Yahudi Sorunu
Bruno Bauer'in Die Judenfrage'sine ve Die Fähigkeit der heutigen Juden und Christien, frei zu werdenine karşı bir polemik yazısı olan Yahudi Sorunu, Marx'ın Hegel'in Hukuk Felsefesinin Eleştirisne Katkı - Giriş gibi 1843'te yazılıp 1844'te Deutsche-Französische Jahrbücher'de yayınlanan gençlik dönemi ürünlerindendir. Dinden özgürleşmenin, yalnızca yahudilerin değil tüm insanlığın, yalnızca dinden değil tüm ekonomik, politik ve dinsel bağlardan özgürleşmesi genel çerçevesi içersine oturtulduğu bu yazısında Marx, özel yahudi sorununu bir yandan sivil (burjuva) toplum içinde büründüğü maddi koşullanma ilişkisi içinde ele alırken, öte yandan genel yabancılaşma sorunu içine yayarak genel olarak kurtuluşun, insani özgürleşmenin yetkin bir çözümlemesini sunuyor.
Gerçek, bireysel insan, ne zaman soyut yurttaşı kendinde yeniden-soğurup, bireysel insan olarak, günlük yaşamında, özel işinde ve özel durumunda cinsil varlık olursa, ne zaman insan kendi güçlerini toplumsal güçler olarak tanır ve örgütler ve böylece toplumsal gücü kendisinden politik güç biçiminde ayırmazsa, işte ancak o zaman insani özgürleşme tamamlanmış demektir.
- Açıklama
Bruno Bauer'in Die Judenfrage'sine ve Die Fähigkeit der heutigen Juden und Christien, frei zu werdenine karşı bir polemik yazısı olan Yahudi Sorunu, Marx'ın Hegel'in Hukuk Felsefesinin Eleştirisne Katkı - Giriş gibi 1843'te yazılıp 1844'te Deutsche-Französische Jahrbücher'de yayınlanan gençlik dönemi ürünlerindendir. Dinden özgürleşmenin, yalnızca yahudilerin değil tüm insanlığın, yalnızca dinden değil tüm ekonomik, politik ve dinsel bağlardan özgürleşmesi genel çerçevesi içersine oturtulduğu bu yazısında Marx, özel yahudi sorununu bir yandan sivil (burjuva) toplum içinde büründüğü maddi koşullanma ilişkisi içinde ele alırken, öte yandan genel yabancılaşma sorunu içine yayarak genel olarak kurtuluşun, insani özgürleşmenin yetkin bir çözümlemesini sunuyor.
Gerçek, bireysel insan, ne zaman soyut yurttaşı kendinde yeniden-soğurup, bireysel insan olarak, günlük yaşamında, özel işinde ve özel durumunda cinsil varlık olursa, ne zaman insan kendi güçlerini toplumsal güçler olarak tanır ve örgütler ve böylece toplumsal gücü kendisinden politik güç biçiminde ayırmazsa, işte ancak o zaman insani özgürleşme tamamlanmış demektir.
Format:Kitap
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim68,0068,00235,3670,72324,0372,08612,2473,4498,3174,80Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim68,0068,00235,3670,72324,0372,08612,2473,4498,3174,80Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim68,0068,00235,3670,72324,0372,08612,2473,4498,3174,80Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim68,0068,00235,3670,72324,0372,08612,2473,4498,3174,80Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim68,0068,00235,3670,72324,0372,08612,2473,4498,3174,80World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim68,0068,00235,3670,72324,0372,08612,2473,4498,3174,80Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim68,0068,002--3--6--9--
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Yayınevinin Diğer Kitapları
- Yazarın Diğer Kitapları