Türk Musikisinde Düzen Perde Makam Terkib Uygulamaları
Makam kavramı açısından öncelikli konunun “Perde Düzenleri” olduğu, “perdeler” var olmadan makamların oluşmalarının mümkün olamayacağı, “âğâz-seyir- karar” üçgeni ile oluşturulacak olan en küçük ezginin “makam”ı temsil ettiği, dolayısıyla Abdülbâkî Nâsır Dede'nin eskilerin varsayımlarına göre verdiği makam tanımına itibar edilmesi gerektiği, en az iki makamın bileşmesiyle “terkib” kavramının oluştuğu, asıl makamın ancak ve ancak kendi perdesinde başlayıp diğer perdelerde durmadan gezindikten sonra yine kendi perdesinde karar vererek oluşabileceği, tek bir perde düzeninde birden fazla makam ve terkibin anlatılabileceği, dizi kavramının yerine düzen kavramının kullanılması gerektiği, bir makamın oluşabilmesi için sekiz sesin kullanılmasının zorunlu olmadığı ve dolayısıyla türkülerde kullanılan nağmelerin de makamları ve terkibleri temsil ettiği, Halk ve Sanat diye ayrıymış gibi sunulan musıkilerin aslında tek bir musıki olan Türk makam musıkisini temsil ettiği, hakîkâti gizleyen uydurma sistemlerle, bilgilerle, zorlama nazari ve uygulamalarla hem geleneğin korunup, öğrenilemeyeceği hem de geleceğin inşa edilemeyeceği sonuca vardık.
- Açıklama
Makam kavramı açısından öncelikli konunun “Perde Düzenleri” olduğu, “perdeler” var olmadan makamların oluşmalarının mümkün olamayacağı, “âğâz-seyir- karar” üçgeni ile oluşturulacak olan en küçük ezginin “makam”ı temsil ettiği, dolayısıyla Abdülbâkî Nâsır Dede'nin eskilerin varsayımlarına göre verdiği makam tanımına itibar edilmesi gerektiği, en az iki makamın bileşmesiyle “terkib” kavramının oluştuğu, asıl makamın ancak ve ancak kendi perdesinde başlayıp diğer perdelerde durmadan gezindikten sonra yine kendi perdesinde karar vererek oluşabileceği, tek bir perde düzeninde birden fazla makam ve terkibin anlatılabileceği, dizi kavramının yerine düzen kavramının kullanılması gerektiği, bir makamın oluşabilmesi için sekiz sesin kullanılmasının zorunlu olmadığı ve dolayısıyla türkülerde kullanılan nağmelerin de makamları ve terkibleri temsil ettiği, Halk ve Sanat diye ayrıymış gibi sunulan musıkilerin aslında tek bir musıki olan Türk makam musıkisini temsil ettiği, hakîkâti gizleyen uydurma sistemlerle, bilgilerle, zorlama nazari ve uygulamalarla hem geleneğin korunup, öğrenilemeyeceği hem de geleceğin inşa edilemeyeceği sonuca vardık.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim153,23153,23279,68159,36354,14162,42627,58165,49918,73168,55Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim153,23153,23279,68159,36354,14162,42627,58165,49918,73168,55Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim153,23153,23279,68159,36354,14162,42627,58165,49918,73168,55Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim153,23153,23279,68159,36354,14162,42627,58165,49918,73168,55Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim153,23153,23279,68159,36354,14162,42627,58165,49918,73168,55World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim153,23153,23279,68159,36354,14162,42627,58165,49918,73168,55Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim153,23153,232--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları