Ulusal Sol İdeoloji Atatürkçü Milliyetçi Sosyalist Teori
Güçlü ideoloji, kitleleri peşinden sürükleyen ideoloji, ancak kendi terminolojisini yaratan ideolojidir. Bu bakımdan gerek liberalizm, gerekse Marksizm, kendi kavramlarını yerleştirmeyi başarmıştır. Gerek liberalizmin gerekse Marksizmin ideolojik dünyada da, gerçek dünyada da hakimiyetinin altında yatan asıl sebep budur. Ezilen dünya kendi terminolojisini yaratmadıkça, tüm ezilen dünya aynı dili kavramlarla konuşmadıkça ezilen dünyanın bugünkü durumu devam edecektir.
Ulusal Sol ideoloji bu anlamda mazlum milletlere has bir ideolojidir. Türkiye’de Ulusal Sol, Atatürkçü, Milliyetçi, Sosyalist sentezdir. Türksolu Ulusal Sol’da bu teorik inşayı en tutarlı ve en ileri şekliyle başlatmış ve ilerletmektedir.
Türk Solu, kapitalizme karşı alternatif olarak sosyalizmi savunur. Ancak tek bir sosyalizm yoktur. Bu sosyalizmler içinde kendimizi tanımlamaktan da ısrarla kaçınırız. Sosyalizm adına milliyetçiliğin yok edildiği, sosyalizm adına dinin yok edildiği, sosyalizm adına ayrıcalıklı bir sınıfın yaratıldığı, sosyalizm adına ezilen dünyanın ihmal edildiği, sosyalizm adına emperyalizm yapıldığı her tür modele karşıyız.
Türk Solu’nun kurucusu ve lideri Atatürk’tür. Atatürk Türk Devrimi’nin lideri, Türk Solu’nun temel programı 6 Ok’un ideoloğudur. Türk Solu da ideoloji olarak Atatürkçülüğü benimser. Türk Solu kapitalizme karşıdır. Kapitalizme karşı olmakla kalmaz ulusal bir kapitalizm olacağı yanılgısına ve önce kapitalistleşip sonra sosyalizme gidilebileceği teorilerine de karşı çıkar. Kapitalizmde simgeleşen özel mülkiyet, Avrupa dışı toplumlara ve Türk toplumuna yabancıdır. Türk toplumunun tarihinde özel mülkiyet yoktur. Mülkiyet zorla girmiştir ve hala da benimsenmemiştir. Toplumun tarihinde ve benliğinde olmayan bu mülkiyeti ortadan kaldırmak gerekir. Çünkü özel mülkiyet, emperyalizmin ezilen ülkelerde varlığını tesis etmeye yarar.
Türk Solu, enternasyonalizmi her anlamda reddeder, milliyetçidir. Milletler, tarihsel kategorilerdir. Sınıfların varlığı ve mücadelesi, milletlerin kurgu olduğu anlamına gelmez. Tam tersine, sınıf mücadelesi, milletlerarası bir mücadele şeklinde gelişmektedir. Dolayısıyla milliyetçi olmak bir sınıf tavrıdır. Dünya, ezen ve ezilen dünya olarak ikiye bölünmüştür. Ezme ve ezilme, ya da sömürme ve sömürülme ilişkisi, milletler üzerinden yapılmaktadır. Türk Solu, toplumların dinsel aşamasını gayet doğal bulur. Tüm toplumlar bu aşamadan geçer ama sonuçta toplumun din adına baskı altına alınması ve insan düşüncesinin sınırlanması da yaşadığımız bir gerçekliktir.
Bu açıdan Türk solu, halkın laiklik yoluyla, idealist ve dinsel düşünüşten, bilimsel ve materyalist düşünüşe geçmesi için çalışır. Ancak Türk Solu, dinsizlik ya da ateizm gibi bir politika benimsemez. Din, halkın kendi tercihidir. Vicdani bir meseledir. Türk Solu buna karışmaz.
Türk Solu, Türkiye’nin devrimci hareketi Kuvayı Milliye’nin doğrudan devamcısıdır. Avrupa solunun ve diğer ülkelerin sol hareketlerinin yarattığı her tür örgütlenme modeline ve eylem biçimine karşıdır. Tek model, örgütlenme anlamında da eylem anlamında da Kuvayı Milliye’dir.
- Açıklama
Güçlü ideoloji, kitleleri peşinden sürükleyen ideoloji, ancak kendi terminolojisini yaratan ideolojidir. Bu bakımdan gerek liberalizm, gerekse Marksizm, kendi kavramlarını yerleştirmeyi başarmıştır. Gerek liberalizmin gerekse Marksizmin ideolojik dünyada da, gerçek dünyada da hakimiyetinin altında yatan asıl sebep budur. Ezilen dünya kendi terminolojisini yaratmadıkça, tüm ezilen dünya aynı dili kavramlarla konuşmadıkça ezilen dünyanın bugünkü durumu devam edecektir.
Ulusal Sol ideoloji bu anlamda mazlum milletlere has bir ideolojidir. Türkiye’de Ulusal Sol, Atatürkçü, Milliyetçi, Sosyalist sentezdir. Türksolu Ulusal Sol’da bu teorik inşayı en tutarlı ve en ileri şekliyle başlatmış ve ilerletmektedir.
Türk Solu, kapitalizme karşı alternatif olarak sosyalizmi savunur. Ancak tek bir sosyalizm yoktur. Bu sosyalizmler içinde kendimizi tanımlamaktan da ısrarla kaçınırız. Sosyalizm adına milliyetçiliğin yok edildiği, sosyalizm adına dinin yok edildiği, sosyalizm adına ayrıcalıklı bir sınıfın yaratıldığı, sosyalizm adına ezilen dünyanın ihmal edildiği, sosyalizm adına emperyalizm yapıldığı her tür modele karşıyız.
Türk Solu’nun kurucusu ve lideri Atatürk’tür. Atatürk Türk Devrimi’nin lideri, Türk Solu’nun temel programı 6 Ok’un ideoloğudur. Türk Solu da ideoloji olarak Atatürkçülüğü benimser. Türk Solu kapitalizme karşıdır. Kapitalizme karşı olmakla kalmaz ulusal bir kapitalizm olacağı yanılgısına ve önce kapitalistleşip sonra sosyalizme gidilebileceği teorilerine de karşı çıkar. Kapitalizmde simgeleşen özel mülkiyet, Avrupa dışı toplumlara ve Türk toplumuna yabancıdır. Türk toplumunun tarihinde özel mülkiyet yoktur. Mülkiyet zorla girmiştir ve hala da benimsenmemiştir. Toplumun tarihinde ve benliğinde olmayan bu mülkiyeti ortadan kaldırmak gerekir. Çünkü özel mülkiyet, emperyalizmin ezilen ülkelerde varlığını tesis etmeye yarar.
Türk Solu, enternasyonalizmi her anlamda reddeder, milliyetçidir. Milletler, tarihsel kategorilerdir. Sınıfların varlığı ve mücadelesi, milletlerin kurgu olduğu anlamına gelmez. Tam tersine, sınıf mücadelesi, milletlerarası bir mücadele şeklinde gelişmektedir. Dolayısıyla milliyetçi olmak bir sınıf tavrıdır. Dünya, ezen ve ezilen dünya olarak ikiye bölünmüştür. Ezme ve ezilme, ya da sömürme ve sömürülme ilişkisi, milletler üzerinden yapılmaktadır. Türk Solu, toplumların dinsel aşamasını gayet doğal bulur. Tüm toplumlar bu aşamadan geçer ama sonuçta toplumun din adına baskı altına alınması ve insan düşüncesinin sınırlanması da yaşadığımız bir gerçekliktir.
Bu açıdan Türk solu, halkın laiklik yoluyla, idealist ve dinsel düşünüşten, bilimsel ve materyalist düşünüşe geçmesi için çalışır. Ancak Türk Solu, dinsizlik ya da ateizm gibi bir politika benimsemez. Din, halkın kendi tercihidir. Vicdani bir meseledir. Türk Solu buna karışmaz.
Türk Solu, Türkiye’nin devrimci hareketi Kuvayı Milliye’nin doğrudan devamcısıdır. Avrupa solunun ve diğer ülkelerin sol hareketlerinin yarattığı her tür örgütlenme modeline ve eylem biçimine karşıdır. Tek model, örgütlenme anlamında da eylem anlamında da Kuvayı Milliye’dir.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim47,2347,23224,5649,12316,6950,0668,5051,0195,7751,95Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim47,2347,23224,5649,12316,6950,0668,5051,0195,7751,95Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim47,2347,23224,5649,12316,6950,0668,5051,0195,7751,95Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim47,2347,23224,5649,12316,6950,0668,5051,0195,7751,95Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim47,2347,23224,5649,12316,6950,0668,5051,0195,7751,95World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim47,2347,23224,5649,12316,6950,0668,5051,0195,7751,95Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim47,2347,232--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları