Sinemaya Giriş: Kara FilmSert Modernite ve Küreselleşme Kültürleri
Genellikle Amerikan kültürüyle bağdaştırılan “kara film” aslında ortaya çıktığından beri uluslararası bir fenomendir ve biçimsel göstergeleri dünyanın karmaşık jeopolitik topolojisinde oradan oraya göç eder. Bu kitap kara filmin Avrupa sinemasıyla bağlantılarının izini sürüyor, kozmopolit edebiyat ve sinema uyarlamaları kültüründeki hareketini gözlemliyor ve İkinci Dünya Savaşı sonrasında ABD, Avrupa, Ortadoğu ve Latin Amerika’daki yükselişini inceliyor.
Jennifer Fay ve Justus Nieland kara filmin sınırları nasıl aştığını, uluslararası izleyici kitlelerine nasıl hitap edebildiğini ve ekonomik buhran, savaş, işgal, ekonomik ve kültürel modernleşme, sömürgelerin bağımsızlıklarını kazanması ve göç gibi birçok evrensel fenomen eşliğinde yerel suçları ve yerel mekanların krizlerini nasıl dramatize ettiğini irdeliyorlar. Kara film ve evrensel kültür hakkındaki bu çalışma, aralarında The Maltese Falcon (1941), Nora inu (1949), Aventurera (1950), Out of the Past (1947), Ossessione (1943), La bête humaine (1938), C.I.D. (1956), The Lady from Shanghai (1947), The American Friend (1977), Chungking Express’in (1994) bulunduğu birçok film üzerinden kara filmin heterojen tarzlarını tartışmaya açarak, cazibesinden hiçbir şey kaybetmeyen bu tür hakkındaki önemli akademik tartışmaları da gözden geçiriyor.
- Açıklama
Genellikle Amerikan kültürüyle bağdaştırılan “kara film” aslında ortaya çıktığından beri uluslararası bir fenomendir ve biçimsel göstergeleri dünyanın karmaşık jeopolitik topolojisinde oradan oraya göç eder. Bu kitap kara filmin Avrupa sinemasıyla bağlantılarının izini sürüyor, kozmopolit edebiyat ve sinema uyarlamaları kültüründeki hareketini gözlemliyor ve İkinci Dünya Savaşı sonrasında ABD, Avrupa, Ortadoğu ve Latin Amerika’daki yükselişini inceliyor.
Jennifer Fay ve Justus Nieland kara filmin sınırları nasıl aştığını, uluslararası izleyici kitlelerine nasıl hitap edebildiğini ve ekonomik buhran, savaş, işgal, ekonomik ve kültürel modernleşme, sömürgelerin bağımsızlıklarını kazanması ve göç gibi birçok evrensel fenomen eşliğinde yerel suçları ve yerel mekanların krizlerini nasıl dramatize ettiğini irdeliyorlar. Kara film ve evrensel kültür hakkındaki bu çalışma, aralarında The Maltese Falcon (1941), Nora inu (1949), Aventurera (1950), Out of the Past (1947), Ossessione (1943), La bête humaine (1938), C.I.D. (1956), The Lady from Shanghai (1947), The American Friend (1977), Chungking Express’in (1994) bulunduğu birçok film üzerinden kara filmin heterojen tarzlarını tartışmaya açarak, cazibesinden hiçbir şey kaybetmeyen bu tür hakkındaki önemli akademik tartışmaları da gözden geçiriyor.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim51,0051,00226,5253,04318,0254,0669,1855,0896,2356,10Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim51,0051,00226,5253,04318,0254,0669,1855,0896,2356,10Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim51,0051,00226,5253,04318,0254,0669,1855,0896,2356,10Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim51,0051,00226,5253,04318,0254,0669,1855,0896,2356,10Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim51,0051,00226,5253,04318,0254,0669,1855,0896,2356,10World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim51,0051,00226,5253,04318,0254,0669,1855,0896,2356,10Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim51,0051,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları