Sanat Dünyamız İki Aylık Kültür ve Sanat Dergisi Sayı: 176 Mayıs-Haziran 2020
Sanat Dünyamız dergisi, 176. sayısında kapağına ses sanatına odaklanan Sesli İşler dosyasını taşıdı. Bu dosya kapsamında sanatçı Cevdet Erek’in dergi için hazırladığı çizim kapakta yer aldı. Sanatçı, “Sol - Sağ, stereo” ismini verdiği bu dijital kolajı, Sanat Dünyamız’ın 176. sayısı için Bergama Stereo ve Bergama Stereotip işleri üzerine yapılmış taslak, diyagram ve mimari çizimleri kullanarak üretti. Dergide geniş yer bulan ve ses sanatına odaklanan dosyada sesi sanatının merkezine koyan sanatçılar ve sanat tarihinde sesin kullanımına dair yazı ve söyleşiler var.
Dosyaya ek olarak bu sayıda “İz” bölümünde pandemi sürecinin sanata etkilerine dair yazılar yer buldu. Süreyyya Evren yeni başladığı serisi Açıklaya Açıklaya Sanat’ın ilk yazısında sokağa çıkma yasağı sürecinde çevrimiçi sanat eserleri açıklamalarına değindi.
176. sayıda derginin ajandası sanatçı Necla Rüzgar’ın önerileriyle hazırlandı. Son sayfalarda ise, sağlık çalışanlarına ressam ve illüstratörlerin elinden çıkan portrelerle teşekkürler sunuldu.
İki Yönlü Bir Hafıza Hikâyesi
Cevdet Erek dergide yer alan geniş söyleşide son dönem eserleri Bergama Stereo ve Bergama Stereotip işleriyle beraber ÇIN’ı ve sesle kurulan ilişkileri değerlendirdi.
Bir Kenti Seslendirmek
Özlem Altunok dergide, Nevin Aladağ’ın “İzler” adlı şehirdeki seslerin izini sürdüğü üç kanallı video yerleştirmesini inceledi.
John Cage, Ses ve Dinlemek Üzerine
Semih Fırıncıoğlu’ndan sesler ve John Cage hakkında bir kapsamlı bir yazı…
“Başkayer”den Büyüklere Masallar
Nermin Saybaşılı’nın kaleminden Hale Tenger’in Altında, Hayat, Ölüm, Aşk ve Adalet İle Suret, Zuhur, Tezahür başlıklı üç farkli sesli yerleştirmesinde karşımıza çıkan
kadın sesinin yankısı üzerine...
Kulaklarımızın Kapağı Yok!
Sanatçı kendi pratiğinden yola çıkarak ses üzerine nasıl düşünür? Dinleme ve duyma arasındaki muğlaklıkta bitmeyen ‘ses işleri’ üzerine Merve Ünsal’dan bir deneme.
Ses Sanatında Gürültü: Teknoloji ve Makine
Nesli Gül Durukan, gürültüyü sanat pratiğinin parçası olarak kurgulayan sanatçıları mercek altına aldı.
Bir Görsel Sanat Olarak Müzik: Fluxus
“Bizim yaptığımız müzik, müzik değil; şiirlerimiz şiir, resimlerimiz resim değil. Fakat bizim yaptığımız müzikler şiir, şiirler resim, resimler...” diyen fluxus akımını ses sanatına katkıları kapsamında Fırat Arapoğlu yazdı.
Dokunarak Duymak
Duymanın, sessizliğin ve sesin imkânlarına bakan sergileri “Kaba Günü Yonttuğumuz İnce Bıçak” ve “Hassas Sesler Sözlüğü” ile Evrim Kavcar ve Elif Öner ‘ses’e dair bir araştırma sürecini paylaşmışlardı. Nergis Abıyeva, iki sanatçıyla üretim süreçlerini ve sesin ifade araçlarını konuştu.
MİAM Dr. Erol Üçer Müzik Kütüphanesi
Sanat Kütüphaneleri serisinde ses konulu dosya kapsamında Yücel Manyas, İstanbul
Teknik Üniversitesi Maçka Kampüsü’nde bulunan MİAM Kütüphanesi’nin sorumlusu Özlem Gürkan’la görüştü.
Her Seferinde Farklı Mekân, Farklı Deneyim
Rana Kelleci’nin yaptığı Sanat İnisiyatifleri Söyleşileri’nde bu sayıda mekânsız kalan gündemimize paralel, mekânı olmayan bir sanat inisiyatifi Monitor var. Kurucusu Nursaç Sargon’dan dinledik.
Bir Balkonda, Bir Akşamüzeri
Süreyyya Evren, sokağa çıkma yasağında, bir balkonda, bir akşamüzeri, 2011’den bir opera temsilini ‘canlı’ izlemekten ve sanatın açıklanamazlığından bahsetti.
Müzeleri Yeniden Düşünmek: Çevrimiçi Dünyada Bilgi
Hatice Utkan, içinden geçtiğimiz pandemi sürecinde sağlık önemleri kapsamında fiziki mekânlarını kapatan müzeleri inceledi.
Pandemik Bir Gezegende Direnmenin Estetiği
Çelenk Bafra, Banksy’den Ahmet Öğüt’e, Türkiye’den ve dünyadan sanatçıların üretim süreçlerine ve bu süreçlere nasıl bakacağımıza dair sorular sordu.
Bilge Yolcu Hayal Gücünde Seyahat Eder
Yasemin Elçi, fotoğraf sanatı tarihinin karantina sürecinde bizlere nasıl yol gösterebileceğine baktı. Alfred Hitchcock’un Arka Pencere’sinden Alp Sime’nin inziva fotoğraflarına uzandı.
Karanlık Zamanların Getirdiği Tuhaf Bir Macera
“Nerede Duruyorsun?” sergisi nerede var olduğuna, bulunduğunuz konumun sorgulanmasına dair farkındalık öneren bir cümle etrafında dönüyor. Doğa ve insan arasındaki duruşu yeniden düşündüğümüz günlerde Gizem Akkoyunoğlu’nun Sanatorium’daki sergisini Ezgi Yakın yazdı.
- Açıklama
Sanat Dünyamız dergisi, 176. sayısında kapağına ses sanatına odaklanan Sesli İşler dosyasını taşıdı. Bu dosya kapsamında sanatçı Cevdet Erek’in dergi için hazırladığı çizim kapakta yer aldı. Sanatçı, “Sol - Sağ, stereo” ismini verdiği bu dijital kolajı, Sanat Dünyamız’ın 176. sayısı için Bergama Stereo ve Bergama Stereotip işleri üzerine yapılmış taslak, diyagram ve mimari çizimleri kullanarak üretti. Dergide geniş yer bulan ve ses sanatına odaklanan dosyada sesi sanatının merkezine koyan sanatçılar ve sanat tarihinde sesin kullanımına dair yazı ve söyleşiler var.
Dosyaya ek olarak bu sayıda “İz” bölümünde pandemi sürecinin sanata etkilerine dair yazılar yer buldu. Süreyyya Evren yeni başladığı serisi Açıklaya Açıklaya Sanat’ın ilk yazısında sokağa çıkma yasağı sürecinde çevrimiçi sanat eserleri açıklamalarına değindi.
176. sayıda derginin ajandası sanatçı Necla Rüzgar’ın önerileriyle hazırlandı. Son sayfalarda ise, sağlık çalışanlarına ressam ve illüstratörlerin elinden çıkan portrelerle teşekkürler sunuldu.
İki Yönlü Bir Hafıza Hikâyesi
Cevdet Erek dergide yer alan geniş söyleşide son dönem eserleri Bergama Stereo ve Bergama Stereotip işleriyle beraber ÇIN’ı ve sesle kurulan ilişkileri değerlendirdi.Bir Kenti Seslendirmek
Özlem Altunok dergide, Nevin Aladağ’ın “İzler” adlı şehirdeki seslerin izini sürdüğü üç kanallı video yerleştirmesini inceledi.John Cage, Ses ve Dinlemek Üzerine
Semih Fırıncıoğlu’ndan sesler ve John Cage hakkında bir kapsamlı bir yazı…“Başkayer”den Büyüklere Masallar
Nermin Saybaşılı’nın kaleminden Hale Tenger’in Altında, Hayat, Ölüm, Aşk ve Adalet İle Suret, Zuhur, Tezahür başlıklı üç farkli sesli yerleştirmesinde karşımıza çıkan
kadın sesinin yankısı üzerine...Kulaklarımızın Kapağı Yok!
Sanatçı kendi pratiğinden yola çıkarak ses üzerine nasıl düşünür? Dinleme ve duyma arasındaki muğlaklıkta bitmeyen ‘ses işleri’ üzerine Merve Ünsal’dan bir deneme.
Ses Sanatında Gürültü: Teknoloji ve Makine
Nesli Gül Durukan, gürültüyü sanat pratiğinin parçası olarak kurgulayan sanatçıları mercek altına aldı.Bir Görsel Sanat Olarak Müzik: Fluxus
“Bizim yaptığımız müzik, müzik değil; şiirlerimiz şiir, resimlerimiz resim değil. Fakat bizim yaptığımız müzikler şiir, şiirler resim, resimler...” diyen fluxus akımını ses sanatına katkıları kapsamında Fırat Arapoğlu yazdı.Dokunarak Duymak
Duymanın, sessizliğin ve sesin imkânlarına bakan sergileri “Kaba Günü Yonttuğumuz İnce Bıçak” ve “Hassas Sesler Sözlüğü” ile Evrim Kavcar ve Elif Öner ‘ses’e dair bir araştırma sürecini paylaşmışlardı. Nergis Abıyeva, iki sanatçıyla üretim süreçlerini ve sesin ifade araçlarını konuştu.MİAM Dr. Erol Üçer Müzik Kütüphanesi
Sanat Kütüphaneleri serisinde ses konulu dosya kapsamında Yücel Manyas, İstanbul
Teknik Üniversitesi Maçka Kampüsü’nde bulunan MİAM Kütüphanesi’nin sorumlusu Özlem Gürkan’la görüştü.Her Seferinde Farklı Mekân, Farklı Deneyim
Rana Kelleci’nin yaptığı Sanat İnisiyatifleri Söyleşileri’nde bu sayıda mekânsız kalan gündemimize paralel, mekânı olmayan bir sanat inisiyatifi Monitor var. Kurucusu Nursaç Sargon’dan dinledik.
Bir Balkonda, Bir Akşamüzeri
Süreyyya Evren, sokağa çıkma yasağında, bir balkonda, bir akşamüzeri, 2011’den bir opera temsilini ‘canlı’ izlemekten ve sanatın açıklanamazlığından bahsetti.
Müzeleri Yeniden Düşünmek: Çevrimiçi Dünyada Bilgi
Hatice Utkan, içinden geçtiğimiz pandemi sürecinde sağlık önemleri kapsamında fiziki mekânlarını kapatan müzeleri inceledi.Pandemik Bir Gezegende Direnmenin Estetiği
Çelenk Bafra, Banksy’den Ahmet Öğüt’e, Türkiye’den ve dünyadan sanatçıların üretim süreçlerine ve bu süreçlere nasıl bakacağımıza dair sorular sordu.
Bilge Yolcu Hayal Gücünde Seyahat Eder
Yasemin Elçi, fotoğraf sanatı tarihinin karantina sürecinde bizlere nasıl yol gösterebileceğine baktı. Alfred Hitchcock’un Arka Pencere’sinden Alp Sime’nin inziva fotoğraflarına uzandı.
Karanlık Zamanların Getirdiği Tuhaf Bir Macera
“Nerede Duruyorsun?” sergisi nerede var olduğuna, bulunduğunuz konumun sorgulanmasına dair farkındalık öneren bir cümle etrafında dönüyor. Doğa ve insan arasındaki duruşu yeniden düşündüğümüz günlerde Gizem Akkoyunoğlu’nun Sanatorium’daki sergisini Ezgi Yakın yazdı.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim21,5621,56211,2122,4237,6222,8563,8823,2892,6423,72Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim21,5621,56211,2122,4237,6222,8563,8823,2892,6423,72Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim21,5621,56211,2122,4237,6222,8563,8823,2892,6423,72Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim21,5621,56211,2122,4237,6222,8563,8823,2892,6423,72Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim21,5621,56211,2122,4237,6222,8563,8823,2892,6423,72World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim21,5621,56211,2122,4237,6222,8563,8823,2892,6423,72Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim21,5621,562--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları