Ürün Sepetinize Başarıyla Eklendi
Üvercinka Dergisi Sayı: 5 - Mart 2015 - Halkkitabevi

Üvercinka Dergisi Sayı: 5 - Mart 2015Şiirde Toplanmak

Stok Kodu
3990000027630
Boyut
28x40
Sayfa Sayısı
23
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
2015-03
Resimleyen
41e92d95b98246629218427e1465a93a
Kapak Türü
Ciltsiz
Kağıt Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
3990000027630
687472
Üvercinka Dergisi Sayı: 5 - Mart 2015
Üvercinka Dergisi Sayı: 5 - Mart 2015 Şiirde Toplanmak
28.50

Üvercinka’nın Mart sayısında kapak yazısı “Şiirde Toplanmak” başlığını taşıyor. Kadına yönelik şiddete ve günlük yaşamdaki her türlü karanlık edime karşı şiirde toplanmayı öneren yazı Turgut Uyar, Ahmet Ada, Veysel Çolak, Tuğrul Tanyol’un dizelerinden örneklerle açılıyor. Bu bağlamda derginin Yeşilköy CNR’da düzenlediği şiir etkinliği ile Bursa TÜYAP’taki Dünya Şiir Günü kutlaması haberlerine yer veriliyor. Dergide Ekrem Kahraman, “Çağdaşlaşma mı Küreselleşme mi İkileminde” yazısıyla yeni bir tartışmaya kapı aralıyor.

Bilge Çağatay, “Dünya Sanat Haberleri”nde Puşkin ve Rimbaud’nun yanı sıra İranlı Müşfik Kaşani ve Mısırlı Fatıma Nahut’a yer veriyor. Eray Canberk, şair Turgut Tan’ı ele alan yazısında şairle ilgili sürpriz bilgiler sunuyor. Ahmet Ada, “Görünmezle Kesişen Şiir”de, ses ve anlam ilişkisini müzisyenlere göndermelerle ele alıyor. Nihal Seyda’yla yaptığı oylumlu söyleşide Engin Turgut, Mehmet Seyda’yı anımsama ve değerlendirme olanağı sağlıyor. Celil Denktaş, Cristopher Caudwell’ı, estet kimliğinin yanı sıra, düşünce ve eylemi birleştiren kişiliğiyle açımlıyor.

Derginin orta sayfası, AydınlıkKitap’taki yazısında (30.01.15) Yeni Dergi’yi ve Memet Fuat’ı anlatan Ülkü Tamer’e göndermeyle, derginin 50 yıl önceki sayısından ve “Memet Fuat’ın Seçtikleri - 1965” yıllığından örneklere ayrılıyor. Mehmet Esat’ın hazırladığı bu bölümde Memet Fuat’ın sunularıyla birlikte Nazım Hikmet, Behçet Necatigil, Cemal Süreya, Fazıl Hüsnü Dağlarca, Can Yücel, Sezai Karakoç, Ülkü Tamer, Süreyya Kanıpak (Berfe), Refik Durbaş, Seyfettin Başçıllar’ın şiirleri; Eliot’ın “Baudelaire”, Sartre’ın “Nobel Armağanı Konusunda”, Rasih Güran’ın “Sanatın Yararlılığı”, Mehmet Seyda’nın “İyilik Üzerine” yazısı dergiye renk katmakla kalmıyor, birikime yaslanmanın anlamını somutlaştırıyor. İlyas Orak, “Üslup ve Tutum Bağlamında Folklor” yazısıyla Cemal Süreya’nın folklor ve çağdaş şiir tartışmasının evrensel dayanaklarını araştırıyor. Volkan Hacıoğlu, “Yalnız Gezer’in Not Defteri”nde şiir üstüne ilginç saptamalar getiriyor. Nezihe Altuğ, “Çağdaş Kadını İmleyen Yönüyle Yağmur Sıcağı” yazısında, Demirtaş Ceyhun’un kadın kimliğine yaklaşımını yorumluyor. İsmet Alıcı, dergide Tolstoy denemesini sürdürürken, Seyyit Nezir, “Osmanlı Sultanlarının Şiir Dedikoduları” yazısında, geç-Osmanlıcılık özentisinin akıl dışılığını padişahların dizelerinden örneklerle sergiliyor.

Mart sayısı Zuhal Tekkanat’ın “Aydınlık Günceler”iyle kapanan dergiye, Fevzi Günenç, “Alleben Balıkçısı” öyküsüyle katkı veriyor. Ahmet Ada, İhsan Işık, Abdullah Nefes, Elif Sorgun, Emine Erbaş, Tarık Günersel, Ahmet E. Atasoy, Engin Turgut, Ümit Öztürk, Nihat K. Ateş, F. Türk Kuşkaya, Nedime Köşgeroğlu, Zafer Yalçınpınar, Kaan Turhan’ın şiirleriyle yer aldıkları dergi, Yaşar Kemal’i “Güle Güle Destan Kocası” sözleriyle ölümsüzlüğe uğurlarken, Nisan sayısı için “Aydınlanma Kültürümüzde Ermenilerin Katkısı” konusunu hazırlıyor...

Kapat