Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı: 174 Ocak Şubat

Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı: 174 Ocak Şubat 2020

Stok Kodu
4440000001310
Boyut
22x28
Sayfa Sayısı
112
Baskı
1
Basım Tarihi
2020-01
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
4440000001310
885630
Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı: 174 Ocak Şubat 2020
Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı: 174 Ocak Şubat 2020
21.56

‘Performansın Dönüşümü’ üzerine Sanat Dünyamız 174. sayısında ‘Performansın Dönüşümü’ adlı dosyasıyla performans sanatının sınırlarını, hareket alanlarını ve imkanlarını araştırıyor. Dosyada Türkiye’de ve dünyada performans sanatı tarihi ve performansın bugünkü konumu üzerine araştırma ve yorum yazıları yer alıyor. Bu kapsamda dosyada Semih Fırıncıoğlu ve Performistanbul ile birer söyleşi, Ayşe Draz, Fırat Arapoğlu, Taner Ceylan, Leman S. Darıcıoğlu, Gözde Filinta, Alper Aydın, Tuğçe Arslan, Fulya Peker’in yazıları yer alıyor. Çıplak Ayaklar Kumpanyası’nın paylaştığı Gölge Veri koreografi notları da okurları bekliyor. Süreyyya Evren, Deneyim Şapkaları V’te sahnesizlikten sonrasına eğiliyor. Dergide +İz bölümünde Servet Koçyiğit’in İstanbul Modern Misafir Sanatçı Programı tecrübesi, Gültekin Emre’nin Hyeseung Lee eserlerine dair izlenimleri ve Rembrandt’ın 350 . ölüm yılı etkinliklerinin ardından Uras Kızıl’ın kaleme aldığı bir yazı da okunabilecek.

Performatif Belgelemeye Dair Performansın belgeye dönüşme sürecini, sanat tarihinden örnekler ve teorileri sanatçı ve araştırmacı Ayşe Draz değerlendirdi.Gölge Veri 2003 yılında İstanbul’da Kurulan Çıplak Ayaklar Kumpanyası, yeni gösterisi Gölge Veri’nin prömiyerini Arter’de Selen Ansen küratörlüğünde yürütülen performans programının “Katılma” isimli ikinci bölümü kapsamında 10, 11 ve 12 Ocak tarihlerinde gerçekleştirecek. Kumpanya, performansın dönüşümlerine bakan dosyamiz vesilesiyle oyunu yöneten koreograf Melih Kıraç’ın koreografi notlarini ve eserin künyesini Sanat Dünyamız’la paylaştı.

Performans, Hareket ve Gösteri Sanatları Üzerine Gösteri sanatları ve dil üzerine sade ve derinlikli yazılarıyla çok sayıda okura ulaşan yönetmen, besteci, yazar ve çevirmen Semih Fırıncıoğlu ile bir söyleşi yaptık.

Duvarlardan Geçerken Gropius Bau’da 19 Ocak 2020’ye dek sürecek olan Sam Bardaouil ve Till Felrath küratörlüğünde açılan “Walking Through Walls” (Duvarlardan Geçmek) sergisi Berlin Duvarı’nın yıkılışının 30. yılını mercek altına alıyor. Sergideki performans çalışmaları üzerinden Fırat Arapoğlu performans sanatının geleceğine dair sorular sordu.

Köpekler, Çakallar ve Domuzlar Performans sanatında kullanılan hayvanlar gösterinin yapısına kattıkları ve gözardı edilen varlıkları üzerine bir yazıyı küratör ve sanat tarihçi Gözde Filinta kaleme aldı.

Abramovic Yıllardır Hodri Meydan Diyor Marina Abramovic’in retrospektif niteliği taşıyan Türkiye’deki ilk büyük ölçekli sergisi; Marina Abramovic Institute (Mai) işbirliğiyle Sakıp Sabancı Müzesi’nde yer alacak. Bu vesileyle sanatçı Taner Ceylan, 1996’daki performansı The Monte Carlo Style üzerinden performans sanatıyla ilişkisini ve kendi Marina Abramović’ini yazdı.

Deneysel Sanat Ayracı

Sanatçı Fulya Peker performans ve deneyselliğini ilişkisine, sonuca değil de sürece uzanan bir deneme örneğiyle bakıyor.

Bedenin Doğası, Nezaket Ekici

Tuğçe Arslan sanatçı Nezaket Ekici’nin eserlerinde beden kavramına ve yöntemlerine dair bir inceleme sundu.

Özne Nesne Olarak Doğada Sanatçı

“Doğa ve bedenimiz birbirini yeniden yaratır ve tamamlar. Biz eylemlerimiz aracılığıyla doğada var oluyorken doğa da bizde, içimizde var olur” diyen sanatçı Alper Aydın, doğayla performans sanatı ve bedenin ilişkisini inceledi.

Performansı Araştırma Alanı

Sanat kütüphaneleri serisinde Yücel Manyas, Performistanbul’un bünyesinde oluşturulan Performistanbul Canlı Sanat Araştirma Alanı’nı konuk ederek henüz kurdukları performansa adanmış kütüphane ve arşivlerini konuştu.

Türkiye’de Performans Sanatı Tarihi

Performans sanatçısı Leman Sevda Darıcıoğlu son bir yıldır üzerinde
çalıştığı, Türkiye’de Performans Sanatı tarihi üzerine araştırmasını paylaştı. ‘Sahi mi?’ dedirten performans örneklerinin yer aldığı yazı 1960’lar-2000’ler arasını kapsıyor.

Sahnesizlik Zamanlarından Hakikat-Sonrasının Sansür-Sonrası Reflekslerine

Süreyyya Evren Deneyim Şapkaları’nda bu defa Türkiye sanatı sahnesizlik tecrübelerine bakıyor ve yeni sorunlara işaret ediyor.

Yamalı Bohça Haritala

Gültekin Emre, Hyeseung Lee’nin eserlerini, 30 Ocak’a dek Ankara’da Kore Kültür Merkezi’nde sürecek sergisinden yola çıkarak yazdı.

Rembradnt’ın Ardından 350 Yıl

2019 yılı Rembrandt’ın ve Hollanda Altın Çağı’nın yılıydı. Geçtiğimiz yıla bakarken Uras Kızıl Remrandt’ın yüzyıllara uzanan etkisini inceledi.

Biri Seni Davet Ederse

Sanatçı Servet Koçyiğit İstanbul Modern'in yürüttüğü Uluslararası Misafir Sanatçı Programı'yla şehre konuk oldu ve misafirliğinin notlarını aktardı.

  • Açıklama
    • ‘Performansın Dönüşümü’ üzerine Sanat Dünyamız 174. sayısında ‘Performansın Dönüşümü’ adlı dosyasıyla performans sanatının sınırlarını, hareket alanlarını ve imkanlarını araştırıyor. Dosyada Türkiye’de ve dünyada performans sanatı tarihi ve performansın bugünkü konumu üzerine araştırma ve yorum yazıları yer alıyor. Bu kapsamda dosyada Semih Fırıncıoğlu ve Performistanbul ile birer söyleşi, Ayşe Draz, Fırat Arapoğlu, Taner Ceylan, Leman S. Darıcıoğlu, Gözde Filinta, Alper Aydın, Tuğçe Arslan, Fulya Peker’in yazıları yer alıyor. Çıplak Ayaklar Kumpanyası’nın paylaştığı Gölge Veri koreografi notları da okurları bekliyor. Süreyyya Evren, Deneyim Şapkaları V’te sahnesizlikten sonrasına eğiliyor. Dergide +İz bölümünde Servet Koçyiğit’in İstanbul Modern Misafir Sanatçı Programı tecrübesi, Gültekin Emre’nin Hyeseung Lee eserlerine dair izlenimleri ve Rembrandt’ın 350 . ölüm yılı etkinliklerinin ardından Uras Kızıl’ın kaleme aldığı bir yazı da okunabilecek.

      Performatif Belgelemeye Dair Performansın belgeye dönüşme sürecini, sanat tarihinden örnekler ve teorileri sanatçı ve araştırmacı Ayşe Draz değerlendirdi.Gölge Veri 2003 yılında İstanbul’da Kurulan Çıplak Ayaklar Kumpanyası, yeni gösterisi Gölge Veri’nin prömiyerini Arter’de Selen Ansen küratörlüğünde yürütülen performans programının “Katılma” isimli ikinci bölümü kapsamında 10, 11 ve 12 Ocak tarihlerinde gerçekleştirecek. Kumpanya, performansın dönüşümlerine bakan dosyamiz vesilesiyle oyunu yöneten koreograf Melih Kıraç’ın koreografi notlarini ve eserin künyesini Sanat Dünyamız’la paylaştı.

      Performans, Hareket ve Gösteri Sanatları Üzerine Gösteri sanatları ve dil üzerine sade ve derinlikli yazılarıyla çok sayıda okura ulaşan yönetmen, besteci, yazar ve çevirmen Semih Fırıncıoğlu ile bir söyleşi yaptık.

      Duvarlardan Geçerken Gropius Bau’da 19 Ocak 2020’ye dek sürecek olan Sam Bardaouil ve Till Felrath küratörlüğünde açılan “Walking Through Walls” (Duvarlardan Geçmek) sergisi Berlin Duvarı’nın yıkılışının 30. yılını mercek altına alıyor. Sergideki performans çalışmaları üzerinden Fırat Arapoğlu performans sanatının geleceğine dair sorular sordu.

      Köpekler, Çakallar ve Domuzlar Performans sanatında kullanılan hayvanlar gösterinin yapısına kattıkları ve gözardı edilen varlıkları üzerine bir yazıyı küratör ve sanat tarihçi Gözde Filinta kaleme aldı.

      Abramovic Yıllardır Hodri Meydan Diyor Marina Abramovic’in retrospektif niteliği taşıyan Türkiye’deki ilk büyük ölçekli sergisi; Marina Abramovic Institute (Mai) işbirliğiyle Sakıp Sabancı Müzesi’nde yer alacak. Bu vesileyle sanatçı Taner Ceylan, 1996’daki performansı The Monte Carlo Style üzerinden performans sanatıyla ilişkisini ve kendi Marina Abramović’ini yazdı.

      Deneysel Sanat Ayracı

      Sanatçı Fulya Peker performans ve deneyselliğini ilişkisine, sonuca değil de sürece uzanan bir deneme örneğiyle bakıyor.

      Bedenin Doğası, Nezaket Ekici

      Tuğçe Arslan sanatçı Nezaket Ekici’nin eserlerinde beden kavramına ve yöntemlerine dair bir inceleme sundu.

      Özne Nesne Olarak Doğada Sanatçı

      “Doğa ve bedenimiz birbirini yeniden yaratır ve tamamlar. Biz eylemlerimiz aracılığıyla doğada var oluyorken doğa da bizde, içimizde var olur” diyen sanatçı Alper Aydın, doğayla performans sanatı ve bedenin ilişkisini inceledi.

      Performansı Araştırma Alanı

      Sanat kütüphaneleri serisinde Yücel Manyas, Performistanbul’un bünyesinde oluşturulan Performistanbul Canlı Sanat Araştirma Alanı’nı konuk ederek henüz kurdukları performansa adanmış kütüphane ve arşivlerini konuştu.

      Türkiye’de Performans Sanatı Tarihi

      Performans sanatçısı Leman Sevda Darıcıoğlu son bir yıldır üzerinde
      çalıştığı, Türkiye’de Performans Sanatı tarihi üzerine araştırmasını paylaştı. ‘Sahi mi?’ dedirten performans örneklerinin yer aldığı yazı 1960’lar-2000’ler arasını kapsıyor.

      Sahnesizlik Zamanlarından Hakikat-Sonrasının Sansür-Sonrası Reflekslerine

      Süreyyya Evren Deneyim Şapkaları’nda bu defa Türkiye sanatı sahnesizlik tecrübelerine bakıyor ve yeni sorunlara işaret ediyor.

      Yamalı Bohça Haritala

      Gültekin Emre, Hyeseung Lee’nin eserlerini, 30 Ocak’a dek Ankara’da Kore Kültür Merkezi’nde sürecek sergisinden yola çıkarak yazdı.

      Rembradnt’ın Ardından 350 Yıl

      2019 yılı Rembrandt’ın ve Hollanda Altın Çağı’nın yılıydı. Geçtiğimiz yıla bakarken Uras Kızıl Remrandt’ın yüzyıllara uzanan etkisini inceledi.

      Biri Seni Davet Ederse

      Sanatçı Servet Koçyiğit İstanbul Modern'in yürüttüğü Uluslararası Misafir Sanatçı Programı'yla şehre konuk oldu ve misafirliğinin notlarını aktardı.

  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      21,56   
      21,56   
      2
      11,21   
      22,42   
      3
      7,62   
      22,85   
      6
      3,88   
      23,28   
      9
      2,64   
      23,72   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      21,56   
      21,56   
      2
      11,21   
      22,42   
      3
      7,62   
      22,85   
      6
      3,88   
      23,28   
      9
      2,64   
      23,72   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      21,56   
      21,56   
      2
      11,21   
      22,42   
      3
      7,62   
      22,85   
      6
      3,88   
      23,28   
      9
      2,64   
      23,72   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      21,56   
      21,56   
      2
      11,21   
      22,42   
      3
      7,62   
      22,85   
      6
      3,88   
      23,28   
      9
      2,64   
      23,72   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      21,56   
      21,56   
      2
      11,21   
      22,42   
      3
      7,62   
      22,85   
      6
      3,88   
      23,28   
      9
      2,64   
      23,72   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      21,56   
      21,56   
      2
      11,21   
      22,42   
      3
      7,62   
      22,85   
      6
      3,88   
      23,28   
      9
      2,64   
      23,72   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      21,56   
      21,56   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
Kapat