Şuur ve NazariyatŞuur'un Kaynağı ve Esasları Üzerine Bir İnceleme
Bu kitap “şuur'un” kaynağı, mahiyeti ve teşkil esasları üzerine “nazariyat (theoria)” ve “suret nazariyat'ı” vasıtasıyla bir incelemedir.
Hem “nazariyat (theoria)” hem de “suret nazariyat'ı”, “müteşekkil dil theo-gonia'sı'dır”.
“Müteşekkil dil theo-gonia'sı”, ayrıntıya girmeden ifade edersek, “müteşekkil dil doğ'u'ş'u'na” mahsus “fikriyat'tır (logia)”.
“Nazariyat (theoria)” esasında “müteşekkil dil”, “aş'kın'a” mahsus “suret” olarak “(müteşekkil) psukhe suret'i'dir”; “suret nazariyat'ı” esasında “müteşekkil dil” ise, “aş'kın'a” mahsus suret olarak “nazar'i musiki'dir”.
“Aş'kın'a” mahsus “suret”, “bir'dir”.
“(Müteşekkil) psukhe suret'i”, bu bakımdan, “aş'kın'a” mahsus “suret'in”, “nisbet (ratio)” yüzüdür; “nazar'i musiki” ise “gayr'ı nisbet (ir-ratio)” yüzü.
“Aş'kın'a” mahsus “suret'in”, “nisbet (ratio)” yüzü, “zihn'e (mens)” mahsusen “kıyas'ın” ve “muhakeme'nin” esasıdır; “gayr'ı nisbet (ir-ratio)” yüzü ise, “evvel mahfuz'a” mahsusen “hatırla'ma'nın” esası.
Bu bakımdan “şuur'u”, yukarıda belirtilen manada “müteşekkil dil” esasında ele aldık.
“Aş'kın”, “suret'i” itibariyle, “müteşekkil dil'dir”.
“Şuur”, “suret'in, kendi'ni idrak cihet'i'dir”.
“Aş'kın'a” mahsus “şuur” ile, bu bakımdan “müteşekkil dil'in, kendi'ni idrak cihet'i'ni” kastediyoruz.
“Müteşekkil dil”, “suret'ler'e” mahsus “bir'li'k'tir (unitas)”.
Bu itibarla, “müteşekkil dil'e” mahsus “şuur'u”, “müteşekkil dil'e” ait “suret'ler'e” mahsusen düşünülen “şuur'lar” esasında, “bir'li'k (unitas)” olarak ele almak gerekir.
- Açıklama
Bu kitap “şuur'un” kaynağı, mahiyeti ve teşkil esasları üzerine “nazariyat (theoria)” ve “suret nazariyat'ı” vasıtasıyla bir incelemedir.
Hem “nazariyat (theoria)” hem de “suret nazariyat'ı”, “müteşekkil dil theo-gonia'sı'dır”.
“Müteşekkil dil theo-gonia'sı”, ayrıntıya girmeden ifade edersek, “müteşekkil dil doğ'u'ş'u'na” mahsus “fikriyat'tır (logia)”.
“Nazariyat (theoria)” esasında “müteşekkil dil”, “aş'kın'a” mahsus “suret” olarak “(müteşekkil) psukhe suret'i'dir”; “suret nazariyat'ı” esasında “müteşekkil dil” ise, “aş'kın'a” mahsus suret olarak “nazar'i musiki'dir”.
“Aş'kın'a” mahsus “suret”, “bir'dir”.
“(Müteşekkil) psukhe suret'i”, bu bakımdan, “aş'kın'a” mahsus “suret'in”, “nisbet (ratio)” yüzüdür; “nazar'i musiki” ise “gayr'ı nisbet (ir-ratio)” yüzü.
“Aş'kın'a” mahsus “suret'in”, “nisbet (ratio)” yüzü, “zihn'e (mens)” mahsusen “kıyas'ın” ve “muhakeme'nin” esasıdır; “gayr'ı nisbet (ir-ratio)” yüzü ise, “evvel mahfuz'a” mahsusen “hatırla'ma'nın” esası.
Bu bakımdan “şuur'u”, yukarıda belirtilen manada “müteşekkil dil” esasında ele aldık.
“Aş'kın”, “suret'i” itibariyle, “müteşekkil dil'dir”.
“Şuur”, “suret'in, kendi'ni idrak cihet'i'dir”.
“Aş'kın'a” mahsus “şuur” ile, bu bakımdan “müteşekkil dil'in, kendi'ni idrak cihet'i'ni” kastediyoruz.
“Müteşekkil dil”, “suret'ler'e” mahsus “bir'li'k'tir (unitas)”.
Bu itibarla, “müteşekkil dil'e” mahsus “şuur'u”, “müteşekkil dil'e” ait “suret'ler'e” mahsusen düşünülen “şuur'lar” esasında, “bir'li'k (unitas)” olarak ele almak gerekir.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim180,00180,00293,60187,20363,60190,80632,40194,40922,00198,00Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim180,00180,00293,60187,20363,60190,80632,40194,40922,00198,00Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim180,00180,00293,60187,20363,60190,80632,40194,40922,00198,00Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim180,00180,00293,60187,20363,60190,80632,40194,40922,00198,00Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim180,00180,00293,60187,20363,60190,80632,40194,40922,00198,00World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim180,00180,00293,60187,20363,60190,80632,40194,40922,00198,00Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim180,00180,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları