Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Türk Sinemasında Auteurler - Halkkitabevi

Türk Sinemasında Auteurler2000 Sonrası Türk Sinemasında Türler ve Yönetmenler

Stok Kodu
9786059336024
Boyut
14x21
Sayfa Sayısı
301
Baskı
1
Basım Tarihi
2016-03
Resimleyen
773d9bd678dd4188872aa45c081a17c3
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
230,00TL
%23 İNDİRİM
177,10TL
Taksitli fiyat : 9 x 21,65TL
Stokta var
9786059336024
422976
Türk Sinemasında Auteurler
Türk Sinemasında Auteurler 2000 Sonrası Türk Sinemasında Türler ve Yönetmenler
177.10

Bu çalışma yedi bölümden oluşur. İlk bölüm yapıtsal bağlamsal film eleştirisi bağlamında tür eleştirisi ve auteur eleştiriyi bir arada düşünmek üzerine yeni bir okuma yapar. İzleyen altı bölüm ise belirlenen tür ve yönetmenleri, türün dünyada ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi içinde tartışır. Çalışma için belirlenen yönetmenler, incelenen türlerde üretim yapan, popüler sinema içinde konumlandırabilecek öte yandan auteur kuramı açısından da tartışılabilecek isimlerdir.

İkinci bölüm, korku sinemasının yapısal formülleri hakkında bilgi vererek Hasan Karacadağ'ın korku sinemasındaki temsillerini açıklar. Üçüncü bölüm, melodram türünün çok sevilen ve bir o kadarda nefret edilen ikircikli yapısında Çağan Irmak'ın "biz" duygusunu hangi melodramatik kodlarla yeniden inşa ettiğine ve hangi ideolojik mesajları içerdiğine değinir. Dördüncü bölüm, ana akım sinema içinde egemen söylemi yeniden üreten müzikal film türü içinde değerlendirilebilecek Ezop (Ezel Akay) filmlerinin popüler kültür ile etkileşimini ve karşıt kültür üretimini tartışır. Beşinci bölüm, aksiyonun türsel özelliklerini irdeleyerek, Serdar Akar'ın aksiyon sinemasında kahraman ve anti kahramanlar tarafından yeniden üretilen hegemonik erkeklik kavramının boyutlarını açıklar. Altıncı bölüm, politik sinemanın Birinci Sinema, İkinci Sinema ve Üçüncü Sinema içerisindeki tartışmalarına yeni bir okuma getirerek Sermiyan Midyat'ın popüler politik sinemasının sınırlarını belirlerler. Son bölüm, ortaoyunu ile ilişkilendirdiği komedi türünün geleneksel ve çağdaş anlatılardaki yapısal özelliklerini belirterek Selçuk Aydemir sinematografisinde güldürünün kültürel analizini yapar.

Kapat