Aşk Konulu Eserlerinin Kurgusunda Geleneksel Anlatı İzleri / Esra Yıldız

      Refik Halid Karay
      Fecr-i Atî Beyannamesinden Sürgüne Yazgılı Bir Hasret: Refik Halid / Oğuz Şenses
      Refik Halid ve İstanbul / Selim İleri
      Yezidin Kızı: Bir Siyasi Özür Romanı / Tuncay Birkan
      “Anahtar”ın Açmazında Bir Kahraman: Kenan / Ünal Çelik
      Öğretmen Nezih’ken Çete Başı Kıran, Prenses Nina’yken Köylü Nene Olmanın Tarihi / Sinem Torun
      Hasan ve Eskici’nin Eskimeyen Hikâyesi / Engin Ömeroğlu
      Refik Halid Karay’ın Sürgün Romanındaki Üç Sürgün Karakter / Tuğba Eroğlu
      İstanbul’un Bir Yüzü: Eski İle Yeni Devir Arasında Bir Roman Kahramanı, İsmet / Kaan Yalnız
      Anadolu’dan Gelen Ses; Refik Halit Karay ve Sabahattin Ali / Ufuk Sarıtaş

      Dosya: Erkeklik Hâlleri
      Çirkinlik Gururun, Gurur Erkekliğin Mayasıdır / Altay Ömer Erdoğan
      Dokuzuncu Hariciye Koğuşu’nda Saçları Kesilmiş Bir Samson: Hasta Çocuk / Erkan Karakiraz
      Aylak Adam: Eril Dilin Hâkimiyetinde Bir Anti-Kahraman / Medeni Yılmaz
      Erkekliğin Yerleşmiş Kalıplarıyla Kedi Gibi Oynamak: Tersine Dünya Romanında Dilin Fonksiyonu / Neslihan Yalman
      Bir Başarısız İbrahim: Zebercet / Abdurrahman Aydın
      Ağır Roman: Bir Erkek Olma Hikâyesi / Behre Övgü Özalp
      Kar Romanında Erkeklik Hâlleri ve Erkekler / Müzeyyen Sağlam Gümüş
      Bu Filmin Kötü Adamı Benim “Geride Sadece Yaralı Ruhunu Onarmak İçin Yazan Biri Kaldı” / Batıgün Sarıkaya

      Serbest İnceleme
      Unutulan mı Unutulamayan mı? Oğuz Atay’ın “Unutulan” Hikâyesine Psikanalitik Bir Yaklaşım / Havva Emre

      Format
      :
      Ayraç %18
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      100,10   
      100,10   
      2
      52,05   
      104,10   
      3
      35,37   
      106,11   
      6
      18,02   
      108,11   
      9
      12,23   
      110,11   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      100,10   
      100,10   
      2
      52,05   
      104,10   
      3
      35,37   
      106,11   
      6
      18,02   
      108,11   
      9
      12,23   
      110,11   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      100,10   
      100,10   
      2
      52,05   
      104,10   
      3
      35,37   
      106,11   
      6
      18,02   
      108,11   
      9
      12,23   
      110,11   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      100,10   
      100,10   
      2
      52,05   
      104,10   
      3
      35,37   
      106,11   
      6
      18,02   
      108,11   
      9
      12,23   
      110,11   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      100,10   
      100,10   
      2
      52,05   
      104,10   
      3
      35,37   
      106,11   
      6
      18,02   
      108,11   
      9
      12,23   
      110,11   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      100,10   
      100,10   
      2
      52,05   
      104,10   
      3
      35,37   
      106,11   
      6
      18,02   
      108,11   
      9
      12,23   
      110,11   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      100,10   
      100,10   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat