Sinema ve SosyolojiSosyoloji Seminerleri 4
“Ancak sinemanın olanaklarıyla anlatabileceğimizi düşündüğümüzde film yapmalıyız. Hikâye olarak yazdığımızda oluyorsa o zaman öyle kalmalı. (...) Bir filmin tutarlılığını dramaturjiden alıp onu çekene,
yazana, kurana, yapana geri vermeliyiz. Yönetmen dramaturjinin kurallarına o kadar da hapis olmamalı. Kendini ona uydurmaya çalışmamalı!”
Onur Ünlü “Benim dış dünya ile karşılaşmadan masa başında tasarladığım şey, sahada çekmeye çalıştığım şeyin biricikliğini, başka şeye benzemezliğini, eşsizliğini ortadan kaldırabilir. Dolayısıyla sinema yapmaya çalışan bir adam, Chicago ekolündeki sosyologlar gibi o fenomenle veya karakterlerle birlikte suya girme riskini göze almalı.”
Derviş Zaim
“Bir noktada hekimliğin bir zanaat olmaktan çok bir sanat olduğunu fark ettim, bir dinleme sanatı. Bunu fark ettikten sonra yapabileceğiniz en hayırlı şey, karşınızdakini dinlemek, iyi dinlemek, hakkıyla dinlemek, onda yolculuk yapmak... Bu sanki bütün bir dünyayı beraberce, yeniden, birlikte, bir kez daha dinlemek ve analiz etmek gibi bir şey.”
Ercan Kesal
“Metin Erksan’ın sinemaya yaklaşım tarzı dönemin
sosyal gerçekçilik anlayışından farklıdır. Onun gözüyle baktığınız zaman Sevmek Zamanı’nı da sosyal gerçekçi bir film olarak düşünmek mümkün. Hakikaten de
Metin Erksan o dönemde sosyal gerçekçilik olarak nitelenen tarzdan farklı filmler çekmiştir.”
- Açıklama
“Ancak sinemanın olanaklarıyla anlatabileceğimizi düşündüğümüzde film yapmalıyız. Hikâye olarak yazdığımızda oluyorsa o zaman öyle kalmalı. (...) Bir filmin tutarlılığını dramaturjiden alıp onu çekene,
yazana, kurana, yapana geri vermeliyiz. Yönetmen dramaturjinin kurallarına o kadar da hapis olmamalı. Kendini ona uydurmaya çalışmamalı!”
Onur Ünlü “Benim dış dünya ile karşılaşmadan masa başında tasarladığım şey, sahada çekmeye çalıştığım şeyin biricikliğini, başka şeye benzemezliğini, eşsizliğini ortadan kaldırabilir. Dolayısıyla sinema yapmaya çalışan bir adam, Chicago ekolündeki sosyologlar gibi o fenomenle veya karakterlerle birlikte suya girme riskini göze almalı.”
Derviş Zaim
“Bir noktada hekimliğin bir zanaat olmaktan çok bir sanat olduğunu fark ettim, bir dinleme sanatı. Bunu fark ettikten sonra yapabileceğiniz en hayırlı şey, karşınızdakini dinlemek, iyi dinlemek, hakkıyla dinlemek, onda yolculuk yapmak... Bu sanki bütün bir dünyayı beraberce, yeniden, birlikte, bir kez daha dinlemek ve analiz etmek gibi bir şey.”
Ercan Kesal
“Metin Erksan’ın sinemaya yaklaşım tarzı dönemin
sosyal gerçekçilik anlayışından farklıdır. Onun gözüyle baktığınız zaman Sevmek Zamanı’nı da sosyal gerçekçi bir film olarak düşünmek mümkün. Hakikaten de
Metin Erksan o dönemde sosyal gerçekçilik olarak nitelenen tarzdan farklı filmler çekmiştir.”
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim87,5087,50245,5091,00330,9292,75615,7594,50910,6996,25Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim87,5087,50245,5091,00330,9292,75615,7594,50910,6996,25Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim87,5087,50245,5091,00330,9292,75615,7594,50910,6996,25Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim87,5087,50245,5091,00330,9292,75615,7594,50910,6996,25Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim87,5087,50245,5091,00330,9292,75615,7594,50910,6996,25World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim87,5087,50245,5091,00330,9292,75615,7594,50910,6996,25Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim87,5087,502--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları