Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Sinemaya Giriş Seti - Halkkitabevi

Sinemaya Giriş SetiSuç - Korku - Fantastik - Bilimkurgu - Kara Film - Belgesel

Stok Kodu
9786055029401
Boyut
15x22
Sayfa Sayısı
1387
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-05
Çeviren
Ertuğrul Genç
Resimleyen
4366813c1d78437a8e0f3003ffb0f4a6
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
9786055029401
422355
Sinemaya Giriş Seti
Sinemaya Giriş Seti Suç - Korku - Fantastik - Bilimkurgu - Kara Film - Belgesel
178.50

Sinemaya Giriş Seti

Film türlerinin (Belgesel, Suç, Fantastik, Korku, Bilimkurgu ve Kara Film) tarih boyunca ve günümüzde anlamı sunmakta kullandığı yöntemlerin, söz konusu türlerin etrafında gelişen akademik söylemlerin, küresel sinemacılığın değişen toplumsal amaçlarıyla bağlamlarının ve yakın zamandaki teknolojik gelişmelerin yapım, dağıtım ve seyir üzerindeki etkilerinin bir seçkisini ortaya koymaya çalışan Sinemaya Giriş Dizisi, okura temel sinemacıları, akımları ve türleri tanıtırak belli bir üstbakış kazandırır. Her kitapta, ele alınan türdeki belli başlı filmleri ve türün tanımlayıcı özelliklerini içeren bir özet; kronoloji; sinemacı, akım ve tür hakkındaki temel tartışmalar ve anlatı yapısını, kamera kullanımını ve yapım kalitesini odağa alan önemli sahnelerin yer aldığı bir giriş bulunmaktadır.

Suç / Sarah Casey Benyahia

Sarah Casey Benyahia suç filminin gelişimine genel bir bakış geliştirerek, tür çalışmalarıyla ilgili temel kuram ve düşünceleri mercek altına alıyor. Bu çalışma suç filmlerinin soruşturma yapısı ve anlatısının yanı sıra, şiddetin estetiğini ve temsil ve ideoloji sorunlarını da kapsıyor. Bu konular türün tarihi, dedektifin rolü, “suç ailesi” filmleri ve komplo gerilimleri üzerine vaka çalışmalarıyla birlikte, çağdaş ve klasik Hollywood/Avrupa sineması üzerinden inceleniyor.

Korku / Brigid Cherry

Korku sinemasına kapsamlı bir genel bakış sunarak türün nasıl işlediğini irdeleyen Brigid Cherry, korku filmlerinin yeni teknolojiler ve efektlerle kanlı ve tekinsiz görüntüler yaratma yöntemini ele alıyor. Korkunun ayrıca çeşitli kimlik gruplarını nasıl temsil ettiğine, toplumsal kaygıları nasıl işlediğine ve toplumun korkuyu nasıl algıladığına değinerek, korku sinemasının toplum ve kültür içindeki rolünü masaya yatırıyor. Sinemaya Giriş: Korku aralarında The Curse of Frankenstein (1957), Night of the Living Dead (1968), Ginger Snaps (2000), Suspiria (1977), Halloween (1978), The Evil Dead (1981), Candyman (1992), Saw (2004), Ringu (1998), Nosferatu (1921) gibi klasik filmlerin olduğu geniş bir film yelpazesini inceliyor.

Kara Film - Sert Modernite ve Küreselleşme Kültürleri / Jennifer Fay - Justus Nieland

Jennifer Fay ve Justus Nieland kara filmin sınırları nasıl aştığını, uluslararası izleyici kitlelerine nasıl hitap edebildiğini ve ekonomik buhran, savaş, işgal, ekonomik ve kültürel modernleşme, sömürgelerin bağımsızlıklarını kazanması ve göç gibi birçok evrensel fenomen eşliğinde yerel suçları ve yerel mekanların krizlerini nasıl dramatize ettiğini irdeliyorlar. Kara film ve evrensel kültür hakkındaki bu çalışma, aralarında The Maltese Falcon (1941), Nora inu (1949), Aventurera (1950), Out of the Past (1947), Ossessione (1943), La bête humaine (1938), C.I.D. (1956), The Lady from Shanghai (1947), The American Friend (1977), Chungking Express’in (1994) bulunduğu birçok film üzerinden kara filmin heterojen tarzlarını tartışmaya açarak, cazibesinden hiçbir şey kaybetmeyen bu tür hakkındaki önemli akademik tartışmaları da gözden geçiriyor.

Fantastik / Jacqueline Furby - Claire Hines

Sinema araştırmalarında daha önce göz ardı edilmiş bir alana eğilen Sinemaya Giriş: Fantastik, bu popüler türe ait temel estetik temalar, devam eden tartışmalar ve meselelere odaklanarak, aralarında Alice in Wonderland (2010), Avatar (2009), The Dark Knight (2008), Edward Scissorhands (1990), The Lord of the Rings (2001-2003), Pirates of the Caribbean (2003-2007), Prince of Persia: The Sands of Time (2010), Shrek (2001), Twelve Monkeys’in (1995) bulunduğu filmleri inceliyor.

Bilimkurgu / Mark Bould

Blimkurgu, bilimle teknoloji arasındaki ilişkiye dair sorular soruyor; özel efektlerin anlam ve etki üretmede oynadığı role özel bir dikkat göstererek, gösteri, anlatı ve kendi kendini yansıtma kavramları arasındaki karşılıklı ilişkileri ele alıyor. Bilimkurguda rastlanan yüce, grotesk, “camp” çağrışımlarına değinerek, türün sömürgecilik, emperyalizm ve neoliberal küreselleşme söylemlerini nasıl yeniden üretip ifade ettiğine dair bir yol haritası çıkarıyor.

Belgesel / Dave Saunders

Belgesel, okuyucunun belgesel sinemanın en büyük yönetmenleri, önemli uzmanları, odaktaki tartışmaları ve kritik öneme sahip fikirleriyle tanışmasını sağlayarak kurgusal olmayan sinema hakkında geniş çeşitlilikte bir akademik söylemi bünyesinde barındırıyor. Bu kapsamlı rehber 1920’lerden 2009’a kadar uluslararası alanda gösterime girmiş Nanook of the North (1922), The Man with the Movie Camera (1929), Night Mail (1936), Night and Fog (1955), Roger and Me (1989), Tarnation (2003), My Winnipeg (2007), Sicko (2007), Waltz with Bashir (2008), Say My Name (2009), Anvil: The Story of Anvil (2009) gibi birçok filme yer veriyor.

  • Açıklama
    • Sinemaya Giriş Seti

      Film türlerinin (Belgesel, Suç, Fantastik, Korku, Bilimkurgu ve Kara Film) tarih boyunca ve günümüzde anlamı sunmakta kullandığı yöntemlerin, söz konusu türlerin etrafında gelişen akademik söylemlerin, küresel sinemacılığın değişen toplumsal amaçlarıyla bağlamlarının ve yakın zamandaki teknolojik gelişmelerin yapım, dağıtım ve seyir üzerindeki etkilerinin bir seçkisini ortaya koymaya çalışan Sinemaya Giriş Dizisi, okura temel sinemacıları, akımları ve türleri tanıtırak belli bir üstbakış kazandırır. Her kitapta, ele alınan türdeki belli başlı filmleri ve türün tanımlayıcı özelliklerini içeren bir özet; kronoloji; sinemacı, akım ve tür hakkındaki temel tartışmalar ve anlatı yapısını, kamera kullanımını ve yapım kalitesini odağa alan önemli sahnelerin yer aldığı bir giriş bulunmaktadır.

      Suç / Sarah Casey Benyahia

      Sarah Casey Benyahia suç filminin gelişimine genel bir bakış geliştirerek, tür çalışmalarıyla ilgili temel kuram ve düşünceleri mercek altına alıyor. Bu çalışma suç filmlerinin soruşturma yapısı ve anlatısının yanı sıra, şiddetin estetiğini ve temsil ve ideoloji sorunlarını da kapsıyor. Bu konular türün tarihi, dedektifin rolü, “suç ailesi” filmleri ve komplo gerilimleri üzerine vaka çalışmalarıyla birlikte, çağdaş ve klasik Hollywood/Avrupa sineması üzerinden inceleniyor.

      Korku / Brigid Cherry

      Korku sinemasına kapsamlı bir genel bakış sunarak türün nasıl işlediğini irdeleyen Brigid Cherry, korku filmlerinin yeni teknolojiler ve efektlerle kanlı ve tekinsiz görüntüler yaratma yöntemini ele alıyor. Korkunun ayrıca çeşitli kimlik gruplarını nasıl temsil ettiğine, toplumsal kaygıları nasıl işlediğine ve toplumun korkuyu nasıl algıladığına değinerek, korku sinemasının toplum ve kültür içindeki rolünü masaya yatırıyor. Sinemaya Giriş: Korku aralarında The Curse of Frankenstein (1957), Night of the Living Dead (1968), Ginger Snaps (2000), Suspiria (1977), Halloween (1978), The Evil Dead (1981), Candyman (1992), Saw (2004), Ringu (1998), Nosferatu (1921) gibi klasik filmlerin olduğu geniş bir film yelpazesini inceliyor.

      Kara Film - Sert Modernite ve Küreselleşme Kültürleri / Jennifer Fay - Justus Nieland

      Jennifer Fay ve Justus Nieland kara filmin sınırları nasıl aştığını, uluslararası izleyici kitlelerine nasıl hitap edebildiğini ve ekonomik buhran, savaş, işgal, ekonomik ve kültürel modernleşme, sömürgelerin bağımsızlıklarını kazanması ve göç gibi birçok evrensel fenomen eşliğinde yerel suçları ve yerel mekanların krizlerini nasıl dramatize ettiğini irdeliyorlar. Kara film ve evrensel kültür hakkındaki bu çalışma, aralarında The Maltese Falcon (1941), Nora inu (1949), Aventurera (1950), Out of the Past (1947), Ossessione (1943), La bête humaine (1938), C.I.D. (1956), The Lady from Shanghai (1947), The American Friend (1977), Chungking Express’in (1994) bulunduğu birçok film üzerinden kara filmin heterojen tarzlarını tartışmaya açarak, cazibesinden hiçbir şey kaybetmeyen bu tür hakkındaki önemli akademik tartışmaları da gözden geçiriyor.

      Fantastik / Jacqueline Furby - Claire Hines

      Sinema araştırmalarında daha önce göz ardı edilmiş bir alana eğilen Sinemaya Giriş: Fantastik, bu popüler türe ait temel estetik temalar, devam eden tartışmalar ve meselelere odaklanarak, aralarında Alice in Wonderland (2010), Avatar (2009), The Dark Knight (2008), Edward Scissorhands (1990), The Lord of the Rings (2001-2003), Pirates of the Caribbean (2003-2007), Prince of Persia: The Sands of Time (2010), Shrek (2001), Twelve Monkeys’in (1995) bulunduğu filmleri inceliyor.

      Bilimkurgu / Mark Bould

      Blimkurgu, bilimle teknoloji arasındaki ilişkiye dair sorular soruyor; özel efektlerin anlam ve etki üretmede oynadığı role özel bir dikkat göstererek, gösteri, anlatı ve kendi kendini yansıtma kavramları arasındaki karşılıklı ilişkileri ele alıyor. Bilimkurguda rastlanan yüce, grotesk, “camp” çağrışımlarına değinerek, türün sömürgecilik, emperyalizm ve neoliberal küreselleşme söylemlerini nasıl yeniden üretip ifade ettiğine dair bir yol haritası çıkarıyor.

      Belgesel / Dave Saunders

      Belgesel, okuyucunun belgesel sinemanın en büyük yönetmenleri, önemli uzmanları, odaktaki tartışmaları ve kritik öneme sahip fikirleriyle tanışmasını sağlayarak kurgusal olmayan sinema hakkında geniş çeşitlilikte bir akademik söylemi bünyesinde barındırıyor. Bu kapsamlı rehber 1920’lerden 2009’a kadar uluslararası alanda gösterime girmiş Nanook of the North (1922), The Man with the Movie Camera (1929), Night Mail (1936), Night and Fog (1955), Roger and Me (1989), Tarnation (2003), My Winnipeg (2007), Sicko (2007), Waltz with Bashir (2008), Say My Name (2009), Anvil: The Story of Anvil (2009) gibi birçok filme yer veriyor.

      Format
      :
      Kitap
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      178,50   
      178,50   
      2
      92,82   
      185,64   
      3
      63,07   
      189,21   
      6
      32,13   
      192,78   
      9
      21,82   
      196,35   
      Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      178,50   
      178,50   
      2
      92,82   
      185,64   
      3
      63,07   
      189,21   
      6
      32,13   
      192,78   
      9
      21,82   
      196,35   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      178,50   
      178,50   
      2
      92,82   
      185,64   
      3
      63,07   
      189,21   
      6
      32,13   
      192,78   
      9
      21,82   
      196,35   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      178,50   
      178,50   
      2
      92,82   
      185,64   
      3
      63,07   
      189,21   
      6
      32,13   
      192,78   
      9
      21,82   
      196,35   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      178,50   
      178,50   
      2
      92,82   
      185,64   
      3
      63,07   
      189,21   
      6
      32,13   
      192,78   
      9
      21,82   
      196,35   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      178,50   
      178,50   
      2
      92,82   
      185,64   
      3
      63,07   
      189,21   
      6
      32,13   
      192,78   
      9
      21,82   
      196,35   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      178,50   
      178,50   
      2
      -   
      -   
      3
      -   
      -   
      6
      -   
      -   
      9
      -   
      -   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
  • Yayınevinin Diğer Kitapları
  • Yazarın Diğer Kitapları
Kapat